Alene med 2 mill i huslån.... Går det?

Tror det går fint, men som andre sier; kommer an på hvordan man prioriterer :)

Hei,
jeg har egentlig funnet en perfekt leilighet for meg og kidsa, og mine foreldre er villig til å være med å hjelpe med boliglånet (for banken sin del, alt skal betales av meg...)

Jeg har utbetalt ca 28 tusen i mnd (inkl barnetrygd, tilsynspenger, bidrag), og betaler kun SFO (exen betaler BHG på minste).. Nå er renta veldig lav, og jeg er blitt forespeilet og måtte ut med i underkant av 9 tusen i mnd på lånet.

Dere andre som er (aleneforsørgere eller )har ca samme beløp utbetalt, hvor stort lån har dere og hvordan er økonomien?

Har kidsa ca 70 %.

Om jeg vil komme med inn på boligmarked må jeg nesten opp i dette beløpet, og nå betaler jeg 7500kr i husleie i en sånn sett grei leilighet...
Hva med når renten går opp?

Hva med når renten går opp?

Renten blir innrekna i budsjettet når banken innvilge ka en får i lån.. Hos meg skal eg klare en rente på 6,5%. En får ikkje lån uten. Men selvfølgelig om renta blir 6,5 % e det jo klart det hadde blitt ekstremt stramt. Men de bekymringene må jo taes når en kommer så langt. Myyye som kan endre seg i livssituasjonen frem til det tenker eg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp