Alene hjemme - lette middager

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Mannen reiser på jobbreise i morgen og blir borte til fredag. Jeg har ikke vært aleine med E på den måten etter at jeg begynte i jobb igjen. Jeg trenger tips til middagene, vi er ikke hjemme før halv fem og da er småtten skrubbsulten. Noen gode middagsideer? Må være utrolig enkelt, eller mulig å forberede kvelden før. Sunt, med grønnsaker. Jeg tenker form eller noe sånt, men klarer ikke komme på noe spesifikt. Ideer?

Wok, pannekaker og suppe, fiskepinner, fiskekaker, lapskaus (bare pose med grønnsaker og ferdig oppskjært svinekjøtt), spagetti med kjøttsaus. Noe fristende? ;)

Hvis du vil ha form kan du legge laks og grønnsaker sammen med en saus. :)

Wok, pannekaker og suppe, fiskepinner, fiskekaker, lapskaus (bare pose med grønnsaker og ferdig oppskjært svinekjøtt), spagetti med kjøttsaus. Noe fristende? ;)
Spagetti er jo veldig greit, blir nok det en dag ja :) takk for forslag!

Ovnsbakt fisk med grønnsaker. Grønnsaker kan man kutte opp kvelden før og da er det fort gjort :)

Pølsegrateng, fiskegrateng? Kan lages kvelden i forveien og du har sikker mat for to dager:)

Ja jeg var alene med O og jobbet sent (var hjemme 16:30/17:30 og vi spiste vanligvis 17). De dagene jeg bare hadde en halvtime fra vi kom inn døra puttet jeg ofte laks i ovnen (steker seg selv der) med potetmos eller pasta med creme fraiche, dampet grønnsaker til. Går rimelig kjapt. Laks kan byttes ut med kylling. Evt grønnsaker, kylling/fisk i wok med ris til. Brokkoli og ananas er godt til kylling. Middagspølse eller fiskepinner med potetmos, putt små gulrotbiter oppi potetmosen. Ellers hadde jeg ting i fryseren jeg tok opp før vi dro på morgenen og varmet i microen. Lapskaus, kjøttsuppe, tomatsuppe mer makaroni.

De dagene jeg jobbet til 17:15 fikk han ei brødskive på vei hjem og så laget jeg middagsmat til kvelds. Det likte jeg egentlig veldig godt å gjøre og gjorde flere ganger hvis vi ville finne på noe på ettermiddagen når jeg sluttet tidlig uten hinder av å måtte hjem å bruke tid over grytene.

Ja jeg var alene med O og jobbet sent (var hjemme 16:30/17:30 og vi spiste vanligvis 17). De dagene jeg bare hadde en halvtime fra vi kom inn døra puttet jeg ofte laks i ovnen (steker seg selv der) med potetmos eller pasta med creme fraiche, dampet grønnsaker til. Går rimelig kjapt. Laks kan byttes ut med kylling. Evt grønnsaker, kylling/fisk i wok med ris til. Brokkoli og ananas er godt til kylling. Middagspølse eller fiskepinner med potetmos, putt små gulrotbiter oppi potetmosen. Ellers hadde jeg ting i fryseren jeg tok opp før vi dro på morgenen og varmet i microen. Lapskaus, kjøttsuppe, tomatsuppe mer makaroni.

De dagene jeg jobbet til 17:15 fikk han ei brødskive på vei hjem og så laget jeg middagsmat til kvelds. Det likte jeg egentlig veldig godt å gjøre og gjorde flere ganger hvis vi ville finne på noe på ettermiddagen når jeg sluttet tidlig uten hinder av å måtte hjem å bruke tid over grytene.
Takk for mange gode tips! Rotet litt i fryseren i sted og fant både chicken Bali-gryte og pølsegrateng, så da er to av dagene bankers. Er såååå glad for at vi har laget opp litt middager! Men ja, skive etter barnehagen og middag til kvelds var ikke dumt, det kan være en løsning andre dager også. Hun er helt utsultet etter barnehagen, stakkar, spør etter mat med en gang vi er kommet inn døren..

Pai med bacon og sopp

Middagsmuffins

Kylling, ris og wok

Betasuppe

Lager ofte stekt egg, eller egg og avokado.

Back
Topp