Alene hjemme - 7 år

Dollface

Forumet er livet
VIP
Hvor lenge kan en 7åring/2.klassing være alene hjemme etter skolen?

Han har nøkkel i sekken, og mat i kjøleskapet når han kommer hjem.

Noen kan være alene, andre ikke... Nå er mi bare 3, men ser for meg 1 times tid.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Min er alene 2timer Max. Det er ikke fast/hver dag, men en gang i mellom.

ca 1 time, men det varierer fra unge til unge så klart.

Rundt 2 timer? Lekser, mat og kanskje litt tvtitting. Da går tiden fort:-) klarer seg sikkert lengre også:-)

Min har vore heime sånn av og til, og klarar seg fint 2-3 timar. Et litt og speler/ser film. I periodar har han hatt lyst til å vere heime litt (normalen er då 1-1,5 t), i periodar vil han ikkje, og då må vi berre finne andre løysingar.

Han fikk prøve i dag, nøkkel i sekken og hvis han ikke fikk låst opp døra (den er litt vrang av og til) så hadde han helgardert seg ved å legge lego i putekassa på verandaen :P
Jeg var ikke langt unna, hadde noen ærend å gjøre + matbutikken.. så da fikk han gå hjem istedenfor å være med og handle mat. Ble vel 30 minutter og han var veldig fornøyd..
"Jeg hadde huset for meg selv.. spiste en yoghurt i stua. Det var greit at jeg spiste i stua mamma?"
:D

Han skal få mobil også, som skal ligge her så han kan ringe og gi beskjed om at han har kommet hjem. Ingenting fast, bare greit at jeg av og til ikke trenger å stresse hjem hvis jeg skal noe :) Han er så tidlig ferdig på skolen og når lillesnupp sover til 11-12 så blir det knapt med tid til å få gjort noe utenfor huset.

Eldste tantungen kunne fint være hjemme alene 2 timer etter skolen da ho var 7. Da vsr lekser gjort, og ho hadde tatt seg mat :-)
Yngste mrllomste tantungen er 8 nå og kan fortsatt ikke være hjemme alene..

Min jente er 4mnd, så har ikke den problemstillingen ennå:-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gutten her har var hjemme i 30min til 1 time aleine da han gikk i første klasse, i 2 klasse så kunne han fint være hjemme 2-3timer uten noe problem
Som sagt unger er forskjellige noen takler det greit andre ikke
Her så kjøpte vi mobil som lå hjemme som nr til meg og mannen var, pluss besteforeldre og tanta og onkelen som bor like ved.

så det er iallfall ingen som syns det er uansvarlig å la en 7åring være alene hjemme en times tid :P (DEt var vel igrunn det viktigste...haha)

Han fikk prøve i dag, nøkkel i sekken og hvis han ikke fikk låst opp døra (den er litt vrang av og til) så hadde han helgardert seg ved å legge lego i putekassa på verandaen :P
Jeg var ikke langt unna, hadde noen ærend å gjøre + matbutikken.. så da fikk han gå hjem istedenfor å være med og handle mat. Ble vel 30 minutter og han var veldig fornøyd..
"Jeg hadde huset for meg selv.. spiste en yoghurt i stua. Det var greit at jeg spiste i stua mamma?"
:D
Da gikk det jo veldig greit og så kan du jo prøve deg frem med tid og sånn etterhvert :) Er nok lurt at han har en telefon så han kan ringe deg.

Alle barn er forskjellige så når og hvor lenge man kan være alene hjemme er så individuelt. Husker fortsatt at jeg var alene hjemme når jeg var kanskje 6 år, ikke lenge, kanskje bare femten minutter eller en halvtime til min storebror kom hjem. Men jeg var livredd og satt på en krakk på kjøkkenet hele tida og trodde hver minste lyd var en innbruddstyv, jeg var overhodet ikke klar for å være alene og var vel ikke det før jeg var sånn ca tenåring :p

Haily hadde IKKE kunnet vært alene hjemme. Men om Tobias syns det er greit, og ikke minst du syns det er greit, hvorfor ikke :) Så deilig å slippe å drasse med flere på butikken enn man strengt tatt må :P

Haily hadde IKKE kunnet vært alene hjemme. Men om Tobias syns det er greit, og ikke minst du syns det er greit, hvorfor ikke :) Så deilig å slippe å drasse med flere på butikken enn man strengt tatt må :p
Det beste var igrunn å slippe å se på klokka da jeg var i byen :D

Kommer jo Ann på ungen men 1 til 2 timer...

Min kunne fint vært hjemme i ett par timer han..

Men det er noe som absolutt holder meg igjen.. Synes likevel han er altfor liten! Hva om noe skjer?? Brann,innbrudd?? Ja,man kan sikkert ikke tenke sånn,men det gjør jeg!

Hadde du spurt 7åringen min så hadde han nok ment han kunne vært hjemme alene i timesvis! Haha.

For min del, max 1t

Back
Topp