Aldri utvilt etter dupp

Håpefull96

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har en gutt på snart 7 mnd som sover dårlig på dagen. Vi triller han i søvn i vogna og det fungerer ganske greit, men han våkner gjerne etter en halvtime-time. Da er han fornøyd i ca 10 min før han begynner å sutre og gjespe, gni seg i øynene osv. Føler aldri han blir utvilt etter duppene sine, uansett hvor lenge han sover. Han er MAKS våken i 1 time før det er krise. Jeg holder på å bli gal! Føler hele dagen går med på å prøve å få han til å sove nok.

Vi står opp mellom 05-06 hver dag og han legger seg kl 18. Altså, det blir mange dupper i løpet av en dag!! Og overalt på nettet står det at i denne alderen sover de 2-3 ganger ila dagen. Vi er jo oppi det dobbelte!!
Noen med samme problem eller bare noen gode råd??
 
Min baby har slitt med dagsøvn hele tiden. Hun må rett og slett holdes opp litt lenge om gangen også må jeg hjelpe henne over i ny søvnsyklus. Hun våkner ofte etter en halvtime og det er litt for tidlig. En time uten oppvåkning, da er jeg fornøyd. Men hun har det aller best om om hun sover 1,5 t x2. Akkurat 9 mnd
I vogn må jeg trille hele tiden for å få henne til å sove lenge nok. Inne går jeg inn på soverommet og vugger henne i søvn i armene mine.
Er det noe som funker for å hjelpe babyen over i ny søvnsyklus?

ved 7 men hadde vi forresten 3 lurer på 30-40 min hver. Noen ganger ble den ene luren 1t og 15-20 min.

tenker dere bare kan prøve dere frem med litt mer fast tider for lurene fremfor å legge så tidlig som etter en time :) men ikke sikkert det funker. Synes generelt babysøvn er vanskelig
 
Min sønn sover best i senga si på dagtid..
 
Jeg ville ikke lagt babyen etter bare en time når han er 7 mnd. Tenk deg selv om du skulle sovet en halvtime om gangen typ, det ville ikke vært helt optimalt akkurat. Jeg ville aktivisert i våkentiden og fulgt de sovetidene som er anbefalt for en så gammel baby (kl. 9, 11 og 15 ca.). Det blir nok litt surr i starten, men følger du det strengt i en lang nok periode så bør det gå seg til :)
 
Last edited:
Snipp måtte sove i sengen sin, og gjerne at jeg sov sammen med han. Jeg kunne godt stå opp når han var sovnet, men jo trøttere jeg var, jo lettere var det å få han til å slå seg ned sammen med meg. Og sånn kan han ennå være i en alder av 2 år. Men i barnehagen sover han i vogn og sover nesten 2 timer der til vanlig
 
Jeg ville ikke lagt babyen etter bare en time når han er 7 mnd. Tenk deg selv om du skulle sovet en halvtime om gangen typ, det ville ikke vært helt optimalt akkurat. Jeg ville aktivisert i våkentiden og fulgt de sovetidene som er anbefalt for en så gammel baby (kl. 9, 11 og 15 ca.). Det blir nok litt surr i starten, men følger du det strengt i en lang nok periode så bør det gå seg til :)
Hvor fant du anbefalt sovetider? :) det er noe jeg kjenner jeg kunne likt å hatt til min baby:happy:
 
Back
Topp