Aldersgrenser

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hva skjer med verden?? :P Nei, helt seriøst, er folk blitt veldig slepphendte med disse "lave" aldersgrensene? (Nå snakker jeg om de som setter grenser på filmer og serier, vet ikke helt hvem som har ansvaret for det.)

Jeg så nå at HBO har kommet med en ny sesong av Black Sails, og så at den har fått 15 års aldersgrense. Sikkert ikke alle som har sett den, men i første sesong i hvert fall er det ganske mye sex, vold og nakenhet. Da kan jeg tippe at Game of Thrones har samme grense, og den syns jeg er verre.
Hva skal til for at det blir 18 år egentlig? Tortur?

Da jeg var liten var det satt 18 år på Titanic, liksom. :P Det var i hvert fall det jeg ble fortalt den gang av mine to søstre som er 6 og 8 år eldre enn meg.

Jeg har settmye skrekkfilmer, og til og med der er det få filmer som er 18år!:o helt sykt!

Jeg har settmye skrekkfilmer, og til og med der er det få filmer som er 18år!:o helt sykt!

Ja, jeg var så dum og se The Grudge som 15-16åring. Den har gitt meg arr for livet. :P Jeg kan ikke se slike overnaturlige grøssere igjen, sånn som The Grudge, Paranormal Activity osv. Jeg hadde mareritt og fantasier om The Grudge i flere år etterpå. Det er synd for egentlig har jeg kjempelyst å se slike filmer på grunn av fascinasjon. :P

Ja, jeg var så dum og se The Grudge som 15-16åring. Den har gitt meg arr for livet. :P Jeg kan ikke se slike overnaturlige grøssere igjen, sånn som The Grudge, Paranormal Activity osv. Jeg hadde mareritt og fantasier om The Grudge i flere år etterpå. Det er synd for egentlig har jeg kjempelyst å se slike filmer på grunn av fascinasjon. :P
Ja sant:o tar fort skade slike filmer:p

Titanic har aldri hatt 18-årsgrense nei :p Ellers er jeg enig i det du sier. 18årsgrensa var på mange flere filmer før.

The Grudge 1 skadet meg og haha. Fortsatt redd for den lille gutten og moren med håret... wææ!!!
Og også White Noise. Turte ikke gå på do alene i flere dager etterpå :'(

Ja, jeg var så dum og se The Grudge som 15-16åring. Den har gitt meg arr for livet. :p Jeg kan ikke se slike overnaturlige grøssere igjen, sånn som The Grudge, Paranormal Activity osv. Jeg hadde mareritt og fantasier om The Grudge i flere år etterpå. Det er synd for egentlig har jeg kjempelyst å se slike filmer på grunn av fascinasjon. :p
Samme her :-P

Hva skjer med verden?? :P Nei, helt seriøst, er folk blitt veldig slepphendte med disse "lave" aldersgrensene? (Nå snakker jeg om de som setter grenser på filmer og serier, vet ikke helt hvem som har ansvaret for det.)

Jeg så nå at HBO har kommet med en ny sesong av Black Sails, og så at den har fått 15 års aldersgrense. Sikkert ikke alle som har sett den, men i første sesong i hvert fall er det ganske mye sex, vold og nakenhet. Da kan jeg tippe at Game of Thrones har samme grense, og den syns jeg er verre.
Hva skal til for at det blir 18 år egentlig? Tortur?

Da jeg var liten var det satt 18 år på Titanic, liksom. :P Det var i hvert fall det jeg ble fortalt den gang av mine to søstre som er 6 og 8 år eldre enn meg.
Hmmm jeg så på Titanic som 14 åring på kino, hadde ikke kommet inn dersom det var 18 år. Så der ble du nok lurt ;)

Jeg har ikke tenkt så mye over så høye aldersgrenser. Men sønnen min er 7 og det er mange filmer jeg ikke vil vise han som han egentlig er gammel nok for...

The Grudge 1 skadet meg og haha. Fortsatt redd for den lille gutten og moren med håret... wææ!!!
Og også White Noise. Turte ikke gå på do alene i flere dager etterpå :'(

Godt det ikke bare er meg. :P Ett år senere kunne jeg fremdeles ikke se på coveret på filmen!
White Noise har jeg ikke sett... Sikkert like greit, har ikke lyst å ha angst mens jeg sitter på do. :P

Last edited:
Annabelle: 15 år
The conjuring: 15 år
Insidious 2: 15 år
The Grudge: 15 år

Godt det ikke bare er meg. :P Ett år senere kunne jeg fremdeles ikke se på coveret på filmen!
White Noise har jeg ikke sett... Sikkert like greit, har ikke lyst å ha angst mens jeg sitter på do. :P
Signerer, er nok skadet for livet :( de fleste har jeg sett i voksen alder og jeg vet godt forskjell på film/virkelighet.

Min familie har ikke helt skjønt poenget med aldersgrenser tror jeg, for jeg så flere filmer jeg sikkert ikke skulle ha sett. Særlig skrekkfilmer. Så Poltergeist da jeg var kanskje 8 eller 9. Men jeg ELSKER skrekkfilmer, så det var kanskje jeg som maste meg til det.

Er vel ikke så mange år siden de gjorde om på dette. Skal ganske mye til før en film får 18års grense nå sammenlignet med da jeg var liten og det var overdrevet andre veien syntes jeg.

Back
Topp