Aldersgrenser igjen...

1980

Elsker forumet
Nå har vi akkurat kommer hjem fra Sauen Shaun, som er tillatt for alle. Hadde med minste for første gang, hun blir 3 i mars. Og siste scenen var temmelig skremmende for henne. Etter alt det styret som var i media med Paddington tenkte jeg at dette skulle vel ikke være noe problem. Hun har jo sett Frost med 7-årsgrense sammen med oss, og det var helt greit. Så nå må jeg si at jeg ikke helt skjønner hvilke kriterier sensuren settes etter...? Andre som har sett Sauen Shaun?

Jeg har ikke sett filmen nei, bare reklamen. Men så med en gang at den ville bli for voldsom for vår jente på 2.5. Hun elsker Sauen Shaun, men kinofilmen vil nok bli skremmende for henne.

Skjønner heller ikke helt det der med aldersgrenser på kino. Man må vel rett og slett se reklamen og vurdere innholdet utifra hva eget barn "tåler".

Min lillesøster på nettopp fyllte14 fortalte meg i dag at de fikk se skrekkfilm med 18-års grense på skolen! Det synes jeg ikke er greit!

Hadde det vært min unge som fortalte det hadde jeg tent på alle plugger!
Føler ikke jeg som storesøster har så mye jeg skulle sagt. Foreldrene mine reagerte jo litt på det, men ikke så veldig. Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt!

Jeg skjønner heller ikke kriteriene. Spøkelset Laban er tillatt for alle, men den serien er jo skikkelig skummel! I hvert fall noen episoder.

Føler ikke jeg som storesøster har så mye jeg skulle sagt. Foreldrene mine reagerte jo litt på det, men ikke så veldig. Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt!

Nei, det er vel ikke så mye en kan gjøre da. Jeg syns foreldrene burde reagere mer...

Back
Topp