Aldersforskjell

Bambusmamma

Glad i forumet
Inspirert av den andre tråden her, hva tenker dere om at dama i forholdet er 15-20 år eldre enn mannen? Er det kun i Hollywood det er vanlig og akseptert?

For min del blir det for mye. I utgangpunktet!
MEN, mye mulig situasjonen ble en annen om jeg havnet i den ;)
Lett å si at man mener sånn og sånn uten å ha vært der...

Det er vel individuelt hva en foretrekker[emoji4] Jeg har aldri vært glad i gutter så mye eldre enn meg selv, mens venninnen mine gjerne datet 10 år eldre menn.

Så lenge man er lykkelig, why not? [emoji4] har selv datet en som var 8 år yngre enn meg [emoji108]

Syns det er mer innafor om mannen er eldst.er noe med at kvinner ofte er mer modne enn menn og det øker jo gapet en del om kvinnen er eldst.

Det får være opp til hver enkelt tenker jeg. Ikke noe jeg legger meg opp i.

Personlig så ser jeg ikke for meg at jeg kunne vært sammen en som er så mye yngre enn meg, eller eldre for den saks skyld, men har aldri testet det ut heller.

Jeg tenker at 15 år er mye når man er 20 og 35, men ikke like mye om man er "voksen" begge to.

I Hollywood og i fransk politikk? [emoji6]
Etter en viss alder har det veldig lite å si tror jeg. Kjenner flere med stor aldersforskjell, begge veier, og tenker ikke stort over det.

Her er det 14 år mellom meg å mannen og legger ikke merke til det. Jeg var «imot» slikt før. Men så ble jeg forelsket og har ikke angret på det. Han er 38 og jeg 24. Jeg har alltid følt meg som en «gammel sjel i ung kropp». Å så er han veldig ungdommelig også da. Så vi storkoser oss sammen og hele familien syns vi er et godt par og at vi har det så godt sammen. Og det er helt sant [emoji4]

Spørs jo hvor på tall skalaen disse to finner hverandre da.. :)

Men sånn generelt så tenker jeg ingenting om det, så lenge folk er lykkelige og de er snille med hverandre og har et godt forhold så bryr det meg midt i kaviarstjerna ass..

Jeg kjenner flere hvor kvinnen er eldre, og ferdig med barn. Hvor de mannfolka ikke ønsker seg barn... det får jo være opp til de! Du velger jo ikke hvem du elsker, så da får vi andre holde kjeft og respektere dette :)

Det er mye som kan fungere, og man må jo gjøre det som føles riktig for en selv.

En stor aldersforskjell den ene eller andre veien kan medføre en del problemer. Man har mer forskjellige referanser og litt flere «kulturforskjeller». Merker godt hvor mye mannen min og jeg har til felles når det bare er 2 år mellom oss. Vi vokste opp med det samme, samme referanser, omså bare det vi så på barneTV eller hvordan skolesystemet var. Alle sånne ting bidrar underbevisst til at man forstår hverandre enda bedre.

Noe som er trist med stor aldersforskjell er at det er stor sannsynlighet for at den eldste vil bli syk og skrøpelig og dø LENGE før den andre. Også om den eldste er en kvinne (som som regel lever lenger enn menn osv.) Når man som en mann på 65 skal inn i pensjonsalderen har man (en forhåpentligvis fortsatt levende) 80-åring hjemme! Det er et hav av forskjell.

Man vet aldri hva som skjer her i livet, men er den ene betydelig eldre enn den andre, er det stor sannsynlighet for at den yngste vil bli alene og ensom tidlig, fordi den eldste dør eller blir dement.

Og som sagt pensjonerer man seg på helt forskjellige tidspunkt. Og man orker helt forskjellige ting som besteforeldre.

Så det er potensielt mer smerte og sorg, og misforståelser (pga. «Kulturforskjeller») med en stor aldersforskjell, men det kan jo også hende at ikke noe av dette blir et problem. Kanskje er den eldste den som lever lengst, osv.

I Hollywood og i fransk politikk? [emoji6]
Etter en viss alder har det veldig lite å si tror jeg. Kjenner flere med stor aldersforskjell, begge veier, og tenker ikke stort over det.
Når man er over 50/60 vil man nok merke det i ganske stor grad da. Men da snakker vi om aldersforskjeller på 15 år og mer. Og til en viss grad 10 år og mer. Særlig når mannen er eldst (menn dør tidligere enn kvinner og blir sykere før).

Tenker at en sånn aldersforskjell du nevnte at dere har (du er 7 år eldre enn han?) på mange måter er ideell i alderdommen fordi det til en viss grad uthvisker forskjellene mellom menn og kvinner i forhold til hvor lenge de lever.

Synes det blir for mye...

Spørs litt. Som regel har jeg foretrukket eldre gutter fordi de har tedd seg eldre. Yngre har vært så barnslige. Men om de hadde vært litt mer på mitt nivå, så hvorfor ikke :)

Back
Topp