Aldersforskjell

*lille*my*

Glad i forumet
Hvilken aldersforskjell mellom barna ser du på som den "optimale"?
Hvilken aldersforskjell blir det på barna dine (dersom du har fra før da)?

emoticon emoticon

På snuppa mi og lille mini i magen blir det 2,5 år, 3 skoleår. Jeg ville ikke at det skulle bli for lenge mellom, men var ikke klar igjen for graviditet og baby før nå...så håper det blir "perfekt" for min lille familie! 

Det er fire år mellom meg og storebror, og mellom meg og lillesøster. Vi hadde likevel mye glede av hverandre når vi var små, så var det noen år vi ikke hadde så masse til felles, men nå er vi gode venner igjen...så tror egentlig ikke den finnes noen fasit...

...men likevel morro å høre hva andre tenker :)

Jeg vil ihvertfall ha 3år mellom dem. Kanskje 2,5år. Ikke mindre enn det.. Tror jeg er optimalt=) Pluss får vi barn nr 2 må vi flytte. Har bare 1 barnerom og det er ikke så stort og neppe plass til 2 barn der.

mellom 1 og 2 er det 22mnd, 2 og 3 som nå koser seg i magen blir det 2,5 år mellom :) tror begge mellomrommene blir topp :) er veldig gøy å se hvor gode de to vi nå har er mot hverandre og hvor tidlig det begynte, det blir henrykte når de ser hverandre og størstejenta mener hun er forelska og bestevenn med minstemann :) hehe herlig :) de er virkelig knoll og tott, avhengige av hverandre

tezzie skrev:
mellom 1 og 2 er det 22mnd, 2 og 3 som nå koser seg i magen blir det 2,5 år mellom :) tror begge mellomrommene blir topp :) er veldig gøy å se hvor gode de to vi nå har er mot hverandre og hvor tidlig det begynte, det blir henrykte når de ser hverandre og størstejenta mener hun er forelska og bestevenn med minstemann :) hehe herlig :) de er virkelig knoll og tott, avhengige av hverandre

Så søtt :) Tipper hun ikke syns det er like morsomt om du forteller henne det når hun blir fjortis..hihi :) Blir travelt med 3 små barn for dere da! Men helt sikkert veldig hyggelig også da! :)

Jeg vet ikke helt hva det er som er det optimale. Tror det er ulike fordeler på ulike aldersforskjeller. Først ville jeg ha to kjempetette, og prøvde å motivere sambo for å bare hive seg til igjen så snart som mulig etter førstemann. Sambi mente (heldigvis) at vi skulle vente litt. Lillemanns første år i barnehagen var preget av MASSE sykdom, og jeg var da veldig glad for at vi ikke hadde en baby, eller at jeg var gravid. Nå blir det 3,5 år mellom de. Hadde vi lyktes første gang jeg ble gravid igjen hadde det blitt like under 3 år...

2 oghalt 3 år rekne eg me ;D

MEEN, HELbror min ble føde 18 år etter meg så 20 etter storebror så alt kan skje :p

Jeg ville at det skulle være under 3 år i mellom dem, slik at de kan leke sammen.

Her blir storebror 2 år et par uker før termin, og det må jo bli kjekt :)

Aldersforskjellen mellom barna her blir 3 år og 4 måneder :) Samboeren ville ha maks 2 år mellom de, men jeg mener selv at dette er akkurat passe.

Vet ikke helt hva som er det beste jeg ;)

Men jeg har veldig hopp mellom mine da. Men det kommer egentlig av at ingen av dem har vært planlagte

Vesla mi er 9 år når denne blir født, og minsten min er 4 når denne blir født :)
Så det er stor forskjell på de ja. Det som er bra er jo at de store ungene er veldig selvstendige da :)

Her blir det 3 år og 4 mnd imellom :) 4 skoleår da....

Har ikke vært klar for flere barn før nå, og har aldri hatt lyst på to tette så det er perfekt for oss :)

Nå er Snuppa blitt stor, og vi kan forklare ting for henne og hun vil sikkert hjelpe til med det hun kan :)

her blir det 22/23 mnd mellom, hadde planer om ca 3 år mellom dem, men denne kom overraskende på litt tidligere..

Det optimale er 24mnd mellom har jeg hørt. Her blir det 16mnd!

hmm, fra største til minste blir det drøye 17 år.., men fra nest minste til minste blir det 2 år og ca 10 mnd.. For oss er det helt fint, selv om jeg gjerne skulle hatt to tettere. De får nok glede av hverandre etterhvert uansett:-)

Her blir det 2 år og 2 mnd.. Opptimalt for oss.. Jeg tenker litt sånn at når barna er ganske tette kan de ha glede av de samme tingene og sånn.. Åsså blir jeg fort ferdig med babyer... Liker best barn fra 2 års alder.. :) Tror ikke jeg vil ha fler enn to barn..

Her blir det 2 år å 2 mnd mellom mine(3 skoleår).. Tror det kommet til å bli en idiell aldersforskjell

Vi ønsket også å få unger med 3-4 års mellomrom, men det var umulig å få nr 2 uten prøverør  så endelig etter4 års prøving ble vi gravid og det kommer til å bli 7 og et halvt år mellom de.

Knerten* skrev:
Det optimale er 24mnd mellom har jeg hørt. Her blir det 16mnd!

Hehe, jeg har hele tiden vært veldig klar på at 24 måneder skal jeg ikke ha mellom ungene! Enten mer eller mindre, erfaringer fra noen søskenpar i familien.....problemet hos alle de var at ved 24 måneder var største stor nok til å skjønne at h*n fikk all oppmerksomheten (før neste kom), men ikke stor nok til å forstå at oppmerksomheten må deles, og heller ikke stor nok til å kunne uttrykke sin frustrasjon på en "sunn" måte.

Back
Topp