Aldersforskjell?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Nå ble det mye snakk om aldersforskjeller. Derfor lurer jeg på:

Tror du søsken med 1-2 års aldersforskjell blir bedre venner under oppveksten enn de med 3-4 års forskjell?

Tror du søsken med 3-4 års aldersforskjell blir bedre venner under oppveksten enn de med 4-5 års forskjell?

Tror du at søsken med 4-5 års aldersforskjell blir bedre venner under oppveksten enn de med 5-10 års forskjell?

Hvilke faktorer tror du spiller inn når det kommer til å bygge ett godt søskenforhold?

Hvor viktig er tanken på søskenforholdet for deg ut i fra hvilken aldersforskjell du velger på dine barn?

Kan snakke for meg selv og si at jeg tror at personligheten til barna spiller mye større rolle enn alderen.

Det er ingen garantier for noe som helst. Alt avhenger av personlighet. MEN jeg tror det er større sjanse for at barn som er tette i alder har litt mer av de samme interessene. Har man en aldersforskjell på 5år+ så kommer man jo ikke på sammen nivå i livet før man passer 20. 

Tror ikke forholdet mellom ungene kan bestemmes ut fra aldersforskjellen. Her er det personlighet og foreldre som er viktige faktorer. Men jeg tror at jeg hadde hatt mer glede av en på min egen alder på sommerferier 8 uker i båt enn jeg hadde med at jeg måtte pappe på lillesøster som var åtte år yngre...

Likevel så har jo ikke alderen noe å si nå når begge er voksne og bor hjemmefra med hver vår samboer osv... Vi er begge på 3. studieår til og med... Hehe...

Jeg har ikke planlagt noen aldersforskjell på ungene mine. De to siste kom bare når de kom... Hehe... Men syns det er kjempeflott med dem såpass tett... Har jo fått tre barn på 3 år og 7 mnd'er. De er perlevenner nå, selv om de er veldig forskjellige. Men alle sammen har en veldig omsorg for hverandre, og det er kjempekoselig å se... Men noen ganger er det de to eldste som er bestiser, andre ganger de to yngste, eller plutselig er det eldste og yngste som er litt mer venner... Så at det er 16 mnd'er mellom eller 3 år og 7 mnd'er spiller ingen trille på vennskapet her...

ORIGINAL: Rada

Kan snakke for meg selv og si at jeg tror at personligheten til barna spiller mye større rolle enn alderen.

det er 9 år mellom meg og min bror og vi er mye nærmere enn meg og min søster som det er 5 år mellom. tror alt avhenger av personlighet!

Back
Topp