Aldersforskjell på søsken

agni*

Blir kjent med forumet
Jeg har to jenter fra før. De vil være 7,5 og 5,5 år når babyen blir født. Hvordan vil aldersforskjellen på deres barn bli? Og er det noen som har erfaring med så stor aldersforskjell på søsken ( med egne barn/ egne søsken)?

Har også to jenter fra før, de blir 22 måneder og nesten 5år (begge bursdag i mai) når småen kommer :)

Bonusdatteren min er 9 år når lille kommer, og guttungen blir 3 i april:-)

Når babyen kommer er datteren min 12, og guttene 9,3 og 2 år :)

Når babyen kommer vil det være 17-18 mnd mellom de :-)
Jeg selv har en lillesøster som er 7 år yngre enn meg. Hun er nå 16 år, og jeg vil si jeg har et nærmere forhold til min storesøster som er 18 mnd eldre enn meg(enda det har vært mye sjalusi og konkuranse oss i mellom). Så er vi omtrent bestevenner nå :-) har et nært forhold til lillesøster også, men siden hun er 16 år, så er vi nå veldig forskjellige såklart. Tenker det endrer seg når hun også blir voksen, og vi kanskje får mer like verdier.

Datteren min vil fylle 3 år en måned etter st babyen er født:)

Jenta mi vil være ganske nøyaktig to og et halvt når babyen kommer :)

Jeg har to sønner, en på 3 år og en på 11,5 uke. Blir to veldig tette for min del :woot:

Her vil jentene våre være nesten 6 år og nesten 3,5 år når babyen kommer

Når babyen kommer vil det være 17-18 mnd mellom de :)
Jeg selv har en lillesøster som er 7 år yngre enn meg. Hun er nå 16 år, og jeg vil si jeg har et nærmere forhold til min storesøster som er 18 mnd eldre enn meg(enda det har vært mye sjalusi og konkuranse oss i mellom). Så er vi omtrent bestevenner nå :) har et nært forhold til lillesøster også, men siden hun er 16 år, så er vi nå veldig forskjellige såklart. Tenker det endrer seg når hun også blir voksen, og vi kanskje får mer like verdier.

Takk for at du deler denne erfaringen:) Ja dere vil vel få enda mer kontakt jo eldre dere blir:)

Her blir det 2 år og 7 mnd omtrent på dagen mellom datteren vår og nestemann, det er akkurat passe aldersforskjell synes vi :)

Jenta mi blir verso 5,5 år når neste kommer... Er ikke så lett å planlegge hvor lenge det skal bli mellom... Prøvde 4, men det gikk ikke

Jenta mi blir verso 5,5 år når neste kommer... Er ikke så lett å planlegge hvor lenge det skal bli mellom... Prøvde 4, men det gikk ikke

Nei det er ikke alltid like lett planlegge:) men glede av hverandre får de uansett. Mine to er jo veldig tette. Hu eldste husker jo ikke den opplevelsen av å bli storesøster, lillesøster har liksom alltid vært der. Denne gangen vil jo begge skjønne veldig mye og vi kan glede oss sammen igjennom svangerskapet. Og de vil nok hjelpe mye til med den lille babyen.

Back
Topp