Aldersforskjell på nr 1 og nr 2?

12 mnd i mellom her, og vi syns det var/er ideelt for oss. Begynner å prøve på nr 3 straks, da blir det minst 3,5 år mellom de yngste.

Her er det 5 år og 2 mnd mellom jentene. Og det er supert! De har et kjempeflott forhold og leker mye ilag. Krangler nesten ikke. samtidig er det lett å gi begge mye alene oppmerksomhet siden de krever forskjellige ting. Det har også vært lett å fulgt opp storesøster på skolen så hun har fått inn gode rutiner på både skolearbeid og trening.

Men det viktigste er at hver enkelt familie finner den tid som passer best for de. Det som er rett for en familie er ikke nødvendigvis rett for en annen. Men du har jo akkurat fått baby og det kommer mange utfordrende tider fremover. Ei veninne av meg sa det så fint : " Når babyen bare ligger der å ser søt og uskyldig ut så har jeg alltid lyst å hoppe på å få en til med en gang, men når de begynner å gå og trasse så er jeg såååå glad for at vi ikke gjorde det!  

jeg fikk forresten beskjed fra sykehuset om at jeg ikke burde bli gravid på 1,5 år etter snittet pga fare for at livmoren kan rivne.. Men om det er noe alle får høre aner jeg ikke... Det er jo mange som får tettere, så kanskje det bare er føre var prinsippet?

Er 17 mnd mellom nummer 1 og 2 her, og synes det har gått veldig fint!  Hadde vaginal fødsel med begge, så vet ikke hvordan det er når man har tatt KS. 

aldersforskjellen her mellom 1 og 2 er på 5,5 år og det passer meg..eldste var ferdig med bleier,skulle begynne på skolen og han fikk være med på det som skjedde og han skjønte hva som skjedde.
Du får bruke tida til hjelp og egentlig bare se hva som skjer :) 

Her har vi akkurat 2 år mellom, og for oss var det bra. (Hadde blitt 21 mnd om jeg ikke hadde mistet.)

Skjønner godt at du tenker sånn, men jeg tror det er viktig at du i alle fall ikke starter prøving før du er klar for tenk om det klaffer da. Ikke sikkert det tar like lang tid denne gangen:)

21 mnd mellom nr1 og nr 2. Det er helt super. De har veldig mye glede av hverandre nå, de er (snart) 3 og 4 1/2 nå.

Vi har en jente på 4 år og 7 mnd. Jeg har termin nå 30 mai. Jeg synes det er litt for stor aldersforskjell. Både med tanke på at jeg er blitt vant til å sove hele nettene uforstyrret. Ferdig med bleie, pupp og sutt for lenge siden. Så det kan jo hende det blir tøffere denne gangen. Og den tingen som er viktigst. Tenker at siden det er så stor aldersforskjell, så er jeg redd de ikke skal få så godt forhold til hverandre, fordi jenta vår er så stor at hun kanskje ikke vil være sammen med en som er så liten, å intresserer seg ikke for den type lek lengere. Bare noen tanker jeg har da. Absolutt ikke sikkert det blir sånn. Men det har ikke passet for oss å få en til før nå.  :)

21mnd her

Blir akuratt 2 år mellom mine. Planen var at storesøster skulle være bleiefri innen nr 2 kom. Tviler på at det skjer nå;p Håper de vil få mye glede av hverandre oppigjen, selv om de blir søster og bror.

Tror 1,5 år i mellom er like bra som 3,5 år i mellom så lenge man er klar:)

Hva som er best finnes det nok ingen fasit på, men to tette har mange positive sider. Her er det 18 mnd mellom unga og det er kjempe fint.Om vi skulle hatt en tredje ville jeg ikke hatt dem tett :) 3-5 år kanskje.

Synes to år immelom er fint, å har alltid hatt et indre ønske om 2 år imellom nr 1 og nr 2. Og jammen ble det slik også. Her blir der 23 mnd, altså to år immellom storebror å lillesøster i magen:-)

er 3 år og 3 mnd mellom 1 og 2 her.

Back
Topp