Aldersforskjell på barna

Venterpåoktober13

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Sitter her å tenker på mine to vidunder :) Det ene som er 5 år og 11 mnd, og det andre som eg ca 8 uker gammelt i magen min. Lurer litt på hvordan det blir dor disse to som søsken, med 6,5 års mellomrom. Vil de få et nært søskenforhold? Vil de ikke? Spennende blir det hvertfall å se. Er helt bombesikker på at jentungen kommer til å bli en fantastisk, flink og stolt storesøster :) Gleder meg sånn til å fortelle henne det :) Måtte påsken komme fort i år :) Hehe..

Hvordan blir det med deres mirakler? Tette, eller ikke? Og hvilke tanker har du rundt søskenforholdet/forholdene?

Gutten min blir 3 om en knapp måned og har termin 5 oktober så blir 3 år og 7 måneder mellom dem. Tenker det skal passe veldig greit :) Gutten min er veldig glad i å hjelpe til og regner med han vil bli bleie-tørr nå i vår :) Så vi er veldig fornøyd med aldersforskjellen :)

går dette bra blir det vel verken tett eller langt imellom i alder sønnen min vil være 2 år og 11 mnd da så blir en sånn mellomting. jeg ønsket meg 2-3 år mellom da :-)

men jeg tror egentlig ikke aldersforskjellen er avgjørende på om man får et nært og godt søskenforhold eller ikke. det var nesten 5 år mellom meg og min bror, men vi hadde et nært søskenforhold hvor vi kranglet så fillene føk innimellom og var verdens beste venner store deler av tiden :-)
gode venner med en lørdagskveld hvor bare vi koste oss sammen innimellom og sånn hadde vi helt til han dessverre omkom i en bilulykke da han var 22 år :sad010
jeg har 2 søskenbarn som det er nesten 8 år mellom, de har også et veldig nært forhold :-) så tror helt og holdent at stor aldersforskjell er hvertfall ingen hindring for nært søskenforhold :-)

Her blir det ca 5 år i forskjell i og med at jeg denne gangen har termin en dag senere enn sist ;) Jeg håper selvfølgelig at de skal ha et nært forhold til hverandre og ha stor utbytte av hverandre. Vet at storesøster kommer til å være veldig stolt og hjelpe lillebror/ søster frem i livet. Meg selv er yngst i en søskenflokk på frire og jeg har det este forholdet til den eldste som faktisk er 9 år endre enn meg. Så jeg tror ikke på at aldersforskjellen er hindring for å ha et godt forhold søsken imellom ,)

Min gutt blir 3 i august så blir litt over 3 års forskjell :)

Hos oss blir det så mye som 7 års mellomrom. Men datteren min higer etter søsken og jeg tror hun kommer til å føle et stort ansvar ovenfor dette barnet. Så i tillegg til å bli en veldig stolt storesøster så tror jeg hun vil bli en god ressurs også. Det viser seg at når vi gir henne ansvar så tar hun imot med åpne armer. Så selv om de med årene antagelig ikke vil ha samme vennekrets eller nødvendigvis leke så mye sammen så tror jeg båndet mellom de blir sterkt. Jeg er ganske sikker på at frøkna mi kommer til å innta en beskyttende rolle ovenfor babyen.

Jeg og min søster har 10 år mellom oss. Og min søster har 7 år mellom sine. Så dette er nok noe som "går" i min familie. Vi får kravstore barn som krever sitt, men samtidig er de ressurssterke med vilje av stål. Sånne barn krever kanskje sin alenetid før andre kan komme på banen. ;)

Her blir det 2 år og 10 mnd :) Og det syns jeg egentlig var noen mnd for mye ;) Men kunne ikke få tettere barn pga jobbsituasjon.

Jeg tror ikke mini kommer til å skjønne dette med småsøsken før vi kommer hjem med den nye. Jeg håper de kan ha glede av hverandre og leke sammen etterhvert :) Jeg satser på å få han tørr før den lille kommer :)

Jeg har en 6 år eldre søster og 6 år yngre bror. Jeg har et fint forhold til begge, men vi er liksom alltid på litt forskjellig plasser i livet.

Blir 14 måneder mellom mine, litt i tetteste laget egentlig. Planen var 3-4 år mellom, men den gang ei :)

Det er 7 år mellom meg og broren min, og vi har et tett og godt forhold nå.

jeg gleder meg stort! :)

jeg har 5,5 år mellom mine to og de har et kjempe godt forhold :) Eldste er veldig omsorgsfull og veldig hensynsfull..

mellom meg og søsknene mine og meg er det 17 mnd,9 år,11 år og 16,5 år og jeg er eldst..har mest kontakt med han som er 9 år yngre enn meg :D

Gutten min blir 3 om en knapp måned og har termin 5 oktober så blir 3 år og 7 måneder mellom dem. Tenker det skal passe veldig greit :) Gutten min er veldig glad i å hjelpe til og regner med han vil bli bleie-tørr nå i vår :) Så vi er veldig fornøyd med aldersforskjellen :)

Hihi, min gutt blir tre 3. april. Så det blir ca. 3 1/2 år mellom dem :) Regner med at min blir bleiefri til sommern. Også er det på'n igjen ;)

Min gutt blir 5år i desember, så 4år og ca 10mnd blir det i mellom... Hadde jeg fått bestemme så hadde det ikke vært mer enn 2-3år i mellom...

Blir akkurat 4 år mellom, da jenta vår blir 4 først i nov;)

4 år i mellom :)

Har en gutt på 15mnd nå, så det blir 23mnd mellom dem :) Lille blir født ca. 1mnd før gutten blir 2år :)

Tenker mye på hvordan overgangen fra 1 til 2 barn vil bli.
Tror nok heller ikke aldersforskjell har så veldig mye og si på om de vil få et godt søsken forhold eller ei.
7 år mellom bror og meg og jeg syntes det har vært fint :)

Når oktober skatten kommer vil gutten min være 2 år 8 måneder. ;)
Blir nok spennende.... :D

Her blir forskjellen 2 år og 10 mnd. Men til deg som lurer på om barna dine med 6-7 års mellomrom kommer til å bli gode venner!? Det tror jeg absolutt!! Det er 11 år mellom meg og min søster og vi er kjempe gode venner:)

Her blir det 4 år og 3mnd mellom, faktisk akkurat det samme som mellom meg og min yngste søster :) og vi har et kjempebra forhold, så tror ikke litt aldersforskjell er til hinder.

Det blir 19 mndr mellom våre. Storesøster fyller 1 år neste helg.
Ønsket egentlig å vente 5-6 år, har aldri villet ha så tette som det blir nå i alle fall :P Men de vil sikkert ha stor glede av hverandre i oppveksten, så det blir sikkert stas :)

Back
Topp