Alder på foster!

Røverdatter

Blir kjent med forumet
Hei allesammen. Jeg er 19uker og 5dager på vei. Så hvorfor i all verden står det at fosteret er i begynnelsen av uke 17 da?? Jeg var på ultralyd den 29april,å da målte jordmora fosteret,å da var jeg 16uker og 5 dager. Det er vel da den rette alderen på fosteret ja? jeg skal vel ikke trekke fra 2uker sånn som di gjør her på babyverden...eller?

Man regner graviditeten fra 1.dag i siste mens. Som regel har man eggløsning ca 2 uker etter det og det er jo da man blir gravid. Derfor er du 2 uker lenger i svangerskapet enn alderen til fosteret skulle tilsi. Skjønner?

Merker jeg er litt dårlig på forklaringer om dagen, huet begynner å visne...[8|]

JO tror det det er sånn at man skal trekke fra to uker[:)]

Men jordmora målte jo hvor gammelt fosteret var,å da skal jeg vel ikke trekke fra 2uker?

Når har du termin, da?

Er litt forvirrende dette her..hehe. Første gangen min dette her. Jeg har ultralyd termin den 10.10.08

så da er JEG i uke 22 da...hmm.

ORIGINAL: Røverdatter

så da er JEG i uke 22 da...hmm.

Du er nok i uke 19 som du skrev over... Lagde en ticker utifra terminen din og da er du 19uker + x antall dager... Så ikke så nøye etter...

Jeg regna ut 17pluss5 dager tilbake i tid. Vil det si da at jeg ble gravid den 17januar? det går jo ikke,for siste gang jeg hadde sex med typen min var den 12januar.Å da reiste han bort på jobb.

men på UL målte hun at fosteret var 16pluss5. Og det var 2uker siden. da må jo fosteret være 19pluss5 nå og jeg 21pluss5. Blir ikke det rett? eller er jeg helt på bærtur..hehe. Takker for alle svar;). Ikke lett å prøve å forklare til meg som er så grønn på dette området:P

Jeg regna ut 17pluss5 dager tilbake i tid. Vil det si da at jeg ble gravid den 17januar? det går jo ikke,for siste gang jeg hadde sex med typen min var den 12januar.Å da reiste han bort på jobb.

Da ble du nok gravid 12. januar[;)] Har du vært på ul ennå?

men på UL målte hun at fosteret var 16pluss5. Og det var 2uker siden. da må jo fosteret være 19pluss5 nå og jeg 21pluss5. Blir ikke det rett? eller er jeg helt på bærtur..hehe. Takker for alle svar;). Ikke lett å prøve å forklare til meg som er så grønn på dette området:P

Hvis du er 21+5 får du et veldig langt svangerskap, og tro meg, det er langt nok[:D]

Tell 40+2 tilbake fra termindato så får du frem utgangspunktet ditt. Så teller du frem til i dag og så langt er du på vei[;)]

ja,det stemmer nok..hehe. Ja,var på Ul for 21dager siden. Da målte hun foster: hodet var 40 og lårbeinet var 25. Alder på foster da var 16pluss5. Den var helt frisk å veldig aktiv. Men hun kunne ikke se kjønnet:(

åja...hehe. Det var en lur måte å finne det ut på[:)]. Tusen takk Tiden flyr!!!. Og til alle dere andre[:D]

Telte,og jeg er 19pluss4. Så da stemmer sikkert det[;)]

hmm...nå ble jeg forvirra igjen...unnfangelsen kan jo ikke ha skjedd den 18januar. For som sagt siste gang jeg hadde sex med typen min før han dro var den 12 januar. og jeg fant ut at jeg var gravid den 28januar ca...unnfangelsen måtte jo ha skjedd mellom den 1 og 12januar for det var den perioden jeg og samboeren min hadde sex. Og når jordmor målte babyen,så sa hun jo at den var 16pluss5dager gammelt ca.

åja...så rart da[:D]..hehe. ja kroppen er noe rare greier.

Det går fint det! [:)]
Sædcellan e ei stund inni der å svømme vettu.. Opptil ei uka! [;)][:)]

ORIGINAL: thejohan

Selv om du hadde sex siste gang 12 januar, så er det ikke sikkert at du ble gravid den dagen!
Sædcellene kan leve opptil 72(?)timer.

Ja, rundt tre- fire daga leve dæm viss æ ikke huske heeelt feil! [8D]

Aaakkurat..nå er jeg litt mer med her[;)].hehe

Aaakkurat..nå er jeg litt mer med her[;)].hehe

Så du e nok 19+5 uke på vei uansett! [;)]

Back
Topp