Alder barnevakt

eggehøna

Flørter med forumet
Hvor gammel var DU første gang du satt barnevakt for noen på kvelden? Noen som reagerer på at det blir brukt jenter på 13 år til barnevakt, men så vidt jeg kan huske satt jeg barnevakt første gang da jeg var 12 år. Det var ikke noe unormalt her.

Jeg var 12 år[:)] 

13-14 tror jeg..

[:)]10 for egne søsken. 12 for andres.

Å sitte barnevakt har vel ikke forandret seg så mye siden den gangen så at noen bruker 13 åringer til å sitte barnevakt kan da ikke være så ille. Fikk inntrykk fra den andre tråden at det var helt vilt det liksom.

Jeg passet småsøsknene mine på kvelden før vi flyttet fra barndomshjemmet mitt i fjerdeklasse. jeg hoppa over tredje(fordi de skulle gjøre plass til en ny klasse det året), så finner ut at jeg var omtrent 9 år. Nå syntes jeg det er tidlig, men jeg var bestandig moden for alderen, og vandt til å ta meg av dem. De sov jo hele natta uansett, og det gjorde jo jeg også.

6 år faktisk, men dette er da snakk om en ung mor som bare tenkte fest..
men klarte å passe ungen jeg.. alltid hatt en greie for å ta vare på babyer, hehe..

men satt for "skikkelige" foreldre når jeg var 14 ![;)]

Typen og broren hans var 6 og 7år da de passet niesen sin på 1,5 år. Foreldrene la ungen før de dro, å om hun skulle begynne å grine skulle den ene hente foreldrene som var på besøk 2-300m unna(hadde ikke telefon den gangen).

tror jeg var 12-13 år da jeg passa ei lita jente noen timer, noen dager i uka. i tillegg noen lørdager om foreldrene ville ut, da hadde jeg som regel 2 unger å legge. var vel kansje 13 da jeg fungerte som dagmamma for tremenningen min. har alltid vært glad i barn. (sikkert derfor det ikke kom som noen bombe at jeg ikke ville vente lenge med å få et selv)

mi barnevakt/trillejente er 13år. ho er voksen i måten ho oppfører seg på og julie digger ho[:D]  blir jo ikkje så ofte passing,siden julie er hos dagmamma i ukene,men har vore på kino ett par ganger. jenta er naboen vår,som var praktisk når me pussa opp for et par mnd siden[;)]  

Back
Topp