Albyl-e

G

Gjest01062025

Guest
Hei, når dere starte med albyl-e ?

Jeg skal ha styrt fryseforsøk i juni i det offentlige. Det var veldig tregt med medisiner - fikk resept kun på progynova og cyclogest, mens jeg har aggressiv endometriose. Spurt om noe ekstra og så fikk resept på prolutex og albyl-e. Men legen sier at jeg skal ta albyl-e etter positiv test dvs rundt uke 5-6. Det virker rart for meg siden albyl-e kan egentlig hjelpe til at embryo fester seg, og hva er vitsen å ta det etterpå? Jeg hadde allerede 6 innsett uten resultat og det er vårt siste innsett. Det er kjempeviktig at det går, men det er så slitsomt med det offentlige .

Så vil høre når dere startet med albyl-e ?:)

har alltid startet på syklusdag 1 :happy:

Hei, når dere starte med albyl-e ?

Jeg skal ha styrt fryseforsøk i juni i det offentlige. Det var veldig tregt med medisiner - fikk resept kun på progynova og cyclogest, mens jeg har aggressiv endometriose. Spurt om noe ekstra og så fikk resept på prolutex og albyl-e. Men legen sier at jeg skal ta albyl-e etter positiv test dvs rundt uke 5-6. Det virker rart for meg siden albyl-e kan egentlig hjelpe til at embryo fester seg, og hva er vitsen å ta det etterpå? Jeg hadde allerede 6 innsett uten resultat og det er vårt siste innsett. Det er kjempeviktig at det går, men det er så slitsomt med det offentlige .

Så vil høre når dere startet med albyl-e ?:)
Jeg starter dagen før innsett!

Jeg begynte 5 dager før innsett I styrt syklus

Begynte ca 5 dager før innsett :love017

Takk for alle svarene, dere :):Heartred det virker at de fleste starter med albyl-e før innsett. Det er rart at jeg skal vente med det til testdagen. :scratch

Jeg har gått på albyl-e :)
Av den offentlige klinikken i Porsgrunn fikk jeg beskjed om å starte på det ved positiv test.
Men en gynekolog sa at jeg med fordel kunne starte på innsettsdagen. Så jeg pleide å starte dagen for innsett.

Info fra felleskatalogen:

«Fertilitet
Acetylsalisylsyre kan svekke kvinners fruktbarhet(fertilitet). Albyl-E anbefales derfor ikke til kvinner som planlegger å bli gravide, har vanskeligheter med å bli gravide eller som blir behandlet for ufrivillig barnløshet.»

Nå er jeg enda mer forvirret:bored:

«Fertilitet
Acetylsalisylsyre kan svekke kvinners fruktbarhet(fertilitet). Albyl-E anbefales derfor ikke til kvinner som planlegger å bli gravide, har vanskeligheter med å bli gravide eller som blir behandlet for ufrivillig barnløshet.»

Jøss, så merkelig!

«Fertilitet

De sikrer seg mot potensielle søksmål. Mange som har god effekt av albyl e selv om det er lite forskning som bekrefter dette.

Back
Topp