Dere som har fått Albyl-E i svangerskapet, hvor stor dose har dere blitt satt på? Når begynte dere? Og på hvilket grunnlag har dere fått det anbefalt? Noen som har merket noen bivirkninger?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dere som har fått Albyl-E i svangerskapet, hvor stor dose har dere blitt satt på? Når begynte dere? Og på hvilket grunnlag har dere fått det anbefalt? Noen som har merket noen bivirkninger?
Fikk du beskjed om å trappe ned i uke 36, eller slutte helt?Oppstart mellom uke 10-12, 150mg daglig til uke 36+0, pga tidligere morkakesvikt. Anbefaling fra overlegen var å ta tablettene sammen med mat på kvelden for best mulig opptak i kroppen. Ingen bivirkninger
Fikk du beskjed om å trappe ned i uke 36, eller slutte helt?
Jeg ble anbefalt 150 mg til uke 36, så 75 mg til fødsel. Men synes hele grunnlaget jeg har blitt anbefalt det på er litt tynt. Hadde ingen problemer med morkake eller noe annet i forrige svangerskap. Men kan ha litt økt risiko for blodpropp. Men høres i alle fall ut som dosen er ganske vanligSlutte helt alle jeg kjenner som har brukt 75-150mg skal bare slutte helt, da dosen er såpass lav. Men spør såklart legen i tilfelle du skal noe annet. Den doseringen og til uke 36 er også ganske vanlig når man tidligere har hatt sf, men det brukes mot forskjellige ting
Jeg ble anbefalt 150 mg til uke 36, så 75 mg til fødsel. Men synes hele grunnlaget jeg har blitt anbefalt det på er litt tynt. Hadde ingen problemer med morkake eller noe annet i forrige svangerskap. Men kan ha litt økt risiko for blodpropp. Men høres i alle fall ut som dosen er ganske vanlig
Eneste forskjellen på å bruke blodfortynnende når du føder er at man ikke kan ha epidural tror jeg. Er derfor, og fordi det visstnok ikke har så mye effekt etter uke 36 at jeg bare ble bedt om å slutte helt. Men det betyr ikke at nedtrapping er feil for deg altså .
Det er vanlig dosering ja, brukes mye «føre var» i følge legen min fordi det er forbundet med mye positiv effekt og lite bivirkninger.
Gyn som skrev resepten sa de kunne sette epidural og gjøre keisersnitt osv selv med den dosen Men får forhøre meg litt. Mulig jeg slutter litt før fødsel