Albyl-e

rutha tutta

Glad i forumet
Var på ekstra innkalling på sykehuset i dag. Oppfølging pgr av leddgikt som jeg har. Ble satt på albyl-e frem til jeg er i uke 36+6, for å forhindre blodpropp i morkaka. Noen flere som går på dette? Fikk se lillegutt igjen i dag, alt så fint ut :)

Jeg går også på albyl-e :) Skal også gå på det til minst 36+6. Hvorfor ble du satt på det nå?

Var på ekstra innkalling på sykehuset i dag. Oppfølging pgr av leddgikt som jeg har. Ble satt på albyl-e frem til jeg er i uke 36+6, for å forhindre blodpropp i morkaka. Noen flere som går på dette? Fikk se lillegutt igjen i dag, alt så fint ut :)
Jeg gikk på det men fikk skikkelig allergisk reaksjon

Fikk bare forklaring at jeg måtte gå på det nå for å forhindre blodpropp i livmora grunnet at jeg har en revmatisk sykdom.

Jeg går også på det for å forhindre blodpropper i morkaka pga tidligere eklampsi og alvorlig sv.forgiftning

Gått på det siden jeg planla å bli gravid, pga svangerskapsforgiftning og infarkt i morkaka forrige svangerskap. Går på Klexanesprøyter også.

Jeg skal også stå på albyl-e frem til tre uker før termin (var det iallefall sist), på grunn av blodpropper i morkaka ved et tidligere svangerskap. Fragmin må jeg ta hele veien.

Jeg står på klexane

Sniker litt fra januar :P

Har leddgikt, men i følge rev legen min er den ikke aktiv nå. Var der under forrige svangerskap. Ble ikke satt på noe annet enn prednisolon fra midten av svangerskapet.

Vesla skulle være nesten 4 kg vd termin. Født 4 dager før og var bare 2690 gr. Hun var tørr og hadde tæret på seg selv. Nr 1 hadde jeg svangerskapsforgiftning, eklampsi med morkakesvikt mot slutten av svangerskapet. Han bør født i uke 37 og var bare 2294 gr, liten, tørr og hadde tæret på seg selv. Var på håret at han kom når han kom.

(Mellomste var 2950 gr og helt fin. så får ikke 4kg babyer, men rundt Max 3,5 ville jeg ha trodd)

Men bør jeg være bekymret denne gangen også? Eneste jeg har fått vite er at jeg har leddgikt, ikke hvilken type jeg har, og at den ikke er aktiv.

Jeg går på Fragmin siden jeg har hatt to blodpropper tidligere.
Skal gjøre det til noen uker etter jeg har født. Har gått på det
siden jeg fant ut jeg var gravid.

Jeg har nettopp hatt allergisk reaksjon på Anitbiotika. og i sommer hadde jeg på pencelin.
Ikke noe særlig moro nei... Glad det roet seg selv denne gangen. Siden jeg ikke kunne få
sprøyte for å roe det ned grunnet jeg var gravid.

Jeg går også på Albyl-e. Har ikke fått påvist revmatisk sykdom, men mulig jeg har det likevel. Har ikke fått det undersøkt egentlig.. De mente forrige gang jeg mistet at morkaka var litt liten, uten at babyen var noe mindre av den grunn. Men er derfor jeg får albyl.. Om jeg har en revmatisk sykdom, kan det være grunnen til at jeg har mistet alle gangene? Noen som vet?

Back
Topp