Albyl-e og fragmin. Erfaringer?

Lovelie

Flørter med forumet
Septembertassene 2026
Hei fine damer,

Er det noen av dere som har gått på albyl-e og fragmin i svangerskapet? Jeg fikk beskjed av legen å starte nå, uke 10+0.

Mitt forrige svangerskap endte dessverre i en nokså dramatisk spontanabort i uke 17 (oktober) - og de gir meg dette som støtte nå i dette svangerskapet. Håper det vil hjelpe ❤️

Hei fine damer,

Er det noen av dere som har gått på albyl-e og fragmin i svangerskapet? Jeg fikk beskjed av legen å starte nå, uke 10+0.

Mitt forrige svangerskap endte dessverre i en nokså dramatisk spontanabort i uke 17 (oktober) - og de gir meg dette som støtte nå i dette svangerskapet. Håper det vil hjelpe ❤️
Jeg har gått på Albyl-E siden de så plommesekken og at graviditeten min satt i livmoren denne gangen. Så fra uke 5+2 ca og skal fortsette med dette til uke 36 i svangerskapet. 150 mg. Dette er på bakgrunn av svangerskapsforgiftning og placentasvikt i svangerskapet mitt for 15 år siden og at jeg nå har hatt gjentatte spontanaborter <3

Så fint å høre at du også får hjelp! ❤️ Er det ditt eneste vellykkede svangerskap? Altså det for 15 år siden?

Jeg har ett levende barn fra 2021, der fant de også forkalkninger i morkaka, men da gikk jeg maks over termin (41+6) og da sa de at forkalkningene (blodpropper) kunne forklares bare av at jeg gikk såpass over tiden, men har likevel i etterkant hørt at det egentlig ikke skal være sånn uansett…

Jeg har fått albyl-e 75 mg, vil tror det er en av de laveste dosene. Men så har jeg jo også fått disse fragmin sprøytene da, som jeg skal gå på hele veien ut svangerskapet og 6 uker etter fødsel…

Så fint å høre at du også får hjelp! ❤️ Er det ditt eneste vellykkede svangerskap? Altså det for 15 år siden?

Jeg har ett levende barn fra 2021, der fant de også forkalkninger i morkaka, men da gikk jeg maks over termin (41+6) og da sa de at forkalkningene (blodpropper) kunne forklares bare av at jeg gikk såpass over tiden, men har likevel i etterkant hørt at det egentlig ikke skal være sånn uansett…
Ja, det er mitt eneste vellykkede svangerskap <3 Har vært mye sorg på grunn av så mange tap de siste 2 årene, men dette er første svangerskapet de har fulgt meg så tett og gitt meg behandling så jeg håper det er vår tur nå :Heartpink

Det vil jeg så absolutt tro! Godt du har god oppfølging ❤️ Det har så utrolig mye å si!

Jeg må gå på fragmin 2x dagen hele graviditeten + 6uker etterpå, jeg har ett stort problem med å sette sprøyte på meg selv da så samboer har blitt eg god hjelper der :Heartred

To ganger om dagen blir jo litt sprøyter etterhvert Stå på! Ja, samboer er helt gull verdt her om dagen også, virkelig. Hvilke dose har du fått på fragmin? Selv har jeg 5000enheter som skal settes en gang om dagen

Fragmin x 1 og Albyl-e 75mg fra positiv test her grunnet antifosfollipidsyndrom og 7 spontanaborter i 2025. Uke 8 nå, so far so good Skal stå på Fragmin til og med 6 uke etter fødsel. Albyl-e frem til uke 36.

Fragmin x 1 og Albyl-e 75mg fra positiv test her grunnet antifosfollipidsyndrom og 7 spontanaborter i 2025. Uke 8 nå, so far so good Skal stå på Fragmin til og med 6 uke etter fødsel. Albyl-e frem til uke 36.
Akkurat samme som meg! Jeg testet også såvidt forhøyet på antifosfolipidsyndrom, men de ville ikke gi meg noe «diagnose» på det fordi jeg såvidt var over referanseområdet. Men fordi jeg hadde en så «heavy» komplikasjon forrige svangerskap, blir jeg satt på det uansett forebyggende.

Hvor langt gikk du med spontanabortene? 7 spontanaborter på ett år er brutalt…

Akkurat samme som meg! Jeg testet også såvidt forhøyet på antifosfolipidsyndrom, men de ville ikke gi meg noe «diagnose» på det fordi jeg såvidt var over referanseområdet. Men fordi jeg hadde en så «heavy» komplikasjon forrige svangerskap, blir jeg satt på det uansett forebyggende.

Hvor langt gikk du med spontanabortene? 7 spontanaborter på ett år er brutalt…
Så bra at du får behandling! Håper det går veien for oss begge❤️

Ett svangerskap kom jeg meg til uke 11, de andre rundt uke 6. Det var heftig, ja.

Back
Topp