Albert eller Sivert?

Albert eller Sivert?

• Albert

Votes: 24 61,5%
  • Sivert

Votes: 15 38,5%

• Antall som har svart
    39

Bkno9358982

Andre møte med forumet
Albert og Sivert. Står mest mellom desse to navna, og nå må vi nesten bestemme oss.. Har en liten Lasse fra før :) Ønsker helst et kort og greit navn, med litt «snert» i.. Har også lurt litt på Syver, da det kanskje er lettere å si enn Sivert.

Tar gjerne imot meninger!

Last edited:
Jeg liker Sivert best. Syver fungerer kanskje skriftlig, men fort gjort at folk uttaler det med feil tonem så det høres ut som når de trekker et kort i vri åtten og sier "Jeg fikk en syver".. Synes ikke det er enklere å si, jeg da.

Jeg liker Sivert best. Syver fungerer kanskje skriftlig, men fort gjort at folk uttaler det med feil tonem så det høres ut som når de trekker et kort i vri åtten og sier "Jeg fikk en syver".. Synes ikke det er enklere å si, jeg da.

Denne skjønte jeg ikke. Jeg sier begge delene på akkurat samme måte uansett.

Hvis jeg skulle rangert, ville jeg satt

Syver
Sivert
Albert.

Denne skjønte jeg ikke. Jeg sier begge delene på akkurat samme måte uansett.
Du, ja, men når man leser det, og aldri har sett det før, er det fort at man sier det "feil". Som i "Jeg trakk en syver", altså med samme tonem som "tyver". Altså motsatt tonem enn Sivert, og da sa navnet som er tall.

Syver ville jeg uttalt SYY-ver, tror det er det vanlige? Som i tallet syv, og er gjerne det som gjør meg usikker på det navnet også, 7’er liksom.. Viktig også at navnet skal passe sammen med Lasse, så om der er andre gode tips tas de gjerne imot med takk :-) Ludvik var vi inne på en stund, men har slått det litt fra oss..

Albert ☺️

Albert og Sivert er søte navn, Syver syns jeg er veldig tungt.

Jeg syns egentlig Lasse er et "kulere" navn enn Albert og Sivert (og Syver). Får en litt annen vibe av det navnet enn de to andre, uten at det egentlig gjør noe. Andre forslag:

Anton og Lasse
Aksel og Lasse
Jonah og Lasse
Sigurd og Lasse
Trym og Lasse

Du, ja, men når man leser det, og aldri har sett det før, er det fort at man sier det "feil". Som i "Jeg trakk en syver", altså med samme tonem som "tyver". Altså motsatt tonem enn Sivert, og da sa navnet som er tall.

Navnet Syver og syver i "trakk en syver" uttalels nøyaktig likt. Kanskje det er dialekten din som skiller mellom navnet og tallet?

Jeg syns egentlig Lasse er et "kulere" navn enn Albert og Sivert (og Syver). Får en litt annen vibe av det navnet enn de to andre, uten at det egentlig gjør noe. Andre forslag:

Anton og Lasse
Aksel og Lasse
Jonah og Lasse
Sigurd og Lasse
Trym og Lasse

Navnet Syver og syver i "trakk en syver" uttalels nøyaktig likt. Kanskje det er dialekten din som skiller mellom navnet og tallet?
Det kommer nok an på dialekten, ja, for her uttales de med motsatt tonem.

Anton og Lasse
Aksel og Lasse
Jonah og Lasse
Sigurd og Lasse
Trym og Lasse

Tusen takk for fine innspill! Du har helt rett, Syver føles litt tyngre..det har jeg ikke tenkt på! Anton er et navn som også befinner seg på lista vår..☺️

Last edited:
Det kommer nok an på dialekten, ja, for her uttales de med motsatt tonem.
Hvordan uttaler du navnet Syver da? Jeg har også bare hørt det uttales som i "jeg trakk en syver".

Synes forøvrig at Syver er et veldig fint navn. Fikk en gutt i 2019 og kjenner to i samme kull som heter Syver. Ellers er Alfred som ble foreslått fint!

Hvordan uttaler du navnet Syver da? Jeg har også bare hørt det uttales som i "jeg trakk en syver".

Synes forøvrig at Syver er et veldig fint navn. Fikk en gutt i 2019 og kjenner to i samme kull som heter Syver. Ellers er Alfred som ble foreslått fint!

Akkurat samme tonefall som "Sivert". Men som påpekt: ulike dialekter har ulik tonem når de sier "jeg trakk en syver" ;)

Synes kanskje Sivert er litt «puslingnavn»..? Albert er på en måte kult, men klarer ikke helt å bestemme meg..føler kanskje det ruller litt bedre av tunga enn Sivert. Sivert er vel forsåvidt et norsk navn, det er jo litt gøy. Albert funker bedre i utlandet..

Jeg liker Albert kjempegodt! Men Sivert har dessverre blitt ødelagt for meg etter noen sa "stivert"... Syver blir for øvrig litt tungt for meg også :)

Back
Topp