Akutt vann i beina.. M bilde..

• Trådstarter Trådstarter lindaen
  • Opprettet Opprettet
Hadde mye vann med snuppa også, men ikke før senere, og det kom gradvis.. Dette kom liksom fra klokka 20.00 til nå.. Har så lite lysst å ringe føden, så jeg venter til i morgen å ringer jordmor istede.. Sitter hardt i  meg den angsten for sykehus..

ja, ta en tlf i morgen til jm du[;)]
holde oss oppdatert da[;)]

lykke til

ORIGINAL: kakkeline

åy det var mye vann i bena, men tror TROR ikke det er noe legen kan gjøre med det, var som deg da jeg var gravid med lille....
helt jævli, har ennå vann i kroppen etter det

eh.. hvis det er svangerskapsforgiftning så er det en hel masse legen kan gjøre med det...

jeg hadde MYE mye mer hovne bein enn det når jeg hadde svf vertfall!!!!! MYE!!!!!
tror du fint kan vetne til imorgen med å ta en extra kontroll![:)]

ORIGINAL: *cookiemonster*

Oi, det var jo ikke lite de har hovnet heller da....  Hadde ringt jm eller legen i morgen tidlig

ORIGINAL: *cookiemonster*

Oi, det var jo ikke lite de har hovnet heller da....  Hadde ringt jm eller legen i morgen tidlig

Hmm har du tatt bilde av mine føtter hehe....hevelse i seg selv er jo ikke farlig...men sammen med høyt blodtrykk og evnt protein i urinen...ringer det "fareklokker"...og SF kan jo snike seg inn på veldig kort tid...hadde fått det sjekka jeg..

Jeg fikk det en kveld 4 uker før termin, helt plutselig var bena som balonger og jeg klarte så vidt å stå på de, kjentes ut som om jeg sto på puter[8|] Mannen maserte de og jeg lå med de høyt, dagen etter var det helt borte igjen[;)]

ORIGINAL: astrone

jeg hadde MYE mye mer hovne bein enn det når jeg hadde svf vertfall!!!!! MYE!!!!!
tror du fint kan vetne til imorgen med å ta en extra kontroll![:)]

Jeg oxo...MYE MER, men greit å få sjekket det allikevel[:)]
Noen får ødemer i bena/kroppen i svangerskapet uten at det trenger å være svangerskapsforg. så ikke ta sorgene på forskudd[:)]
Andre symp på sv.skaps.forg:

Pannevondt (vondt i hue i panne-området)
Lys-sky
Vondt i mellomgulvet
proteiner i urin
høyt BT
Ødemer

Men for hovne bein så hjelper det å legge dem høyt...sånn at du får i gang blod sirkulasjonen[:)]

ORIGINAL: lindaen

Noen som har fått det? Skulle ut med søpla iste, å da fikk jeg ikke på meg skoene mine.. Det sprenger og banker, å det virker nesten som det pipler vann ut av de.. Sokkene ble plutselig våte! Det kan jo være fordi det er så vondt at de svetter, men det virker ikke slik..

Ser kanskje ikke så ille ut når man ikke har noe å sammenligne med, men det er helt utrolig vondt!

Jeg fikk plutselig vann i kroppen forrige svangeskap. La på meg 30 kg på under 1 mnd............... Jeg så værre ut enn deg hvis det kan være noen trøst, men det er det nok ikke. Jeg fikk 2+ på dette "gravid skjemaet" du har med til legen og jordmor, og det var bare fordi de ikke kunne skrive 3 for det gikk liksom ikke ann.................

Det du skal gjøre er å gå på apoteket og kjøpe de fibertablettene som heter Vital Fiber. Også spiser du de til hvert måltid, gjerne immellom også hvis det er lang tid mellom hvert måltid. Jeg begynte å få vann ikroppen igjen nå og da var det frem med fiberen og vannet har forsvunnet. Men du må være litt tålmodig, vanne forsvinner ikke i løpet av 2 timer...........

ORIGINAL: frøken my

joda eg fekk plutselig vann[&o]  rekorden var å legge på meg 5kg på 4 dager[&:]  hold beina høgt og drikk masse vann. kutt ned på saltinntaket.  håper det går over snart!
eg fekk høgare blodtrykk og til slutt kom det protein i urinen,men det var ikkje før et par uker før termin. vart lagt inn på sykehus dagen før terminen og fekk aldri sf.

Nesten et samme skjedde meg, men jeg hadde heller ikke SF.
(Jeg hadde ett BT på 160/155 på det værste)[&:]

Men ta kontakt med jordmor - heller 1 gang for mye enn for lite[;)]

Lykke til[:)]

ORIGINAL: Dollface™

åy det var mye vann i bena, men tror TROR ikke det er noe legen kan gjøre med det, var som deg da jeg var gravid med lille....

eh.. hvis det er svangerskapsforgiftning så er det en hel masse legen kan gjøre med det...

hva kan legen gjøre med det?

ORIGINAL: D@nielsM@mm@

ORIGINAL: turbo trash

det meste vel, leger kan som regel gjøre mer enn det jordmor kan gjøre....

De kan evt behandle symptomene, som f.eks gi blodtrykkssenkende medisiner - om man har høyt blodtrykk. Men eneste behandlingen for SF er fødsel, få ut barnet og morkake, rett og slett.

Ehhh...Feil, det kan han ikke gjøre stort med gitt..

ORIGINAL: turbo trash

det meste vel, leger kan som regel gjøre mer enn det jordmor kan gjøre....

Nei verken leger eller jordmødre kan gjøre noe med svangerskapsforgiftning...eneste som kan gjøre at du ikke blir verre er å ligge mest mulig i ro...og det eneste som hjelper mot sv.skaps.forg er å ta ut ungen...

Det er vel ikke det at de er så innmari hovne, men derimot det at det kom så akutt, som gjør at jeg ville kontaktet helspersonell. Å få vann i kroppen er normalt, men da kommer det jo litt sånn gradivs. Når det kommer sånn fort på en gang er det greit å få sjekket opp.

SF kan komme "over natta" ja, så at alt var ok for en uke siden trenger ikke bety at det er det nå.

Ring legen, jordmor eller fødeavdelingen du.
Better safe then sorry.

men legen kan fortelle deg om det er det eller ikke han også.

ikke noen garanti på at dette er svangerskapsforgiftning, lite vits i å ta sorgene på forskudd heller da....

Ja det kan han...alle som kan ta en urinprøve kan fortelle deg det [:)]

Nei bare ødemer i bena trenger ikke å være svangerskapsforg...så det er ikke noe vits å ta sorgene på forskudd, men greit å sjekke opp i det [:)]

Jeg hadde en del symptomer da jeg hadde begynnende sv.skaps.forg og enda verre da det ble alvorlig...så man skal ta det seriøst..men siden at lindaen ikke har annet enn hovne bein så er det sikkert ikke livsfarlig :-) men som sagt greit å få sjekket opp i det [:)]

Lykke til lindaen [:)]

Back
Topp