Akutt oppkast uten sykdom

Sommermamma2022

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Augustbarna2024
Plutselig måtte jeg spy helt ute av det blå på lekeplassen med storesøster i morges, er 20+4 og ikke vært kvalm siden første trimester.

Siden da spyr jeg hele tiden og noen ganger helt uten forvarsel, lite til ingen kvalme, men noe vondt i magen med litt stikninger.

Ingen her hjemme har spysyke heller ingen vi har tilbragt påsken med så jeg tror egentlig ikke det er det. Ingen feber eller andre symptomer bortsett fra veldig trett og ingen matlyst siden i går ettermiddag, altså et døgn før spyet kom.

Noen andre som har vært borte i noe lignende? :sorry:

Matforgiftning?

God bedring!
Ingen mat på nesten et døgn før så lite sannsynlig. Ikke spydd siden i går kveld og føler meg frisk som en fisk nå :joyful:

Føden tok meg inn for en sjekk i går ettermiddag grunnet alvorlig leversvikt i forrige svangerskap og dette kan være tegn på det. Heldigvis viste blodprøvene at alt var bra så de tror det kun er jeg som har vært uheldig og fått omgangssyke.

Ingen mat på nesten et døgn før så lite sannsynlig. Ikke spydd siden i går kveld og føler meg frisk som en fisk nå :joyful:

Føden tok meg inn for en sjekk i går ettermiddag grunnet alvorlig leversvikt i forrige svangerskap og dette kan være tegn på det. Heldigvis viste blodprøvene at alt var bra så de tror det kun er jeg som har vært uheldig og fått omgangssyke.
Jeg opplevde akkurat det samme. Har så å si ikke kastet opp hele svangerskapet, kun noen få ganger og plutselig i uke 20 kom det over meg. Kastet opp gjentatte ganger over ett døgn. Ingenting etter det. Var uvel og kvalm noen dager. Lite sannsynlig for spysyke eller matforgiftning da meg og min mann spiste det samme. Tok det rolig noen dager og kom frem til at jeg nok har overanstrengt meg litt. Reist mye med jobb ukene før. Kom på at en av de få gangene jeg kastet opp tidligere var på litt lengre jobb reiser det det ble lange dager + sene kvelder.

Jeg opplevde akkurat det samme. Har så å si ikke kastet opp hele svangerskapet, kun noen få ganger og plutselig i uke 20 kom det over meg. Kastet opp gjentatte ganger over ett døgn. Ingenting etter det. Var uvel og kvalm noen dager. Lite sannsynlig for spysyke eller matforgiftning da meg og min mann spiste det samme. Tok det rolig noen dager og kom frem til at jeg nok har overanstrengt meg litt. Reist mye med jobb ukene før. Kom på at en av de få gangene jeg kastet opp tidligere var på litt lengre jobb reiser det det ble lange dager + sene kvelder.
Så godt det gikk over for deg! Jeg tror det er det samme her, 20måneder gammel unge hele påsken som trenger aktivisering. Absolutt mer arbeid enn jobb :joyful:

Det kom etter noen timer på lekeplassen, sykling på barnesykkel med henne bakpå, løfting opp og ned av disser og rutsjebane. Skal bli godt med hverdagen igjen i morgen :laughing025

Back
Topp