Akutt hjelp for overspising

Har du fått time? Ring til psykologen og spør om du kan komme inn før, mulig de kan sette deg opp på en liste og at de kan ringe deg om det dukker opp en ledig time.

Nmr til IKS (interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser) er 22 94 00 10.

Eplecidereddik og kromtabletter skal jo være apetitthemmende, men vet ikke om det vil ha virkning når årsaken er psykisk. (For da spiser du jo ikke av sult.)

Bare for å være sikker på at jeg har spurt, går du på noen medisiner? Vær obs på når du begynner hos psykolog at noen meds har ulvehunger som bivirkning, så du ikke får noe sånt på toppen.
Har prøvd eple og krom tabletter men merket ingen forskjell :(

Nei ingen medisiner heller, prøvde å slutte på p pilla tilogmed men merket ingen forskjell da heller :(

Jeg skal inn til psykolog og gruppeterapi på torsdag denne uka!

Gått opp 13kilo..

Håper det snur fort :)
Håper du får god hjelp. Sliter selv. Hatt bulimi mange år. Nå kun overspising. Lest noe om at mindfullness skal hjelpe da. Vurderer kjøpe en bok eller noe :p

Håper du får god hjelp. Sliter selv. Hatt bulimi mange år. Nå kun overspising. Lest noe om at mindfullness skal hjelpe da. Vurderer kjøpe en bok eller noe :p
Åja, kan du forklare kort hva det er?

Hoff hvilken hjelp har du fått da?

Åja, kan du forklare kort hva det er?

Hoff hvilken hjelp har du fått da?
Meditasjon :o :) Verdt å prøve tenker jeg. Er vel noe med å endre tankemåte ect. Gikk til psykolog før. Men sluttet. Hjalp ingenting...Mye depresjoner, angst, ++. Ble gravid. Da sluttet jeg å kaste opp. La på 40 kg. Men ikke spydd siden positiv test . 2 år siden :D Er alenemor. Så har ikke tid til psykolog nå. Driver å tar førerkort. Og må
Nesten prioritere det nå.. Men skulle gjerne kommet ut av denne negative spiralen!!!

Meditasjon :o :) Verdt å prøve tenker jeg. Er vel noe med å endre tankemåte ect. Gikk til psykolog før. Men sluttet. Hjalp ingenting...Mye depresjoner, angst, ++. Ble gravid. Da sluttet jeg å kaste opp. La på 40 kg. Men ikke spydd siden positiv test . 2 år siden :D Er alenemor. Så har ikke tid til psykolog nå. Driver å tar førerkort. Og må
Nesten prioritere det nå.. Men skulle gjerne kommet ut av denne negative spiralen!!!
Det er fantastisk at du ikke kaster opp lengre da!!!! Aldri opplevd noe sånt så vanskelig å sette seg inn i situasjonen din :o men veldig kjedelig at psykolog ikke hjalp noe.. Da må du kanskje prøve noe nytt når du har mulighet ja :)

Det er fantastisk at du ikke kaster opp lengre da!!!! Aldri opplevd noe sånt så vanskelig å sette seg inn i situasjonen din :eek: men veldig kjedelig at psykolog ikke hjalp noe.. Da må du kanskje prøve noe nytt når du har mulighet ja :)
Ja. Føler meg veldig stolt av det. For trangen er jo der. Så en evig kamp dette. Mat ass :p Ja. Du må være forberedt på at du kan møte en behandler du ikke får god connection med. Men da kan du bytte! Jeg gjorde ikke det. Var på et veldig mørkt sted. Så klarte liksom ikke se rasjonelt på det :/ Håper du får god hjelp! Også lest at trening skal være bra ift overspising.

Har du fått hjelp?
Jeg slet en periode med underspising (anoreksi), så jeg kan jo gi deg noen tips om hvordan du får til det :P

Huff, nei, skal ikke spøke med sånt. Det finnes matvarer og medikamenter som demper sultfølelse, men det virker jo som om det er en psykisk sult du forsøker å mette, ikke en fysisk sult, så da er det ikke mye hjelp i sånt. De fleste har opplevd dette i mindre grad, det er veldig vanlig å få et sug etter fett og sukker hvis man er stressa. Før i tiden var det jo en fordel å få i seg så mye kalorier som mulig når man sto foran vanskelige tider, det ga større sjanse for overlevelse. Nå for tiden er jo tilgangen på kalorier helt ubegrenset, dessverre...

Mens du venter på å få nøstet opp i det som ligger bak, så husk å være god med deg selv. Har du mulighet til å gå turer i naturen/naturlige omgivelser? Trenger absolutt ikke være trening, bare vær ute og opplev. Se på himmelen, trekk pusten dypt og kjenn etter hva du kan lukte i lufta, ta på ting med ulik tekstur, en ru trestamme, et mykt strå.. kast en snøball!

Er det du som handler? Klarer du å begrense innkjøp av usunne matvarer? Tenk på hvor god du er mot kroppen din når du spiser friske, knasende grønnsaker og saftige bær. Mat er medisin, men mye av det du spiser nå er kanskje feil medisin? Drikk leskende, kaldt vann, gjerne med isbiter, sitron og mynte i, kanskje en kopp deilig fruktte hvis du fryser. Og om det skulle skje at du spiser noe du ikke "burde", så ikke hat deg selv. Selvforakt utløser bare mer stress, større trang til å døyve smerten.

En du er glad i har det vanskelig. Hva ville du gjort for å gjøre livet bedre for henne? Hvordan ville du hjulpet henne med å bygge seg selv opp? Hva ville du sagt til henne, og hva ville du absolutt ikke sagt?

Håper du får hjelpen du trenger snart. Masse lykke til, og en stor klem fra en annen med et merkelig forhold til mat ;)

Jeg har boka "Livets katastrofe" av Jon Kabat-Zinn. Den er tykk som en bibel, så ikke veldig lett å ta fatt på som deprimert, men ja, mindfulness er veldig nyttig. Jeg synes også at det gjør livet vakrere.

"Være fred" av Thich Nhat Hanh er en nydelig liten bok skrevet av en zen-buddhistisk munk. Hvis du synes det er greit å lese engelsk ligger det en kopi her: http://wtf.tw/ref/nhat_hanh_being_peace.pdf

Jeg har boka "Livets katastrofe" av Jon Kabat-Zinn. Den er tykk som en bibel, så ikke veldig lett å ta fatt på som deprimert, men ja, mindfulness er veldig nyttig. Jeg synes også at det gjør livet vakrere.

"Være fred" av Thich Nhat Hanh er en nydelig liten bok skrevet av en zen-buddhistisk munk. Hvis du synes det er greit å lese engelsk ligger det en kopi her: http://wtf.tw/ref/nhat_hanh_being_peace.pdf
Takk for link! Har det hjulpet ift spiseforstyrrelse føler du? Skal prøve lese når jeg er litt mindre trøtt :D

Takk for link! Har det hjulpet ift spiseforstyrrelse føler du? Skal prøve lese når jeg er litt mindre trøtt :D
Ja, på en måte synes jeg det. Det er en filosofi som gir perspektiv. I alle fall for min del er/gir spiseforstyrrelsen en mangel på perspektiv, man blir så utrolig navlebeskuende og selvsentrert. Verden blir så liten, det er bare en selv, kroppen og maten. Mindfulness gjør at man åpner øynene for verden igjen. De konkrete øvelsene gir også hjelp til å roe ned et urolig sinn.

Back
Topp