Akutt fødselsangst

jomfruen-82

Betatt av forumet
Sitter her og tårene spruter![:(][:(][:(] Herregud som jeg gruer meg til å føde..igjen. Jeg kom plutselig på hvor jævlig det var å ha rier og ikke minst smertene når barnet er på vei ut. VIL IKKE,NEKTER,IKKE FAEN om eg vil føde. Husker første gang, da måtte jeg trygle om epidural i flere timer før jeg fikk det.Og når jeg endelig fikk så synest jeg ikke den tok noen smerter. [:(][:(][:(]

Husk at fødsel nr 2 er lettere enn nr 1. Dette går så bra så. du har vist at du klarer det, du er sterk som går på en gang til!
Lykke til!
Finn noen å snakke med, eller noe å gjøre, slik at du ikke sitter alene med tankene!

Dette er 3 gang...ikkje fatter jeg at jeg ville bli gravid igjen. Husker ikke den siste fødselen,alt gikk så fort.
1 time og 30 min tok den. Alle sier at da er det jo lett for meg å føde en gang til. Men det de ikke har fått med seg er at intensiteten og hyppigheten på riene er helt vanvittig.
Skulle heller ligget flere timer med ikke så sterke rier, enn å ha så sterke og hyppige at jeg ikke får tid til å trekke pusten før de kommer igjen.
Huff Chello, det må ha vært dramatisk for dere[&:]. Godt at det gikk bra med ham[:D]

Så grusomt chello. Du er jammen tøff som tør en gang til!
Tror jeg hadde fått skrekken. Men så har du jo en nydelig gutt nå, og da får man jo lyst på en til....
Lykke til begge to!

ORIGINAL: chello

huff.. sier noe der.. Husker lite til smertene... hadde så masse bedøvelse at jeg kjente ikke at han kom ut. Gruer meg mest til å se henne.. Ikke sånn, men lucas var død da han kom ut.. (fikk liv i han altså).. og det er jeg livredd for skal skje igjen.

Har fått innvilget keisersnitt.. men tror jeg føder normalt... vet ikke enda...

Off det hørtes heilt grusomt ut....kossen skjedde det???låg an for lenge i klem???Mi e au ganske så store ,går det an å få igangsatt fødselen før tiå hvis de e store???

Jeg gruer meg faktisk også.... Vet joh Ikkje hvordan det er og føde... Men ser for meg smerter som er såh forfordelige at det Ikkje går annt til og beskrive Dem..

Vet så godt hva du mener. Kan plutselig begynne å tut å bære meg selv jeg og si" jeg vil ikke" [:(][:(]Men vi må.gjennom det. [8|][8|]

Ei som sa dette utrykket til meg: Alt som er kommet inn, må også ut igjen..[;)]

Og vet du hva???? Dette greier vi kjempe fint.

ORIGINAL: chello

ORIGINAL: schnuppa

Vet så godt hva du mener. Kan plutselig begynne å tut å bære meg selv jeg og si" jeg vil ikke" [:(][:(]Men vi må.gjennom det. [8|][8|]

sant det... Sier til meg selv hver eneste dag at: klarte det sist.. klarer det denne gang... (men guuuuu.. er ikke smerten jeg er redd... men det å miste kontrollen.. VÆRSTE JEG VET)

Yes, vet hva du mener... Sist tok det så lang tid og smerten var for jævlig.. Men du at han var livløs da han kom ut må ha vært helt jævlig for dere.. Du er tøff Chello...
Nikoline skrek med en gang og var i fin form sånn sett. Er redd selv for å se den lille ( vet aldri hva som møter en)[8|]
Uff disse tankene og hormonene blusser opp når det bærmer seg fødsel må jeg si.. [8|][&:]

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på disse tingene jeg. Vet at det blir vondt, husker at det var vondt, men ikke uoverkommelig. Tror jeg hadde sett det for meg verre!
Vi klarer dette, vi er skapt til dette. Og så må man bare tenke at for hver rie så er man en rie nærmere å ha ungen hos seg!

Uff det hørtes ille ut det med Lucas, chello. godt at alt gikk bra til slutt...

Jeg har faktisk ikke hatt vett til å begynne å grue meg jeg. Orker liksom ikke å bruke krefter på det. Er så mye annet å tenke på, så jeg har valgt bort den delen [:)]
Men jeg snakket med jordmor på sykehuset i går (vi var på omvisning) og når hun spurte om det var noe jeg tenkte på, så tok jeg opp det med setefødsel (for det NEKTER JEG). Og det kan man visst - nekte altså.

Jeg skal til min "vanlige" jordmor på kontroll om en uke, og om babyen ligger i seteleie da, så kunne jeg visst bli sendt til UL og evt røntgen for å se på bekkenet. Om det er stort nok, og leger/jordmor mener det skal gå bra, så får jeg visst valget mellom fødsel og ks, men om de er usikre så får jeg ikke valget, da bestemmer de ks. Da ble jeg lettet!!!

Greit nok det-men det er ett himla misforhold mellom størrelsen på det som gikk inn og det som skal ut..[;)][:D]

ÅÅåhh.. herregud, hvorfor leste jeg dette[&o]

ORIGINAL: lisa79

Greit nok det-men det er ett himla misforhold mellom størrelsen på det som gikk inn og det som skal ut..[;)][:D]

He he, ja sant nok. he he.  Ikke så mye jeg kan svare på den  nei.. [;)][;)][;)]

ORIGINAL: Monicus

Ta det med ro snuppa... det går så bra så.. Alle har sine dager når det gjelder dette. Men som det er skrevet ovenfor det er dette vi er skapt til.. Og dette skal vi greie. Tenk på det fantastiske resultatet... Og du jeg gjør det jo igjen, gjør jeg ikke???[;)][;)][;)].
Dette er fantastiske greier, men angsten kan melde seg for alle og enhver.

Klem

ORIGINAL: Monicus

Ta det med ro snuppa... det går så bra så.. Alle har sine dager når det gjelder dette. Men som det er skrevet ovenfor det er dette vi er skapt til.. Og dette skal vi greie. Tenk på det fantastiske resultatet... Og du jeg gjør det jo igjen, gjør jeg ikke???[;)][;)][;)].
Dette er fantastiske greier, men angsten kan melde seg for alle og enhver.

Klem

OK, takk!! Du er god du schnuppa!

Back
Topp