Akutt ammeslutt

~SannaMor~

Glad i forumet
Jeg trenger litt råd angående det..
Jeg må starte på antibiotika imorra, og må da slutte å amme dessverre..
Sønnen min er fryktelig avhengig av puppen, så har noen råd til hvordan jeg skal klare dette ? Er natten som er verst for da sover han i vår seng og får pupp 3-4 ganger iløpet av natta..

Heldigvis har pappaen 2 uker ferie, så får en del hjelp av han..

Jeg er helt på gråten over dette, for jeg vet det blir helt jævli![:(][:(]

Kan jeg også høre med legen om jeg kan få tabletter som kutter melkeproduksjonen ? For tror det finnes ?[8|]

Noen som har måtte gjort det på samme måte, og hvor lang tid tok det før ungen godtok at h*n ikke fikk pupp lengre ?

Må du slutte og amme da?
Jeg ble syk da lille var rundt 4 mnd, kunne ikke amme på over 1 uke pga medisinene jeg gikk på.
Lille er og helt vill etter puppen men godtok flaska den uken. Jeg pumpet meg og hun var smørblid når hun fikk igjen puppen etter litt over en uke :)

jeg kutta å ut plutseli fordi nok var nok. han var for avhengi av den.
jeg la han på eget såverom å det gikk uten problemer. våknet kun 1 gang første natt å da fik han litt vann å såv vidre (nå snakker jeg om at min var opp mella 5-6 ganger pr natt for pupp)
han leitet ett par uker etter slutt etter puppen, det var vondt, men det gikk helt fint.

bare husk å pumpe når det blir spreng så går det bra.
tror å at det finnes slike tabeletter, er bare å høre med legen.

jeg måtte igjenom det samme som deg da hun første jenta mi var 1 mnd gammel... fikk da tabletter mot melkeproduksjon.... hun ville ikke ha den noe mere dagen etter.... hun var jo lita så for henne gikk det helt greit med flaske...forstår deg godt at dette blir vanskelig både for deg og lillegutt...

Men du har jo vært kjempe heldig som har fått ammet han så lenge da [;)] Vær stolt av deg selv og tenk som så at dette kan du ikke noe for...

Ammet selv hun minste til hun var 11 mnd.... var grusomt for meg da hun ikke ville ha mere... så forstår deg godt, men få deg sånne tabletter... da slipper du melkespreng i mange dager... Masse lykke til hvertfall [:)]

ORIGINAL: ~Longoria~

Må du slutte og amme da?
Jeg ble syk da lille var rundt 4 mnd, kunne ikke amme på over 1 uke pga medisinene jeg gikk på.
Lille er og helt vill etter puppen men godtok flaska den uken. Jeg pumpet meg og hun var smørblid når hun fikk igjen puppen etter litt over en uke :)

sign
en antibiotikakur trenger ikke å være slutten på amming i det hele tatt.
Jeg fikk antibiotikakurer da jeg ammet, og jeg trengte ikke å slutte å amme i det hele tatt. Ammet som før. gikk greit det sa legen.

Må du slutte og amme da?

Det er jo også en grei grunn til å få han av puppen da.. Og få han litt mindre avhengig av meg..
Men jeg skal prate med helsesøster imorgen siden det er kontroll da.. Se om hun også har noen smarte råd..

ORIGINAL: Puffismamma: Karla

hvorfor kan han ikke ammes når du går på antibiotika? jeg var lagt inn på sykehuset og fikk antibiotika, men var ikke snakk om at jeg skulle slutte å amme...

Fordi det står at det går over i morsmelka og ikke er anbefalt ? Er sikkert forskjell på antibiotikaer.. Og denne står det at man ikke skal amme på, så da får jeg høre på det

ORIGINAL: ~SannaMor~

Må du slutte og amme da?

Det er jo også en grei grunn til å få han av puppen da.. Og få han litt mindre avhengig av meg..
Men jeg skal prate med helsesøster imorgen siden det er kontroll da.. Se om hun også har noen smarte råd..

Sånn sett ja, trodde du ikke hadde lyst jeg.
Men ta det som det kommer, kanskje går det ganske så bra. Lykke til :)

Back
Topp