Akupunktur?

En tråd i 'Desember 2013' startet av JaHi123, 2 Des 2013.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

Heihei :) var hos jordmor i dag, da snakket hun om at jeg burde prøve akupunktur for å prøve å få igang ting.

Dette er noe vi må betale for selv så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med det? Funket det?

:)

2. Bkno5877452 Andre møte med forumet

Hadde modningsakupunktur på fredag, masse sterke kynnere dagene etter, fødte på 6 timer natt til søndag, jeg inbiller meg at akupunkturen har fått gang på modningsprosessen ! :D

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker Liker x 1
  3. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

Så da er det bare å kjøre på å prøve!? Hehe ^^

Har sikkert ikke lik effekt på alle. ;/ men verd forsøket ?:)

4. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

Var du langt på vei da? :)

5. Lillfisen Glad i forumet

Spennende! Hvor langt har du kommet da, siden jordmor ville sette fart på sakene? :)
    Tror ikke vi har sånt tilbud her. Ellers hadde det vært moro å prøvd!

6. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

39 + 2
    Blodtrykket mitt er i grenseland, så er jo bare dager igjen til termin. Hun ville prøve stripping på torsdag eller mandag om fødselen ikke har skjedd innen da:)

Håper jo det starter mest av seg selv, men begynner å bli ganske lei av å vente nå. :p

7. Tutta Elsker forumet

hatt to runder med akupunktur. 39+2 og 39+4, ikke funka hittil. litt mer kynnere og aktiv baby på dag 39+5, men foreløbig ikke noe mer moden. skal i dag kl. 13. har termin i dag, så håper hun kan "sette meg i gang"-akupunktur :):) de andre har vært mot bekkensmerter og modning..

vi har gratis tilbus på sykehuset, så nytter meg av det.

8. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

Kan hende det er noe sånt tilbud på sykehuse vi hører til og, men litt langt å reise 3 timer for det :/

Sparer den turen til fødselen virkelig er i gang!

Jordmor her har ikke fått kurs på det så vi må bruke fysion for å få det :p

9. Tutta Elsker forumet

fikk 9 nåler i dag, hun skulle sette det hun kunne for modning/igangsetting, kan få en runde til i morgen også... jippi.

10. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

Er det mange nåler dæm setter til vanlig, å hvor?

Mulig å be om full dose første gang? Hehe

11. Bkno5877452 Andre møte med forumet

Eg va 38+3 den dagen hu satte nålene, men kun for modning, hadde ny time med andre nåler for å få fart på saker i tillegg til sjekk av åpning og tøying 39+0 men eg rakk aldri den timen :p tok og modnings akupunktur første sv.skap men da ikkje for å sette i gang men for å korte åpningsfase under fødsel, første fødsel 41+2: vannavgang, 3 1/2 time åpning 1 time press, andre fødsel 38+5 vannavgang, 5 timer åpning 18 min press:) absolutt verdt forsøket med tanke på å få gang på kroppen men og hjelpe livmoren i forkant av fødsel! Det er ikke vondt eller dyrt og jeg tror det har fungert veldig på meg i mine tilfeller! :D

Sent from my iPhone using BV Forum

12. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

Fikk time nå torsdag så vi får se hvordan det fungerer her!

Håper jeg får samme effekt som deg ^^

13. Tutta Elsker forumet

første gang satt ei jordmor 5 nåler; hodet, hendene og nede på beina.
    andre gang satt en annen jordmor 6 nåler: 2 i hodet, hendene og anklene
    idag, satte en tredje jordmor 9 nåler: hendene, leggene, anklene, nede på beina og i symfysen. forstod at i dag var mer retta mot direkte modning/igangsetting. de andre har vært for modning, avslapning og smertestillende.
    eg ba hun gi meg det hun greide, og det fikk jeg. får tro det virker snart...:)

14. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

Si ifra når du begynner å kjenne noe! :D

15. Sissi Glad i forumet

Så spennende.. må få høre om dette har noe virkning asså :D gøy å se at det har funket på noen, da er det jo verdt et forsøk :D

16. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

Da er jeg tilbake fra timen :)
    Det ble satt 10 nåler-leggene, ankelen og nede på foten og i hånda :)

Så da får vi vente i spenning på om det skjer noe! ;)

17. Sissi Glad i forumet

Du må oppdatere hvis det skjer noe :D

18. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

Ingenting bortsett fra kynnere, men modningen er kommet bedre i gang så da får vi håpe den er kommet enda bedre igang etter timen :)

Tror jeg vil prøve en til :)

19. Rebbis Flørter med forumet

Noen som vet hvor langt en må være komt før å få modnings akupunktur? 39 uker på tirsdag å skal til jordmor da. Vurderer å spørre om det da. Men kanskje noen av dere vet. Er det kun hvis det er noe spesielt eller "galt" som en kan få det? :rolleyes:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

20. JaHi123 Glad i forumet Høsthjerter 2017

Har hørt de som. Egenbetaling med det i uke 37.

Jeg tok min første i går var da 39+4/5
    Har i dag hadd flere kynnere og mensenmurringer/smerter. Vurderer å bestille ny time til mandag :)

Del denne siden