Akupunktur?

Hiildeej

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Heihei :) var hos jordmor i dag, da snakket hun om at jeg burde prøve akupunktur for å prøve å få igang ting.

Dette er noe vi må betale for selv så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med det? Funket det?

:)
 
Hadde modningsakupunktur på fredag, masse sterke kynnere dagene etter, fødte på 6 timer natt til søndag, jeg inbiller meg at akupunkturen har fått gang på modningsprosessen ! :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så da er det bare å kjøre på å prøve!? Hehe ^^

Har sikkert ikke lik effekt på alle. ;/ men verd forsøket ?:)
 
Spennende! Hvor langt har du kommet da, siden jordmor ville sette fart på sakene? :)
Tror ikke vi har sånt tilbud her. Ellers hadde det vært moro å prøvd!
 
39 + 2
Blodtrykket mitt er i grenseland, så er jo bare dager igjen til termin. Hun ville prøve stripping på torsdag eller mandag om fødselen ikke har skjedd innen da:)

Håper jo det starter mest av seg selv, men begynner å bli ganske lei av å vente nå. :p
 
hatt to runder med akupunktur. 39+2 og 39+4, ikke funka hittil. litt mer kynnere og aktiv baby på dag 39+5, men foreløbig ikke noe mer moden. skal i dag kl. 13. har termin i dag, så håper hun kan "sette meg i gang"-akupunktur :):) de andre har vært mot bekkensmerter og modning..

vi har gratis tilbus på sykehuset, så nytter meg av det.
 
Kan hende det er noe sånt tilbud på sykehuse vi hører til og, men litt langt å reise 3 timer for det :/

Sparer den turen til fødselen virkelig er i gang!

Jordmor her har ikke fått kurs på det så vi må bruke fysion for å få det :p
 
fikk 9 nåler i dag, hun skulle sette det hun kunne for modning/igangsetting, kan få en runde til i morgen også... jippi.
 
Er det mange nåler dæm setter til vanlig, å hvor?

Mulig å be om full dose første gang? Hehe
 
Eg va 38+3 den dagen hu satte nålene, men kun for modning, hadde ny time med andre nåler for å få fart på saker i tillegg til sjekk av åpning og tøying 39+0 men eg rakk aldri den timen :p tok og modnings akupunktur første sv.skap men da ikkje for å sette i gang men for å korte åpningsfase under fødsel, første fødsel 41+2: vannavgang, 3 1/2 time åpning 1 time press, andre fødsel 38+5 vannavgang, 5 timer åpning 18 min press:) absolutt verdt forsøket med tanke på å få gang på kroppen men og hjelpe livmoren i forkant av fødsel! Det er ikke vondt eller dyrt og jeg tror det har fungert veldig på meg i mine tilfeller! :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk time nå torsdag så vi får se hvordan det fungerer her!

Håper jeg får samme effekt som deg ^^
 
første gang satt ei jordmor 5 nåler; hodet, hendene og nede på beina.
andre gang satt en annen jordmor 6 nåler: 2 i hodet, hendene og anklene
idag, satte en tredje jordmor 9 nåler: hendene, leggene, anklene, nede på beina og i symfysen. forstod at i dag var mer retta mot direkte modning/igangsetting. de andre har vært for modning, avslapning og smertestillende.
eg ba hun gi meg det hun greide, og det fikk jeg. får tro det virker snart...:)
 
Så spennende.. må få høre om dette har noe virkning asså :D gøy å se at det har funket på noen, da er det jo verdt et forsøk :D
 
Da er jeg tilbake fra timen :)
Det ble satt 10 nåler-leggene, ankelen og nede på foten og i hånda :)

Så da får vi vente i spenning på om det skjer noe! ;)
 
Ingenting bortsett fra kynnere, men modningen er kommet bedre i gang så da får vi håpe den er kommet enda bedre igang etter timen :)

Tror jeg vil prøve en til :)
 
Noen som vet hvor langt en må være komt før å få modnings akupunktur? 39 uker på tirsdag å skal til jordmor da. Vurderer å spørre om det da. Men kanskje noen av dere vet. Er det kun hvis det er noe spesielt eller "galt" som en kan få det? :rolleyes:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Har hørt de som. Egenbetaling med det i uke 37.

Jeg tok min første i går var da 39+4/5
Har i dag hadd flere kynnere og mensenmurringer/smerter. Vurderer å bestille ny time til mandag :)
 
Back
Topp