akupunktur

Strikkeguri

Elsker forumet
er det noen her som har tatt akupunktur for å bli gravide samtidig med prøverør behandling? noen som har positive /negative ting å si om det?

jeg tok akupunktur samme dag som eggene ble satt inn og jeg er gravid[:D]altså før de ble satt inn[:D]

jeg tok bare den dagen. de gjorde det på sykehuset der jeg var[:D]i forkant hadde de sendt meg ett utskrift av en undersøkelse angående dette om å bli gravid og akupunktur.det var en stor forskjell.så jeg var aldri i tvil om jeg skulle ta akupunktur eller ikke[:D]

Jeg vet ikke hvor du bor, men det kan lønne seg å gå til noen som er spesialister.

Første gangen tok jeg kun akupunktur, både i forkant og under forsøket. Det var negativt.
Andre gangen gikk jeg til en mer helhetlig terapeut som jobber med fotsone, akupunktur og kosthold. Da satt den[;)]

Om det har effekt eller ikke vet jeg ikke, men det velger jeg å ikke tenke på.

ok tusen takk for tilbakemeldinger[:D] bor i nærheten av Ålesund så om noen vet om noen som driver med det i ålesunds området så hadde jeg blitt glad for tips [;)]

eg har tatt en del akupunktur dei siste åra (ikkje bare svangerskapsrelatert), og har positiv erfaring på fleire områder.

Det som er med akupunktur og bl.a homeopati er at det er tidkrevande/langsiktig behandling, dvs det ikkje er gjort på 1-2-3 for få få det som man ønskar. Man må ha tid, tålmodighet og økonomi.

Før eg blei gravid med Leander tok eg akupunktur for sterke mens-smerter, holdt på i 3-4 syklusar før eg blei bra. Ei positivt "bivirkning" er at eg blei gravid [:D] etter å ha prøvd leeeeeeeeenge.

Så i fjor ville eg gjere et forsøk til, denne gongen med fokus på å bli gravid, men etter en 3 syklusar sa eg stopp da eg ikkje orka meir, pluss at det er dyrt.

Har tenkt tanken å kombinere akupunktur med ivf da eg har lest positive ting om dette men sikkert viktig å gå til nokon som er "spesialisert" på området

Han eg har gått til dei siste åra, holde til på Moa. Veit ikkje om han har erfaring i forhold til IVF

Akupunktur og homeopatiklinikken i Ålesund, virkar positivt http://www.akupunktur-homeopati.no/?gclid=COLG7IPt-qUCFUODDgodH254ow#cid=26
men det kostar skjorta [&:]

gje meg et vink dersom du pratar med dei...er litt nysgjerrig på kor erfarne dei er.

tusen takk Gressenka[:D][:D] ja det var akkurat det med pengene da....og mnd fremover nå er ikke de beste på den fronten, det er på en måte dyrt nok med prøverør, men skal tenke litt på det å vurdere det!! så tusen takk[:D] hvordan går det med deg??

det stod forresten at ho hadde videreutdanning innen infertilitet og hormonforstyrrelser hos kvinner og nedsatt sæd kvalitet hos menn.

Jeg begynte på akupunktur etter mislykket IVF i august.
Holdt på ca 1 gang i uken frem til neste IVF som var no i desember...på innsettingsdagen fikk eg behandling før og etter innsetting[;)] 13 dager senere viste testen gravid[:D]

Men 4 dager etter positiv test hadde eg SA...

Tror veldig på akupunktur så har tenkt å ta det til 3 IVF forsøk også[:D][:D]

Lykke til

jeg tok også samme dag jeg satt inn eggene,30min føre og 30 min etter innsett.dette var første gangen jeg prøvde dette og jeg blei gravid med 2 vakre jenter som nå er 2år. jeg fikk også en sånn moxa roll,en slags sigar som jeg tok frem og tilbake på et punkt på ryggen for å varme opp for den lille som skulle feste seg.

jeg har stor tro på at dette virket,så jeg anbefaler dette,ihvertfall prøve det skader ikke syns jeg

Back
Topp