Akupunktur *skummel oppdatering*

Milje

Elsker forumet
Usj.. i dag skal jeg på sånn akupunktur-greier og gruer meg faktisk skikkelig[&:]
Har egentlig angst for alt av nåler og bestemte meg for at dette iallefall ikke var noe for meg, men synes på en måte jeg må gi det en sjanse og da, har jo hørt så mye positivt om det!!!! og kunne vel egentlilg tenke meg og prøve det under fødselen, og da er det jo greit og vite litt hva det går ut på(trenger ikke noen flere overraskelser da liksom)...
[8|]
Men dere som har prøvd dette... er det vondt? Helt ærlig!!! og hvor er det vanlig og sette disse nålene? og 1 time har hun satt av...hvor lenge skal de sitte inne der liksom?
*********************************************************************************

Da var vi kommet tilbake, og jeg må si jeg er imponert over denne modningsakupunkturen.. og det gjorde faktisk ikke noe særlig vondt!!!! Merket faktisk skikkelig god effekt i kroppen når hun vrei nålene, og kjenner at underlivet har gått gjennom noe...(verker faktisk nå)
Fikk nåler på hånden, foten, på leggen, magen og ryggen... Jordmoren var skikkelig koselig, så absolutt vellykket[:)]

meeeeeen, når jeg var ferdig skulle mannen min få kjenne hvordan det var (bare for morro) og fikk da 1 nål i hånden... Hun vrei på nåla og han også kjente virkning, men etter 1 min fikk han et slags anfall, og besvimte en liten stund...
Aldri blitt så redd før jeg[:(] Var utrolig ekkelt!!! så nå sitter jeg med litt blandede følelser for denne akupunturen da..... Noen som har hørt om at slikt kan skje?

Helt ærlig så er det ikke vondt. De ser verre ut enn de er... Jeg er også redd for nåler, men jeg bare unngår å se på når de settes i. Det som kan være litt ubehagelig er når de etter en stund "skrur" på nålene. Det strammer da litt i huden, men det går fort over igjen.

Jeg ligger vanligvis ikke med nålene lenger enn i en halv time, så det kan jo hende at den du skal til har satt av litt tid til å bli kjent med deg og dine "behov". De bruker som oftest litt lenger tid den første gangen.

Hos meg så har nålene blitt satt i hender og føtter, i tillegg til ei nål i magen. Det er visst vanlig at babyen blir aktiv mens du ligger med nålene i. Lykke til, håper de har effekt på deg![:D]

Det er IKKE vondt!!! Setter nåler i hånda, en i magen, en i korsrygg, og på føttene. Den eneste du kjenner litt av er en på siden av lilletåa fordi huden er så følsom der, men dette går over i løpet av sekunder [;)]

Deretter skal du ligge å slappe av...og det er kjempe godt! Bruker å sovne hver gang jeg. Du kan kjenne noe murring ala menssmerter under og etterpå. Dette er bare positivt! [:D]

Lykke til! Skal selv om en time[;)]

Tusen takk for flotte svar jenter[:D] Det beste er jo at dere virker ganske samstemte på at det ikke gjør særlig vondt iallefall..utrolig godt og lese[:)] Er kanskje litt forskjell fra sted til sted hvor de setter nåler da... trenger jo ikke og overdrive første gangen[;)] 

Gruer meg iallefall myyyye mindre nå!!!!  Spennende og se hvor effektivt det er da... trenger vel ikke og belage meg på fødsel i kveld for det vel[;)][;)][;)]

Jeg går på vanlig akupunktur for bekkenet, vet at Snuppe går på modningsakupunktur.... Hva skal du da?
Jeg bruker bare å få to på hvert øre å sitter med de ca 20 min.
Men forrige gang fikk jeg tre på hvert øre, en på hver hånd, en på hver legg å en på hvet fot. Tar jo bare 1 sekund å stte nålene, er som myggestikk, så det er ikke vondt[:)]

Var på min første time i dag. Syns nå det var litt vondt å få satt noen av dem[8|] To var vonde, resten var vel mer ubehagelige[;)]
Satt en nederst i magen, 2 i hver hånd og 2-3 i føttene[:)]
Når de først var satt gikk det helt fint[:)]

oi, såpass ja! ja en skal jo ikke stikke bare for å stikke da.... håper det går bra med han nå da..... bra du har effekt!

uff så ekkelt... lurer på hvorfor det ble sånn. rart ikke jm kunne si noe om det.

Aldri hørt om noen som har besvimt av det! [&:] ekkelt da! Men vet at mennesker reagerer veldig ulikt på akupunktur, noen er mer motakkelige en andre...

Hun mente det var sjelden slikt skjedde bare...
Men kunne være en sjelden bivirkning(som at noen reagerer på sprøyter og bl.prøver også)  Men var liksom ikke vanlig besvimelse synes jeg da, er hjelpepleier og har sett noe, minnet meg mer om ett slags epilepsil-anfall, falt bakover og fråset litt...tok ganske lang tid også...
Men er nok litt av noen krefter som settes igang, er noen utrolige nerveinpulser man kan treffe...
Måtte bare få ut noe av dette, føles bedre nå..  men kommer til og våke over han i natt.....

håper han ikke svimer av igjen... 

Hvordan går man frem for å få modningsakupunktur? Jm på sykehuset eller helsestasjonen som gjør det? Og når kan man begynne med det?

jordmora mi vil ikke gi det før man er på overtid [>:]

Back
Topp