Akupunktur erfaringer?!

Akupunktur hjelper dessverre ikke mot noen av de plagene, eller noen andre plager, så bruk heller tiden og pengene dine på en legetime, et godt måltid og en god dusj. Det, og avslappningsteknikker vil kunne hjelpe. :)

Jeg har prøvd akupunktur for allergi, rastløse bein, ekstrem svangerskapskvalme og smertelindring. Har altdri hatt noen effekt på meg.. Men har hørt at rundt 20% er "immune" mot akupunktur så mulig jeg er en av dem.
Du er immun mot bullshit, ikke mot akupunktur, hehe.. ;)

placeboeffekten er også undervurdert;) men fint om det hjelper for noen da!:)

Placeboeffekten fungerer jo bare på plager som til slutt ville gått over av seg selv, eller som går over av å slappe av i 20 min mens nålene funker, og gå med senkede skuldre etterpå. ;)

Problemet er jo at det averteres som noe som kan hjelpe for fortvilte høygravide f.eks, og når fødselen da kommer (av seg selv) i etterkant av behandlingen, vil mange tro at det var akupunkturens fortjeneste.
Det kan fort føre til at de tror det vil hjelpe mot andre plager også, og dermed unngå å søke hjelp som faktisk fungerer.

Det virker kanskje ufarlig, siden det faktisk ikke har noen større effekt enn et håndtrykk, eller en kopp te, men kvakksalveriet og ringvirkningene er farlige.

(Ja, dette er et viktig tema for meg. :P )

Er vell desverre alt for lei av å være tett i nesa pga pollenallergi og skikkelig halsbrann, noe legen ikke får hjulpet med, for jeg må bare ta de tablettene hver gang jeg får halsbrann. Samt att jeg ikke får ta allergi medisiner nå. Så jeg er villig til å prøve det meste, har hørt om flere som var gode erfaringer med akupunktur når det kommer til plager. Men er ikke sikkert modningsakupuktur hjelper, og att det ville vært det samme uten. Men kjenner att jeg er villig til å prøve det meste for å få det bedere enn sist :) så da håper jeg det hjelper på meg :)

Back
Topp