Aktivitetstråd

Jeg blir så imponert over dere her inne med all den treningen. Bra jobba :hello2 selv er jeg ikke like flink med treningen. Og trener ikke noe fast. Men hei. Jegjobber i barnehage, og der er det konstant full rulle, også har jeg to barn allerede under 5 år. Så jeg synes jeg har en aktiv hverdag til tross :laughing001:hello2
Samme her, er veldig imponert av hva alle får til!

Jeg er også sånn opp og ned trimmer. Veldig god i perioder og ingenting i andre perioder. Men har to barn på 4 og 2,5 år og jobber i helse så føler jeg får løpt nok allikavel her og :hilarious:

Forrige uke ble det fire eller fem økter tror jeg (ca halvtime++ hver seg). Denne uken har jeg klart to. Trøster meg med at det er bedre enn ingen. Hadde planer om mer, men kroppen min takler dårligere å våkne av sønnen opptil flere ganger i timen på natt nå når jeg er gravid, så har måtte høre på kroppen. Håper i alle fall 2-3 i kommende uke, men det kommer selvsagt an på søvn. (Og kvalmen, som forverres når jeg er sliten).

Synes selv det er fryktelig vanskelig med kostholdet. Spiser vanligvis ganske sunt, mens nå craver jeg all drittmat og usunne greier. Tillater meg en del, men skal skjerpes når kvalmen roer seg. La oss håpe den gjør det snart haha.

I dag ble det en 6,3 km gåtur. Etter 3 km satt jeg meg på cafe og spiste en deilig brokkolisalat før jeg fikk hjem igjen.(første gang jeg ikke har kjøpt hvetebakst på cafe :wtf: ) Fikk ingen vondter i bekkenet i dag. Så skal prøve å være flink å ta en pause halveis når turene blir over 4-5 km tenker jeg.

Denne ukas trening og aktivitet ble 45 min helkropp styrke på torsdag, gåtur fredag og et par timers hagearbeid i dag. Nyyydelig vær i dag!

Neste uke håper jeg på to treningsøkter og noen flere gåturer. Formen er så varierende og psyken er ikke den beste, så vi får se.

Fikk en times rask gange idag sammen med samboer. Gjorde så godt, selv om det føles som jeg har hatt en styrkeøkten etterpå

Ble en rolig gåtur på 2,5 km i dag. Mest for å bli kvitt hodepine. Det hjalp ikke :rolleyes:

Så bra med aktivitetstråd! Jeg anser meg selv egentlig for å være en gange sprek og aktiv dame, men etter at jeg begynte i jobb igjen etter permisjon så har jeg ikke kommet i gang med trening. Har blitt ei lita økt her og ei lita økt der. Forrige gang jeg var gravid kjøpte jeg boka «Frisk graviditet», og åpnet den såvidt en gang. Denne gangen har jeg et mål om å bruke den mye mer aktivt! Tenker at både svangerskap, fødsel og barseltid blir mye lettere hvis man holder seg i god form!

Tenker å ta i bruk stuegulvet om kvelden. Og så håper jeg å få tatt noen økter på trimrommet på jobben når det passer. Men nå er jeg syk på andre uka, så i første omgang må jeg bare fokusere på å bli frisk ❤️

Til vanlig er jeg ganske aktiv og trener minst 5-6 ganger i uka, men dette er første gangen jeg er gravid og er altså såå sliten så blir mindre trening - ser det positive når det blir trening eller er ute og går tur osv.. tenker at litt er bedre enn ingenting:rolleyes::dance008 også håper jeg energinivået stiger

Jeg er fornøyd når jeg får inn en god trimtur på kveldstid med musikk på ørene. Blir alltid i godt humør av det!

Bedriver påkledning for å komme med ut en tur med pod på øret. Klart å spise litt frokost og selv om jeg er uggen nå håper jeg den holder seg nede ❤️

Prøver å få gått minst 10 km totalt hver dag, og sier meg fornøyd med det.

Kan dessverre ikke trene i svangerskapet. Dere er heldige som kan det! Jeg må som sist ta livet med ro, stresse minst mulig og ikke løfte noe som veier mer enn ca. 3 kg.. Noe jeg kjenner er ekstra vanskelig med (snart) toåring i hus.

I dag har jeg raka løv i hagen. Og det var ikke lite for å si det sånn :wtf:

Jobber 100%, studerer 50-75% og er hjemme alene med en treåring 50% så her skjønner jeg virkelig ikke hvordan jeg skal rekke over alt. Men fikk til en trilletur på 5 km i går og en på 3 km i dag. En god start og godt å ha en tråd for litt ekstra motivasjon her inne.
Har du forelesninger som går på video eller opptak? Kan kan du jo se på mens du går på tredemølle eller høre på mens du går tur? Eller en halvtime i stuen mens du ser på en serie? Da blir terskelen kanskje litt lavere:)

Back
Topp