Kan starte jeg da. Jeg trener 4-7 ganger i uka, antall økter varierer litt etter hva jeg rekker. Jeg trener mest funksjonell styrke, men også noe kondisjon og styrketrening med vekter. Treningen gjør jeg hjemme i kjelleren og det har fungert veldig bra. Noen ganger gjør jeg øvelser fra eget hode, men oftest følger jeg en av videoene til MadFit på YouTube. Hun har mange gode økter, synes jeg. Emkfit har også mye bra, men fokuserer mer på en miks av dansing og aerobic i HiiT-format.
Det hører med til historien at jeg siden mai har vært gjennom en livsstilsendring og har gått ned ca 12 kg. Fysisk aktivitet har vært viktig i den prosessen fordi det har gitt meg så mye glede og motivasjon til å passe på kostholdet. (Men det er hovedsakelig fokus på kosthold som er årsaken til vektnedgangen.) Kroppen er merkbart sterkere og selv om jeg har gjort en bra jobb hittil, anses jeg fortsatt som overvektig. Nå som jeg er gravid skal jeg selvsagt ikke slanke meg aktivt, men jeg kommer til å passe på kostholdet også under graviditeten. Jeg ønsker meg ikke tilbake der jeg var.