Aktivitetsnivå på 2 åring

Pembie

Glad i forumet
Hvor aktive er deres 2-åringer? Har de pauser hvor de sitter og slapper av, eller går det i ett? Barnehage, eller ikke?
Min 2åring er ekstremt aktiv, jeg har jo ikke noen å sammenligne med, men i følge barnehagen er han i den øverste del av aktivitesskalaen.... Som ene assistenten sa "det er ikke så lett å finne et godt tidspunkt å legge Ola på, siden han ikke har noen naturlige pauser i løpet av dagen..." [8|]
Han sitter ALDRI, og da mener jeg virkelig aldri, ned. Muligens et halvt minutt med en bok, men det er maks. Han sitter ALDRI på fanget. Han er på farten absolutt hele tiden, helst ute (vi bor på gård) hvor han finner på alt mulig; kjører traktoren sin, bilen sin,måkker møkk, forer hestene og kuene og hønene, etc. Eneste tidspunktet på døgnet han sitter stille er når han spiser. Vi kan glemme å lese for han, det har han slett ikke tid til.

He he, ja det er rimelig travelt, jeg løper rundt og passer på at han ikke faller ned i møkkakjelleren, løper inn i en ellre annen kubinge eller noe annet farlig.. [8|] Og, med en lillesøster som absolutt ikke liker å ligge i vogna, så kan det bli rimelig slitsomt[8D][8|][:)]

I bhg er han veldig aktiv, løper rundt å hyler[8|]

Hjemme kan han godt sette seg ned med lego, tog eller bøker[:)] Men det går mye i full fart her hjemme også[:D][:D]

Jeg tror jeg har en rolig gutt når jeg leser om din [:-]
Han går i barnehagen og jeg tror han gir "alt" der.
Når han kommer hjem så vil han ofte bare sitte i sofaen med koseteppe sitt og se litt på Drømmehagen eller Noddy.. Eller lese bok og synge litt på fanget.
Men det er ikke lenge siden han begynte å intresere seg for bøker da [:)]

ORIGINAL: shiby

Når han kommer hjem så vil han ofte bare sitte i sofaen med koseteppe sitt og se litt på Drømmehagen eller Noddy.. Eller lese bok og synge litt på fanget.

Hmm, heldiggris[:D] jeg skulle ønske han kunne sitte stille på fanget slik at jeg kunne lese og synge for han, det er så koselig[:D] Men, nope, det er ikke interessant for mr StoreBror[:'(] Og, tv n er han slett ikke interessert i. Jeg tenkte det hadde vært koselig å se på tegnefilm sammen, men det vil han slett ikke[&:]

ORIGINAL: alltidlente

Vi har to sånne [8D]

Det har sikkert jeg også om et års tid[8D]

ORIGINAL: Pembie

Hvor aktive er deres 2-åringer? Har de pauser hvor de sitter og slapper av, eller går det i ett? Barnehage, eller ikke?
Min 2åring er ekstremt aktiv, jeg har jo ikke noen å sammenligne med, men i følge barnehagen er han i den øverste del av aktivitesskalaen.... Som ene assistenten sa "det er ikke så lett å finne et godt tidspunkt å legge Ola på, siden han ikke har noen naturlige pauser i løpet av dagen..." [8|]
Han sitter ALDRI, og da mener jeg virkelig aldri, ned. Muligens et halvt minutt med en bok, men det er maks. Han sitter ALDRI på fanget. Han er på farten absolutt hele tiden, helst ute (vi bor på gård) hvor han finner på alt mulig; kjører traktoren sin, bilen sin,måkker møkk, forer hestene og kuene og hønene, etc. Eneste tidspunktet på døgnet han sitter stille er når han spiser. Vi kan glemme å lese for han, det har han slett ikke tid til.

Nå er snuppa mi 20 mnd da, men ho er ekstremt aktiv. Ikke tid til å sitte på fange for å lese bok, ikke tid til å kose. Ho er alltid på farten!
Ho er i barnehagen og trives veldig godt med det, der får ho bruke litt energi! [:D] Jammen stor forskjell på å ha et barn som sitter rolig og leker seg selv, mot å ha et barn som er helt "propell"[;)] Mener ingenting negativt med det, har bare erfart det.. he he.. [:)]

Skjønner veldig godt hva du skriver her. han en på 2,5 som er sinnsykt aktiv. har holdt på siden hun lærte å gå. Hun er så aktiv at hun kan være en fare for seg selv.

Hun kan sitte seg ned å leke med klosser eller noe,men kun en kort tid.når hun har gjort noe faenskap,så snur hun seg bare en annen retning og fortsetter med noe annet. her hjemme går det i et banka kjør hele dagen alng. I bhg er det fult kjør hele dagen.

Hun var på sitt værste rundt 2 års alderen.Vi har vært til barnepsyolog,og hun sa det der med  at de er på topp når de er rundt 2 år,og det vil da gå edover.det har stemt her hos oss,men hun er ennå veldig veldig aktiv.Veldig frustrerende til tider. her i hsuet må vi låse dørene til bad,soverrom,vaskerom for at hun ikek skal gå løs på ting der[8|]

Her hjemme er hun den mellomste av 2 barn, og hun suger all energi ut av oss bare ved å se på henne. Hun "stjeler" mye oppmerksomhet fra ,sepsielt, hun eldste, siden vi må løpe etter henne hele dagen.

Så ja, her har vi en veldig veldig akriv 2,5 åring[&:]men det går nedover[:)]heldigvis,for jegklarer ikke følge etetr henne. i bryllupet vårt var hun cm fra å bli påkjørt pga hun løp alle veier.Også var det en bil som skulel rygge,og hadde det ikke vært for noen høyrøstede fruer,så hadde hun lagt under den bilen[&o] Så barnevaktet blle tilkalt fort den dagen ja.Dumt sidne vi ville ha henne me oss,men for henens beste,og vårt beste[:)]Vilel ikek ha en sorgens dag på en gledes dag

ORIGINAL: shiby

Samme her... [:)]

Stort sett samme ståa her. Han er høyt og lavt (bokstavelig talt) hele dagen, kan sitte med en bok i kanskje 15 sekunder, og ikke talom at han vil sitte på fanget og kose. Det hender at han kan sitte et par minutter å følge med på barneTV, men skal ikke mer til enn en bil  eller båt som kjører forbi utenfor til å distrahere han..

min to åring er aktiv, men rolig allikevel. han kan ha dager /tider hvor han løper hele tiden og tider hvor han kan stå å slappe av eller legge seg på sofaen å bare kul an. vil tro han er en helt vanlig 2 åring. men kanskje din er en ekte bonde gutt da(arbeidskar) siden dere bor slik til og han er aktiv av natur[:D]

Mine 2 som blir 2 år om ei uke er også ekstremt aktive...veldig lite ro i de to kroppene!Ute må de så å si fotfølges konstant...vi har også gård...så det er mange farer rundt omkring...og 2åringer skjønner ikke akkurat hva som er farlig...De kan sitte i ro bittelitt å se i bok og se på drømmehagen..men stort sett i full aktivitet!

Godt å høre at vi er flere[:D] Her må han stort sett fotfølges, vi må også låse dørene, hvis ikke stikker han av[8|] Han klatrer over alt, opp på bordet og styrer og ordener:) Best å være ute, da roter han iallfall ikke inne:)

ORIGINAL: citadel

Oisann, det hørtes travelt ut[8D]

2 åringen min har vel et ganske rolig aktivitetsnivå sammenlignet med din da. Han kan leke og være i fysisk aktivitet en god stund. Løpe rundt, sparke ball, kjøre med bilene, sykle osv. Han er veldig glad i å lese bøker da, så derfor tar han seg mange rolige stunder i løpet av dagen med bøker. Både alene eller i fanget.

Han er full tid i barnehagen, men jeg vet ikke helt hvordan aktivitetsnivået er der sammenlignet med hjemme. Jeg regner med det er litt mer fysisk utfoldelse der.

Samma her[:)]
Ellers sover han 1 time på formiddagen.

Jeg har en som er aktiv, men som er veldig glad i/flink til å leke, han kan stå og kjøre biler eller stille opp bondegårdsdyr osv. lenge om gangen, bare avbrutt av at han springer bort til lekekassen og henter flere.

Opplever han sjeldent som turbo, han sitter riktignok aldri lenge i ro på fanget og har aldri sittet i ro en halvtime for å se på barne-tv, men han har tid til å prate og til å gi raske koser og tar ofte initiativet selv til å lese bøker og til å tegne.

Back
Topp