Aktiviteter med de små

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hva finner dere på med de små om dagen?
 
Last edited:
Vi har «playdates» med barselgruppe og venninner i perm, drar på babysang, åpen barnehage og babysvømming, er ute og krabber i gresset, rusler på kjøpesenter (masse spennende å se på og noen har egne kroker for barna), besøker/får besøk av besteforeldre osv.[emoji4] Bor veldig sentralt så mye å finne på, hvis man ikke har like mye tilbud i nærheten må man kanskje være litt mer kreativ[emoji6]
 
Går på lekeplass med både ham og storesøster, begge liker det :happy: ut og krype på gresset er alltid en slager, gøy å utforske :D
 
Her er det nesten bare lekeplasser i barnehager/på skoler og da utelukker det seg utenom helgene :( Vi har huske hjemme, da, så hun husker endel. Også er hun jo ikke så mobil ennå (utenom å krype på magen) at jeg vet ikke hvor mye glede hun hadde hatt av så mye mer uansett.
Her får vi lov å gå på lekeplassen i bhg etter de er stengt i ukedagene :) men ja, det er sant, det er nok enklere når hun blir enda mer mobil :)
 
Ja, det får vi også men de stenger type 17:15 og sånn og etter det gidder vi sjelden og dra ut. Det er egentlig tiden før det vi skulle ha funnet på noe :)
Skjønner :) her stenger bhg 16.30 og vi må slå ihjel tid mellom 16 og 18 som regel :p
 
Vi bor også sentralt med gåavstand til alt så vi går ofte til butikken og/eller en tur på senteret, er på Babysang én gang i uken, er sammen med barselgruppa av og til, besøker eller får besøk av beste- og oldeforeldre eller er ute i hagen og husker og kryper på gresset. Så vi har jo egentlig noe å finne på, det er mer de dagene vi ikke har planer og bare er hjemme det begynner å bli litt kjedelig. Også trenger vi litt inspirasjon til andre ting, vi har fortsatt endel måneder igjen med permisjon og det kan bli litt ensformig :hilarious:

Så bra da! Skjønner[emoji4] Men jeg tenker litt at hvis man er mye ute og gjør ting en del dager i uka så har sikkert babyene litt godt av å «kjede seg» litt hjemme i stua innimellom også! Den er tross alt ikke ferdig utforsket enda[emoji6] Jeg prøver å rotere på lekene, slik at hun ikke har alle på en gang, vi leser/titter mye i bøker, ser litt på Netflix av og til (hun eeeelsker Mikkes klubbhus f.eks), hører på musikk og danser, synger. Hun får bli med når jeg henger opp klær og leke med noe av det osv. Syns det er spennende å se på når vi lager mat (bæresele er gull da). Og så har jo min begynt å gå allerede da, så hun bruker mye tid på å øve seg på det. I tillegg går det jo mye tid til spising (vil gjerne selv), så er liksom ikke såååå mye tid mellom sovingen føler jeg[emoji4]
 
Vi bor også sentralt med gåavstand til alt så vi går ofte til butikken og/eller en tur på senteret, er på Babysang én gang i uken, er sammen med barselgruppa av og til, besøker eller får besøk av beste- og oldeforeldre eller er ute i hagen og husker og kryper på gresset. Så vi har jo egentlig noe å finne på, det er mer de dagene vi ikke har planer og bare er hjemme det begynner å bli litt kjedelig. Også trenger vi litt inspirasjon til andre ting, vi har fortsatt endel måneder igjen med permisjon og det kan bli litt ensformig :hilarious:

Har du prøvd åpen barnehage? Minsten her storkoser seg hvis vi går et par ganger i uka (det er gjerne nok), og det er koselig for meg også! :)
 
Åpen barnehage er best! Babysang, barselgrupper, babysvømming, kjøpesenter osv som allerede er nevnt. Ta på dress og bare krabbe rundt ute. Huske. Herje på madrass. Såpebobler. Litt Barne-TV (men de er ikke så intr i det. Putte ting i ting. Lete etter ballen, og kaste/trille den. Synge. Klappe. Spille på slurva. Leke gjemsel bak gardina. Krabbe etter hverandre og «ta» hverandre. Åpne skuffer og rote i de [emoji5]
 
Mange gode tips her! Vi bruker også å besøke dyr. Har noen sauer og høner i nabolaget, og en besøksgård en halvtime unna. Det er stor suksess! Ellers er mi veldig glad i matlaging og å prøvesmake diverse retter vi lager.
 
Mange gode tips her! Vi bruker også å besøke dyr. Har noen sauer og høner i nabolaget, og en besøksgård en halvtime unna. Det er stor suksess! Ellers er mi veldig glad i matlaging og å prøvesmake diverse retter vi lager.

Glad i matlaging?
Å se på deg? Eller har du en baby som er veldig tidlig ute? :)
Nærmeste hun har kommet matlaging her er et forsøk på å impregnere bordet med banan :hilarious:
 
Glad i matlaging?
Å se på deg? Eller har du en baby som er veldig tidlig ute? :)
Nærmeste hun har kommet matlaging her er et forsøk på å impregnere bordet med banan :hilarious:

Her og
 
Vi går på babysvømming. [emoji5]
 
Babysvømming, barseltrim, babysang og det meste som er nevnt. Prøver å være med på mye, for ellers blir det fort kjedelig for både meg og han å være hjemme hver dag
 
Back
Topp