Aktiviteter i permisjon

2 for 1

Flørter med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Nå som baby er 3 uker begynner jeg å føle meg klar for å gjøre noen aktiviteter. Vi har så langt hatt besøk, vært på besøk, vært på skogstur med bål og trillet turer. Vi har også vært en tur på senteret for å handle litt klær, men prøver å unngå butikker med baby pga. covid, spesielt i rush-tiden.

Hva slags aktiviteter/utflukter gjør dere andre?

Nå som baby er 3 uker begynner jeg å føle meg klar for å gjøre noen aktiviteter. Vi har så langt hatt besøk, vært på besøk, vært på skogstur med bål og trillet turer. Vi har også vært en tur på senteret for å handle litt klær, men prøver å unngå butikker med baby pga. covid, spesielt i rush-tiden.

Hva slags aktiviteter/utflukter gjør dere andre?

Veldig begrenset hva man får til nå som viruset herjer:) Men dagene går stort sett med til en lang trilletur, rydde og vaske her hjemme før eldstemann kommer hjem fra skolen. Ellers så prøver jeg å ha 4 treningsøkter pr. uke.

Ellers så har jeg bakt litt, fylt fryseren med kanelsnurrer som lett kan tas frem ved besøk eller når barna skal ha med noe godt på tur :) burde også sortert gamle bilder og lagd album, men fortsatt ikke klart å sette meg ned ordentlig med det. Er så mye bilder å sortere! Ulempen med at alle bilder blir tatt med telefonen, blir så mange! :dead:

Veldig begrenset hva man får til nå som viruset herjer:) Men dagene går stort sett med til en lang trilletur, rydde og vaske her hjemme før eldstemann kommer hjem fra skolen. Ellers så prøver jeg å ha 4 treningsøkter pr. uke.

Ellers så har jeg bakt litt, fylt fryseren med kanelsnurrer som lett kan tas frem ved besøk eller når barna skal ha med noe godt på tur :) burde også sortert gamle bilder og lagd album, men fortsatt ikke klart å sette meg ned ordentlig med det. Er så mye bilder å sortere! Ulempen med at alle bilder blir tatt med telefonen, blir så mange! :dead:
Imponerende, skjønner ikke dere som får til så mye. Jeg får knapt spist og drukket selv.

Imponerende, skjønner ikke dere som får til så mye. Jeg får knapt spist og drukket selv.

Samme her :rolleyes:. Da lille var 2 uker kom vi oss tur retur postkassen, hehe. Nå som han er 3,5 uker klarer vi en litt lengre trilletur pr dag, men det går på bekostning av alt annet. Samboer må tidvis mate meg. Har så langt bidratt til huslige plikter ved å gå ut med en eneste søppelpose. Men pappaen får til gjengjeld sove hele natten, pluss at han får «koblet av» på jobb. Baby vil helst være hos meg/puppen enn så lenge... :hilarious:

Enig :p Her går dagene med til å få seg nok søvn, amming, få i seg mat selv, husarbeid innimellom og dusje når man kan :p Ellers kommer vi oss ut på trilletur ca annenhver dag. Lille er 7 uker. Mannen sover hele natten og har hjemmekontor til 16-17 hver dag, mens jeg er på "jobb" 24/7 føles det som :p

Blir både provosert og sur når jeg hører om folk som trener og baker og driver med hobbyer i permen :p Hørte podcast i går om "hvordan få en bedre perm", og så viste det seg at hele episoden var råd om å strikke, bake, pusse opp, osv..

Altså, har alle andre sovebabyer som ligger alene uten å kny??

Jeg er nå på klistremerkebaby nr 2. Førstemann var helt ekstrem, han måtte bæres i armene mine hele tiden, og hatet bæresele, og sov kun i vogn i god fart fremover ute. Hadde absolutt aldri armene fri.

Lillebroren er litt bedre, han kan sove litt videre alene i vognen etter trilling, men det er ikke mer enn at jeg får tatt en kjapp dusj.

Bare det å skrive dette innlegget er vanskelig å få gjort, for jeg har bare en arm fri mens han dier, liksom.. bake??? Scrapbooking????

Jeg har tusen ting jeg har lyst å gjøre, og hadde hatt null problemer med å fylle tiden om ungen godtok å ligge alene..

I dag skal jeg se om jeg får lynhandlet melk og brød uten at det blir ragnarok, der er jeg :p

Misunnelig!!

Her er baby snart 3 uker, og foreløpig skjer det ikke så mye mer enn å være hjemme og gå noen trilleturer i nærområdet.
Vi kan hverken få eller gå på besøk, så mange i familien som enda ikke har sett den lille og som sikkert ikke får gjort det på flere uker :( det er egentlig det jeg kunne tenke meg mest akkurat nå. Men sånn er det mange som har det om dagen.

Men om jeg skal tenke på forrige permisjon som ikke var coronapreget, så var det å få litt besøk, gå korte trilleturer - med nyfødt gikk jeg gjerne til et senter for å kunne amme der før jeg gikk hjem igjen (det var også på vinteren).
Det jeg gjerne skulle gjort mer var å oppdage nye turer i skogen, så det skal jeg gjøre denne permisjonen.
Ellers går det foreløpig i å rekke en dusj og å spise i løpet av dagen, samt strikking og lydbok når lille sover rolig. Lydbok, enten hjemme eller på trilletur, kan for øvrig anbefales. Og jeg koser meg med å høre radioprogrammer jeg til vanlig ikke får hørt siden det går på dagtid.

Ellers er det tilbud som babysang som er fint å gå på, det er foreløpig avlyst en stund fremover her men jeg vil delta med en gang det starter opp igjen.

Blir både provosert og sur når jeg hører om folk som trener og baker og driver med hobbyer i permen :p Hørte podcast i går om "hvordan få en bedre perm", og så viste det seg at hele episoden var råd om å strikke, bake, pusse opp, osv..

Jeg er nå på klistremerkebaby nr 2. Førstemann var helt ekstrem, han måtte bæres i armene mine hele tiden, og hatet bæresele, og sov kun i vogn i god fart fremover ute. Hadde absolutt aldri armene fri.

Lillebroren er litt bedre, han kan sove litt videre alene i vognen etter trilling, men det er ikke mer enn at jeg får tatt en kjapp dusj.

Bare det å skrive dette innlegget er vanskelig å få gjort, for jeg har bare en arm fri mens han dier, liksom.. bake??? Scrapbooking????

Jeg har tusen ting jeg har lyst å gjøre, og hadde hatt null problemer med å fylle tiden om ungen godtok å ligge alene..

I dag skal jeg se om jeg får lynhandlet melk og brød uten at det blir ragnarok, der er jeg :p

Misunnelig!!
Jeg har også baby som (med noen få unntak) kun er fornøyd i armene og i vogn, men det jeg tenkte på når jeg skrev dette innlegget er aktiviteter man kan gjøre med baby.

Baking og fotobok osv er uaktuelt her også, dessuten vil jeg bruke tid med babyen min, ikke med egne hobbyer (enda iallefall) :)

Min sover også stort sett i bæresele eller oppå meg, men hender jeg får ryddet og vasket litt klær og sånn med ham i selen. Og så triller vi tur. Det er stort sett det dagene går med til, han er 6 uker :P
Stresser ikke sånn med det, egentlig. Jeg ser på tv og hører podcast og spiser altfor mye usunt. Litt deilig så langt.
Vi tar oss noen turer i skogen med bæresele når det blir varmere i været, kanskje jeg kan bake litt og lage litt digge middager når han blir flinkere til å ligge for seg selv. Har også hage for første gang denne våren, så håper å få ordnet til der også!

Misunnelig!!
Sniker litt fra april her! Jeg og hadde en sånn baby i august 2019 (hun digga bæresele da, men kun gående og ute i frisk luft :hilarious:)

Men!! Jeg ble i sååå god form den permisjonen fordi vi var 4-5 mødre som gikk sammen og trente 2-3 ganger i uka. Vi fikk låne en sal på det lokale treningssenteret alle var medlem i. Øktene var satt opp slik at det stortsett alltid var noen som jobba og noen som hadde pause, ungene digga stortsett å ligge å se på mammaene sine, men hovedregelen var at vi bytta på de urolige babyene, dvs alle bytta på å bysse jenta mi når jeg trente :dummy1: da fikk jeg meg en "pause", hun fikk et lite miljøbytte og jeg fikk være litt sosial! Var virkelig vinn vinn :) skjønner jo at dette blir litt vanskelig nå, men krysser fingrene for at det er mulig etterhvert!!

Nå har min gutt blitt fem uker og etter at jeg fikk babynest denne uka, og melkeproduksjonen er godt nedjustert så har ungen blitt roligere og kan ligge for seg selv alt mellom 1 og 4 lurer om dagen. Så befriende. I går hadde jeg besøk av to venninner og da sov han selvfølgelig godt og lenge. Husker det var sånn med første også. Og han var utrolig vanskelig å få til å sove og gråt mye når han var våken.

Men, altså, hvis jeg faktisk har hendene fri så benytter jeg gjerne tida til mat/drikke/dusj/rydde på kjøkkenet. Når baby sover på meg så leser jeg bok (har én bok i sofa og én i senga), ser på tv eller surfer på mobilen.

Nå har jeg akkurat sett tv-serien Victoria, og da måtte jeg lese litt på nett om victoriatiden. Så føler jo at jeg lærer litt også

Nå har min gutt blitt fem uker og etter at jeg fikk babynest denne uka, og melkeproduksjonen er godt nedjustert så har ungen blitt roligere og kan ligge for seg selv alt mellom 1 og 4 lurer om dagen. Så befriende. I går hadde jeg besøk av to venninner og da sov han selvfølgelig godt og lenge. Husker det var sånn med første også. Og han var utrolig vanskelig å få til å sove og gråt mye når han var våken.
Her har jo også produksjonen roet seg veldig, deilig å ikke våkne i en våt dam om morgenen :p Synes produksjonen har justert seg bra til hans behov nå.

Så deilig! Har du gjort noe for at melkeproduksjonen er nedjustert? Her er lille også 5 uker, men føler det fortsatt er aaaltfor mye melk...

Så deilig! Har du gjort noe for at melkeproduksjonen er nedjustert? Her er lille også 5 uker, men føler det fortsatt er aaaltfor mye melk...
Jeg har intervallammet. Du kan lese om det på ammehjelpen. Jeg har på det meste vært oppe i intervaller på 8 timer, men nå ammer jeg ca 1-3 ganger på hver pupp før jeg bytter. Har fortsatt sterk utdrivning så jeg sitter klar med kluten. Som regel stopper ungen strålen med tunga. Jeg merker det ved at han slutter å svelge. Da tar jeg ut puppen og lar det verste trykket gå i kluten. Så får han puppen tilbake igjen.

Det har jeg hele tiden:joyful: En av dagene hadde jeg lillebror i vippestol da jeg var på do, mens de andre barna mine kom rett inn uten å banke på - da kjente jeg det var litt mye :yuck::p
Ja det skjønner jeg :facepalm::inpain: Greit å ha vippestolen til slike formål :joyful:

Ja det skjønner jeg :facepalm::inpain: Greit å ha vippestolen til slike formål :joyful:

Definitivt! :joyful: Han gidder ikke sitte / ligge alene lenge nok til at jeg kan dusje, så blir kun korte dobesøk :wacky: Gleder meg veldig til han kan underholde seg selv mer enn 50 sekunder :yuck: I dag har han hylt utrolig masse fordi han ikke finner søvnen, han har sovet 2 timer siden vi stod opp før 6:30 :(

Back
Topp