Aktivitet og mat

Evis84

Elsker forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2016
Julikulene 2020
no siå da nerma seg slutten på svangerskapet so e da litt kjekt å høyra korleis aktivitetsnivået dåkas har vore og korleis kostholdet har vore. Har da endra seg? E jo mange forhold her med tanke på kvalme, bekkenløysing osv...

Eg har prøvd å haldt med i aktivitet så godt det lar seg gjera gjennom heila svangerskapet; gått turar, vore på gravid yoga kurs og svømming. Fram te sist veka har eg svømt/vannjogging 2-3 gongar i veka. Kjenne da har vore godt for kroppen, då særlig bekken. Men denna vekå sa da stopp. Har so nedpress at da ikkje funka lenger. Med kostholdet har eg prøvd å laga vanlige middaga og ete som normalt egentlig gjennom heile svangerskapet. Eg e veldig glad i Go mat og sjokolade då, så har kosa meg med da nett so før:p i dag kjenne eg at eg enkelig e litt lei mat og sånn sunne ting. Har vel noko med at da nerma seg slutten no... so no e mannen på vei å kjøpe fødepizza te oss ;) kanskje da hjelpe :woot:
 
Høres ut som du har vært veldig flink under svangerskapet:)

Selv har jeg slitt med alt for lite energi, og ingen matlyst. Så her har det ikke blitt trening, bare noen turer når jeg har vært i form til det. Og av mat har jeg spist det som frister bare for å få i meg noe.
Gleder meg til å få kroppen tilbake og kunne bevege meg mer:)
 
Høres ut som du har vært veldig flink under svangerskapet:)

Selv har jeg slitt med alt for lite energi, og ingen matlyst. Så her har det ikke blitt trening, bare noen turer når jeg har vært i form til det. Og av mat har jeg spist det som frister bare for å få i meg noe.
Gleder meg til å få kroppen tilbake og kunne bevege meg mer:)
Ja eg har prøvd, men då i gravidtempo. Har ikkje tøyd noko strikk for å sei da sånn! Men godt å bevega seg litt!
E jo veldig forskjell på korleis svangerskap ein har. For når ein ikkje har energi e da liksom noko særlig å trena. Uanz godt med dei turane du har fått! Ja eg gler meg veldig te å kunna trilla på tur med lille og vera masse ute i da forhåpentligvis fina vinterveret te neste år :) berre veldig spent på korleis og kor langtid da tar å få kondisen tebake :eek:
 
Her har det gått litt opp og ned. I perioder har jeg vært flink til å gå turer og sånn, men nå når det nærmer seg slutten har det vært skammelig lite... :( Spisingen har jeg som deg, prøvd å ha normalt kosthold. Det har dog blitt litt mer på grunn av at jeg har måttet småspise endel for å holde kvalmen i sjakk, og det har ikke alltid vært sunne valg som har blitt tatt.
Gleder meg til å ta fatt på ting igjen for alvor og komme inn i min treningsrutine :)
 
Jeg har trent hos fysioterapaut og på treningssenter for gravide. Å få hjelp til å tilpasse trening etter mine bekkenplager har vært helt avgjørende for at jeg har fått til å trene hele veien. Ikke så veldig mye men nok til at jeg har følt at jeg har fått rørt meg litt. Det er jeg veldig glad for og tror det hadde mye å si for at fødselen gikk bedre og at jeg har vært i mye bedre form etter fødsel nå enn sist. Gleder meg til å komme i gang igjen!:)
 
Ja eg har prøvd, men då i gravidtempo. Har ikkje tøyd noko strikk for å sei da sånn! Men godt å bevega seg litt!
E jo veldig forskjell på korleis svangerskap ein har. For når ein ikkje har energi e da liksom noko særlig å trena. Uanz godt med dei turane du har fått! Ja eg gler meg veldig te å kunna trilla på tur med lille og vera masse ute i da forhåpentligvis fina vinterveret te neste år :) berre veldig spent på korleis og kor langtid da tar å få kondisen tebake :eek:
Det er sant, vi får bare gjøre det beste utav det:)
Jeg håper alle plagene forsvinner så fort fødselen er over, er så utrolig lei all vondter nå :p
Håper vi får fint vær så vi kan trille masse turer:D
 
Her har det gått litt opp og ned. I perioder har jeg vært flink til å gå turer og sånn, men nå når det nærmer seg slutten har det vært skammelig lite... :( Spisingen har jeg som deg, prøvd å ha normalt kosthold. Det har dog blitt litt mer på grunn av at jeg har måttet småspise endel for å holde kvalmen i sjakk, og det har ikke alltid vært sunne valg som har blitt tatt.
Gleder meg til å ta fatt på ting igjen for alvor og komme inn i min treningsrutine :)
Nei den kvalmen e dom ifh te kosthold, men da viktigaste e at ein får ete noko enn ingenting. Med kvalme so e da som regel da usunne so frista mest ;) ja gler meg te bevegelse, gå tura, kunna bevega seg som eit menneske igjen :woot:
 
Jeg har trent hos fysioterapaut og på treningssenter for gravide. Å få hjelp til å tilpasse trening etter mine bekkenplager har vært helt avgjørende for at jeg har fått til å trene hele veien. Ikke så veldig mye men nok til at jeg har følt at jeg har fått rørt meg litt. Det er jeg veldig glad for og tror det hadde mye å si for at fødselen gikk bedre og at jeg har vært i mye bedre form etter fødsel nå enn sist. Gleder meg til å komme i gang igjen!:)
So godt at du har fått hjelp til tilpasning av trening! Godt å få bevegd seg litt samtidig so da gjere godt og ikkje vondt verre! Gjekk ei stund før eg skjønte at eg hadde bekkenløysing men med ein gong eg skjønte da so blei treningen dar itte! Godt å ha bassengtreningsmuligheta her! Da har hjelpt meg! So bra at formen din e fin no! Eg òg har trua på at riktig trening og aktivitet e med på å ha ein greiare fødsel og tida etterpå:happy:
 
Jeg har ikke vært spesielt flink. Jeg har hund, så jeg må egentlig ut hver dag, men jeg har overlatt de lange turene til samboer. Har blitt kortere og kortere turer siden jeg får nedpress når jeg går. I tillegg blir jeg faktisk helt fortvilet av å kle på meg når det er kaldt.. Det høres sikkert tullete ut, men jeg synes flere lag og jakke og refleksvest gir meg helt klaus og strammer både her og der. Så nå er turene så korte at de sikkert ikke er av betydning. :/
 
Back
Topp