Aktivisering av 1 1/2 år gamle barn på lang biltur

TvillinggravidR

Forelsket i forumet
Har dere forslag til hva vi kan ta med på en laaaaang biltur (til Tyskland) i sommer, for å aktivisere våre to små på da 19 måneder?
DVD spiller er kjøpt inn, men hva med leker? Hva falt i smak hos deres små på ca. samme alder?
Trenger tips og råd her!

vanskelig å leke noe særlig fastspent i setet sitt.. så vi tar kun i paden som vi har lagt inn filmer på.

ellers blir det hyppige pauser, og masse frukt,drikke og sunne snacks! har funnet ut at bilferien blir på minis premisser,lite faste planer og tar ting litt som det kommer. :) mini blir 2år i slutten av juli. og er ikke spes tolmodig på biltur...hehe

Vi bruker dvd spilleren mye. Har også med tegnesaker, bøker og litt småfigurer, biler osv.
Kjøper som regel noen nye småting slik at det blir ekstra spennende.
Drikkeflaske og fingermat må også til. Rosin eller dropsesker varer en stund.

<3 <3 <3 <3 skrev:
Satser på å kunne plukke opp noen tips i denne tråden.... ;)

Jeg og! Må snart få fingen ut og kjøpe dvdspeler vi ogå og ett par CDer. Mini elsker musikk! Tenker at jeg kan sitte litt bak også slik at vi kan tegne litt å sånn. Vet ikke hvor mye som skal til før en blir bilsyk jeg da :o Eller er det bare av bøker?

De gangene vi kjører langtur er til svigers, 4-5 timers kjøring m/pause. Til nå har vi kun en dvd spiller, og funker fint med kun den enn så lenge. Sovner han så stopper vi bare dvd'n (kjekt med fjernkontroll).
Pleier aldri sette i gang dvd'n med en gang, sovner ofte innen en time, men etter pausen så settes den på siden han stort sett holder seg våken lengre da.

Vi har ikke dvdspiller, men her tar vi med et utvalg leker vi vet han liker. Så sitter også pappa(som ikke har lappen :p) bak :) Vi har med en del duploklosser og brett og biler til å bygge på, bøker, biler, evt noen nye biler(siden det slår veldig an her). Ellers så synger vi litt, hører på barnecd'er.
Tar med dropseske/rosineske, vann på flaske, kanskje sånn juicepakke, har med mat som er lett tilgjengelig, kjøper med boller fra butikken, bokstavkjeks - altså vi spiser ikke alt, men kjekt å ha ting i bakhånd av og til evt så tas det ikke opp en gang ;) Ellers liker han å sitte å kikke ut også prater vi om det vi ser ute :) Går utrolig bra på lange bilturer.

Lydbøker, eller spotify på mobil er et must! Hakkebakkeskogen og kardemommeby feks. Av leker er det mest småplukk og biler som har vært greia. Og godis som tar tid å fortære. Ikke så lett med leker i bilen når det helst ikke skal ligge noe særlig løst inne i kupeen.

Ikke ting som er potensielt farlige i en kræsj..... Så kun små myke ting..  Vurderer en DVD spiller som kan festes HELT fast! Stoler ikke på at de enger fast i en kræsj heller jeg da, men..

Back
Topp