Aktiv sykemld spm...

• Trådstarter Trådstarter AB
  • Opprettet Opprettet

AB

Forumet er livet
Sjefen vil ha meg på aktiv sykemelding.. jeg har vært sykemeldt i 8 uker nå og hadde planer om å prøve å begynne å jobbe igjen til uka.. men sa til sjefen i dag at jeg ikke kunne løfte så mye pga begynnende problemer med bekkenet... å da sa han at han ville ha meg på aktiv sykemelding hvis jeg skulle jobbe...

hvordan fungerer aktiv sykemelding??[8|]

Du går "oppå" de andre. Du skal kunne komme å gå som du vil. Og du får betalt fra nav.

dytter på denne

Du går på toppen av bemanningen, og kan komme og gå når du kjenner at det blir for tøft/tungt.
Er du ikke i form en dag kan du ringe inn å si at du ikke kommer, siden du går på toppen slipper de evnt å leie inn folk for deg [:)]

Håper du forstod forklaringen min..

ORIGINAL: EmsN

Jeg har det nå fordi jeg er vekter, og det er risikofylt arbeid. Så jeg driver med data og kontorarbeid mens en annen tar seg av det vanlige vaktholdet.. Jeg kan komme og gå som jeg vil, men får betalt av trygdekontoret uansett hvor lenge jeg er der..
Veldig vanskelig å få fordi mange arbeidsgivere misbruker det...

håper legen min vil gi det til meg ellers så får jeg vel ikke lov å komme på jobb.. jeg jobber alltid alene i en liten kolonial[8|]

Hovedpunktene med aktiv sykemelding er vel
*at du skal slippe dine vanlige arbeidsoppgaver (de må finnen annen arbeid til deg )

*at du skal gå på topp(du inngår ikke i det vanlige antallet personale- det må leies inn en vikar for deg selv om du er på jobb)

*at du skal ha kortere dager (du bør jo komme til avtalt tid/dag,men at du skal kunne gå om du ikke klarer mer den dagen/gir beskjed om du ikke kan komme..litt arbeidsmoral og alminnelig folkeskikk må man jo ha)

Det skal skrives en avtale med arbeidstid,arbeidsoppgaver og varigheten av avtalen.

ORIGINAL: lene78

NAV er ikke glad i det lenger, så er vanskelig å få...

Men som de andre sier - det blir da deg og en til på jobb il enhver tid!

så de vil heller at jeg skal være fullt sykemeldt?[8|]

ORIGINAL: AB

Drit i NAV..om din bedrift er IA bedrift fex..så kan du og sjefen skrive avtale selv om aktiv sykemelding..selv om du er fullt sykemeldt.
(eller d må gjøres uansett - skrives en avtale om hvordan du skal jobbe i aktiv sykmeldingas tia)

ORIGINAL: ~~ladybird~~

ORIGINAL: AB

Drit i NAV..om din bedrift er IA bedrift fex..så kan du og sjefen skrive avtale selv om aktiv sykemelding..selv om du er fullt sykemeldt.
(eller d må gjøres uansett - skrives en avtale om hvordan du skal jobbe i aktiv sykmeldingas tia)

ikke noe IA bedrift, jobber i en liten kolonial eid privat..
Å sjefen min vil nok ikke betale meg min lønn.. det vil han ha NAV til å gjøre,så lenge en ekstra må være på jobb med meg [8|]

Back
Topp