Aktiv baby?

Laila1985

Blir kjent med forumet
Hvor aktiv er deres baby,iløpet av dagen og natten? Her er det litt aktivitet på natten,litt lite på dagen og tar seg litt opp til kvelden,men fortsatt lite. Må på en måte klemme for å få respons. Er det flere. Føler det er roligere nå enn for 2 uker siden. Er 36+4 idag. Flere?

Her er det stor aktivitet rundt kl 07 og 09 på morran og rundt kl 20-22 på kvelden.
Ellers er det godt med aktivitet når jeg kjører bil, når jeg spiser noe med mye sukker eller har kynnere.
Er 14 dager til termin

Her pleier det å være mest kveld. men varierer litt. etter jeg ble 50% sykemeldt så har jeg merket mer på dagtid og mindre kveld

Her er det mye roligere enn tidligere. Tror ikke det er noe unormalt det. Jeg har fått beskjed om at hun ikke lenger har mye plass og boltre seg på og det er grunnen til at jeg kjenner mer dult en spark. Men det er nok forskjellig.

Her er det roligere enn før, men får kjempe aktive dager og veldig rolige dager. Det har vært sånt hele tiden. Men nå har de mindre plass også så mindre kan det kjennes.
.har fått ctg for å sjekke aktivitet og babyen er veldig aktiv men ligger med ryggen opp så jeg kjenner lite..
Er du bekymret burde ta kontakt med legen eller føden. Bedre å sjekke enn å gå bekymret

Last edited:
Syns babyen har lange og rolige perioder for tiden. Var jo på en sjekk for akkurat det, at jeg syns mønsteret endret seg og bevegelsene jeg fikk var svakere. Alt var fint, men endringen har vedvart.

Her er det mest aktivitet på kveld, men er ikke helt baluba noen gang egentlig :) En veldig rolig liten en dette her, og det har h*n vært hele svangerskapet :) Håper h*n sover like mye når h*n kommer ut :P

Leste nettopp en artikkel her på bv, det er fra gammelt av de mente at liten plass i slutten= roligere babyer enn ved strørre plass. Dette har de gått bort i fra, de skal fremdeles følge sitt mønster i magen og alså ikke bli roligere. Heller endrede bevegelser som mer dylting, enn de voldsomme småsparka som ofte er typisk litt tidligere i svangerskapet :)
Her er jenta veldig rolig om natten og morgenen- tar seg opp etter jeg våkner skikkelig til. Har typisk en roligere periode mellom 14-18, så er det mer eller mindre alltid noe som skjer inni der fra da til 1/2 på natten <3

Her kan det ofte ha flere dager der det er rolig også får jeg en dag innimellom der det er mye bevegelse. Har også vært slik at jeg må dytte litt på for å få respons noen dager. Men om jeg hadde hatt det slik hver dag og ikke vært på kontroll så ofte hadde jeg nok vært mer urolig og fått meg en ekstra kontroll.

Her har jenta i magen fått seg ett form for "sovemønster".. :)
Hun kvikner til når jeg spiser rundt klokka 8-9 om morgenen, og er da skikkelig aktiv. Ellers blir der "bare" dytting og pressing, gjerne ett velrettet spark i ny å ne mot blære/ ribbein... :p før det tar seg opp mellom kl.18-20... da kan hun være aktiv over lang tid.
Når hun avviker fra dette mønsteret, så provoserer jeg for å se om jeg får liv, hvis ikke det fungerer så er det inn på føden på kontroll... :)

Var inne forrige uke, da jeg ikke kjente særlig, og fikk dårlig respons på provosering... alt var fint med babyen, men grunnen for at jeg kjente mindre var at jeg hadde konstant kynnere :p forstod ikke det selv.. så greit å få det sjekka og bekreftet da! :)

Frøkna her er også veldig rolig. Hun har dager hvor jeg kjenner masse liv og spark, men stort sett kun små bevegelser. Og mest om kvelden. Men legger jeg meg ned og kjenner etter, kjenner jeg alltid at det rører på seg etter en stund (eller et dytt). Akkurat nok til at jeg ikke blir bekymret.
Er førstegangs, så vet ikke hva jeg skal forvente. Men alle er vel forskjellige. Hun har stort sett vært slik gjennom hele svangerskapet så langt. Noen dager veldig aktiv, mange dager hvor jeg tenker 'hallooo'? og må dytte litt!).
Er 34+2

Her er det full fart jevnt over. Har ikke merket meg noen form for fast døgnrytme, annet enn at han har noen hvileperioder på en times tid før han setter i gang igjen. Kvikner veldig til av alt jeg spiser og drikker, og av bilkjøring :P Tror han er rolig på natta, for jeg blir ikke holdt våken av han.

Mer aktiv på kvelden og morningen. Midt på dagen kjenner jeg liv, men mer rolig. Også varierer det litt på natta :)

Lisje her har vært veldig aktiv hele veien, føler egentlig hun er mer aktiv nå men kan være bevegelsene har endret seg fra spark til dulting pga plassen.. hun er superaktiv i noen perioder, så kan hun være stille en god stund og så starter hun på igjen :) drikker kald saft om jeg blir engstelig og da starter sirkuset :)

Syns min har blitt mer aktiv nesten jeg :p er 35+4. Hun er litt roligere på morgenen enn for noen uker siden, men er ellers ganske aktiv føler jeg!

Mye aktivitet det meste av dagen, men på kvelden er det ekstra intenst! I går var det faktisk så mye aktivitet at jeg måtte gjøre pusteøvelser og ble kvalm.. Føler det er ca. samme aktivitetsnivå som før, men han er blitt utrolig mye sterkere den siste uken! 36+6

38 +0 i dag.
Her er det helt klart andre typer bevegelser, men minst like mye som tidligere i svangerskapet.
Nesten mer vil jeg si, men det er nok mest fordi jeg kjenner bevegelsene bedre.

Er skikkelig kraft i den lille kroppen nå!
Har lest om damer som liksom skriker ut når babyen treffer godt et ribbein eller noe sånt, og har tenkt at det er sikkert skikkelig overdrevent, men nå kan jeg underskrive på at et godt plassert spark/dytt kan gjøre ordentig vondt:p

Back
Topp