Aktiv baby

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Så det var en tråd om rolige babyer (men vil ikke kuppe den tråden), men er det noen som har "utfordringer" med det motsatte? At babyen er meget aktiv? Her aner jeg ikke når mini sover, aktivitet hele tiden. Er helt øm i livmoren og noen spark/bevegelser gjør så vondt at jeg skvetter til av smerte. Flere som opplever dette? :)

Jeg kunne sikkert lagt inn samme svar på både denne tråden og den som gjelder rolig baby. Noen dager er mini skikkelig i farta, det er spark og romsteringer hele tiden, og magen beveger seg både opp og ned og sidelengs, og jeg skjønner ikke når, eller om, han sover. Mens andre dager (dog ikke like ofte) er han mye roligere og det virker som han tar en timeout. I går kveld når jeg skulle legge meg var han roligere enn noen gang, jeg ble liggende lenge våken og kjenne etter bevegelser og bekymre meg, men i dag er han tilbake i vanlig kjent form igjen, med spark alle veier! Når han treffer hoftebeina mine gjør det ganske vondt, og når han presser rumpa opp under ribbeina :P For en ukes tid siden når ryggen min verket som verst gjorde det ekstra vondt når han romsterte rundt, men etter å ha fått akupunktur slappet jeg litt mer av i ryggen, og det gjør ikke like vondt lengre. Hadde en kveld hvor jeg satt i senga med tårer i øya når mini romsterte rundt, det gjorde så vondt. Men jeg er mye roligere de dagene han romsterer masse, enn de dagene han er rolig :P

Mye aktivitet her også, både natt og dag. Lurer på når hun egentlig sover altså :p
Hender seg det er dager hvor det er litt mindre, men stort sett er det fullt kjør.

Jeg har dager der han har holdt på 10-11 timer i strekk, da er jeg veeeeldig øm etterpå!

Rimelig aktiv frøkna her også, selv om spark er nesten fraværende (disse kan komme ett par ganger om dagen). Hun stikker ut hender og føtter og presser seg ut på siden, så det er tydelig at hun mener det begynner å bli litt trangt.

Men hun har også ett veldig tydelig søvnmønster. Ikke til faste tider, men det er enten dønn stille (sover) eller baluba! Når jeg våkner (om det så er på natta) så er jeg sikker på at hun tenke "yes!!!nååå er det morgen" for da tar hun helt av ;) morgenfugl som broren :)

Mye aktivitet her også. Akkurat det en overnervøs mamma trenger, men litt distraherende for fjortiser som skal konsentrere seg om det læreren SIER.

Ja, det har til tider vært litt i overkant. Går greit så lenge jeg er i aktivitet, men det er ofte hun sparker så hardt når jeg prøver å sove at jeg hopper i sengen.
I natt har hun snudd seg mot andre siden og jeg tror hun har lagt beina rett opp, så det føles litt roligere der inne nå faktisk.

Har egentlig ikke slitt med at h*n er så veldig aktiv, kjenner det jo ikke så mye på dagtid når jeg selv er i aktivitet. MEN nå har jeg ligget rett ut med influensa i noen dager og det har mini feiret med full turnoppvisning og storståhei.. Ser at hele magen danser når stumpen snur seg og saftige spark ut i siden og hender som slår mot blæra og det som er der nede! Våkner jeg om natta blir det også baluba! Begynner å lure på om h*n egentlig har sovet de siste par døgna :p

Det siste døgnet har mini vært med aktiv enn noen gang! Han har vært så aktiv at jeg nesten har blitt bekymret for han. Kan babyen være for aktiv inni magen?? Huff, det er mye vi skal bekymre oss for... :P

Back
Topp