Aksjer, fond osv

Aksjer har jeg ikke turt enda, men sparer 3000 i ulike fond. Alle er i pluss per dags dato. Syns det er veldig lett med dnb spare-appen :-)

Mpcc, men kjøp i morgen i så fall før kursen stiger for mye.

Fond, for meg så har DNB teknologi og DNB global index vært trygge, stabile og gitt god avkastning.

Jeg tror ikke det er en god ide å anbefale enkelt aksjer til noen.
Og jeg synes man hvertfall ikke kanskje ikke bør anbefale en så volatil aksje som MPCC til en nybegynner. Blir litt for mye lotteri i mine øyne. I tillegg har aksjen steget nesten 600% på et år, men er likevel lavere verdi enn for 3 år siden. Nå har jeg ikke tatt noen analyse, men droppen ser ganske voldsomt ut.
Hvis man absolutt ønsker å prøve enkeltaksjer mener jeg de store stabile selskapene vanligvis er fint å begynne med.

Og jeg synes man hvertfall ikke kanskje ikke bør anbefale en så volatil aksje som MPCC til en nybegynner. Blir litt for mye lotteri i mine øyne. I tillegg har aksjen steget nesten 600% på et år, men er likevel lavere verdi enn for 3 år siden. Nå har jeg ikke tatt noen analyse, men droppen ser ganske voldsomt ut.
Hvis man absolutt ønsker å prøve enkeltaksjer mener jeg de store stabile selskapene vanligvis er fint å begynne med.
Ok, jeg skal fjerne det :)

Enig. Jeg har investert over en større rekke aksjer f eks, og kun penger jeg har «råd» til å tape. Håper jo det går i pluss etterhvert.

Jeg sparer både i aksjer og fond. Aksjene har vært litt opp og ned, har nok ikke gått mye i pluss der. Nå har jeg investert i langvarige aksjer og lar dem være i fred mesteparten av tiden. Fondene har jeg hatt veldig god avkastning på og jeg ville startet der om jeg var nybegynner :)

Back
Topp