Et kallenavn skrev:
Jeg har ikke svar på hvordan alt kan løses, men etter å ha lest igjennom alle innleggene reagerer jeg på at de spiser lunsj så sent.
Her må det være mulig å endre litt. Halv ett er jo alt for sent for de barna som har vært der fra barnehagen åpnet vil jeg tro.
Hvis de spiser en time tidligere vil jo mye bli bedre. Da kommer de ut før, og barnet ditt kan legge seg før.
Hvis de i tillegg er ute litt lengre på ettermiddagen, så vil hun få mer utetid.
Det er da heller ingenting i veien for å bli ute til henting. Er vel ikke så viktig å komme seg inn kl 15 vel?
Jeg tror ikke barna sulter da. De spiser frokost mellom 8. og 8.30 (hender vel det tar litt lenger tid også.) Også har defrukt i 10-10.30 tiden. Men ja, det hadde løst problemet veldig om de hadde hatt lunch en time tidligere, og fortsatt blitt ute til kl. 15.00.
Nei, det burde ikke være så viktig og komme seg inn kl. 15,men de skylder på surt og kaldt vær. Hadde forstått det de dagene det var veldig kaldt, men vi har jo ikke hatt minusgrader enda en gang.
Vi fant ut at det ikke er mye rart jentungen er så sur og grinete for tiden, når hun ikke er ute i løpet av en hel barnehageuke. Hun får jo ikke luftet vettet! Det er veldig begrenset hvor mye utetid vi får gitt henne i ukedagene også, med tanke på middag, nedroing, medisinering, kvelds, bad og stell.