Aksel skal ta vaksinen/e *oppdatert*

Lindajo

Elsker forumet
Har snakket med sykehus og lege nå, og de mener at selv om Aksel ikke har fått diagnosen astma enda så bør han virkelig ta vaksinen for svineinfluensa og vanlig influensa siden han mest sannsynligvis er i risikogruppa. Dette pga han har mer dårlige dager med tetthet, forkjølelse, snue osv, enn han har gode dager.

Vi har da bestemt at Aksel skal ta de mens vi andre ikke gjør det. Tror vi hadde angra fælt hvis han fikk svineinfluensa og noe skikkelig galt skjedde med han pga det, og vi ikke ga han den vaksinen. Hvis noe skjer etter vaksinen, så vet vi iallefall at vi gjorde det vi trodde var best for vår lille prins[:)] Når jeg snakket med de på sykehuset og legekontoret, så sa de at de ikke hadde hørt om noen som hadde reagert på vaksinen enda. Det er de 2 i Sverige, men de var alvorlig syke fra før av...

Så ikveld kl. halv 6 er det vaksinetid[&:] Gruer meg fælt, men tror vi har tatt den rette avgjørelsen for han[:)]
-----------------------------------------
Da har jeg vært nede, men han fikk ikke lov til å ta vaksinen når han er litt forkjølt. Ble forklart at med astma så er kroppen litt svekket og med en forkjølelse er kroppen enda mer svekket, så da var det lurt å vente. Siden jeg har hatt problemer med å ta denne avgjørelsen, så venter jeg[:)] Det blir sikkert i slutten av denne uken eller begynnelsen på neste han skal ta den[:)]

Dette går nok bra Helenemamsen [:)]

Dere har helt sikkert gjort den rette overveielsen når det gjelder Aksel

*klem*

PS. er utrolig usikker på hva jeg skal gjøre med mine barn...

Helt enig Helenemamsen!! Vurderer veldig vaksinen her også..............blir ALDRI å tilgi meg selv hvis det skjer noe med Simen og jeg kunne ha forhindret det,men takket nei til tilbudet...får grøssninger av å tenke på det...

ORIGINAL: MammaMia98

Dere har helt sikkert gjort den rette overveielsen når det gjelder Aksel

*klem*

PS. er utrolig usikker på hva jeg skal gjøre med mine barn...

Enig med mammamia her. [:)] Hadde gjort det samme om jeg var i dine sko.

Hadde jeg vært i deres situasjon så hadde jeg tenkt helt likt.

Masse lykke til med vaksina, håper det går bra [:)]

Tror og håper det går bra[:)]

Takk for positive tilbakemeldinger[:D]

Jeg kommer til å ta, men mye pga jobb. Må diskutere dette med jentene med han hjemme. Han ser ikke nødvendigheten, men jeg er usikker...

Men tror du har tatt en bra avgjørelse[;)]

du gjør det som er best for gull gutten din[:D]
jeg er veldi usikker selv,men hadde gjort det samme vis jeg stod i samme sko[:)]

Oppdatert i HI[:)]

Takk for gode ord damer[:)] Dere er så gode å ha[:D]

**mam**: Forstår avgjørelsen din[:)] Det er en vanskelig avgjørelse å ta, men føler den er rett[:)]
Hvordan går det med den nydelige prinsen din?

Hei og takk for sist[:)]

Marcel og har astma, men ikke begynt på medisiner ennå siden den ikke bør bli gitt til barn under 1 år. Men han er jo snuete hele veien, er det ikke mulig å få tatt den da? de anbefalte å ikke være forkjølte, sant?.. Han er jo forkjølte konstant siden han ikke har begynt på medisiner ennå...hmm
Får ringe legen imårå..

ORIGINAL: Maiken_78

Marcel og har astma, men ikke begynt på medisiner ennå siden den ikke bør bli gitt til barn under 1 år. Men han er jo snuete hele veien, er det ikke mulig å få tatt den da? de anbefalte å ikke være forkjølte, sant?.. Han er jo forkjølte konstant siden han ikke har begynt på medisiner ennå...hmm
Får ringe legen imårå..

Takk i like måte[:)]

Hmm... Det vet jeg faktisk ikke[8|] Ta en tlf til legen imorgen å høt hva de sier der[:)]
Men rart han ikke har fått begynt på medisiner enda. Aksel begynte på medisiner den dagen legen skrev henvisning til sykehuset[:)]

Dumt med bomtur, men bra de gjør det riktig. [:)]

Me ble enige om å vente til han va 1 år, ble han værre, skulle jeg bare ringe å få haste time[:)]
Har ventolin som jeg bruker.

ORIGINAL: Helenemamsen

Får ringe legen imårå..

Hmm... Det vet jeg faktisk ikke[8|] Ta en tlf til legen imorgen å høt hva de sier der[:)]
Men rart han ikke har fått begynt på medisiner enda. Aksel begynte på medisiner den dagen legen skrev henvisning til sykehuset[:)]

Vi fikk 2 astmasprayer til Aksel. Ventoline som han skal bruke når han er forkjølt/syk, og Flutide som han skal bruke hver dag som forebyggende. Aksel fikk det når han var 10 mndr. Leger er jo forskjellige, så det kan være at deres fastlege vil vente med å gi prinsen din det[:)]

Skal dere inn til sykehuset for utredning?

Me ble enige om å vente til han va 1 år, ble han værre, skulle jeg bare ringe å få haste time[:)]

Får ringe legen imårå..

Tror også dere har valgt det rette [:)]

Selv har vi valgt å vaksinere meg og gutten vår på 4 siden vi er i rissikogruppen. Det gikk kjempe fint å ta sprøyten, og ingen bivirkninger i etterkant.
Han klager litt på at han har vondt i armen når vi tar på genser, men han skriker ikke.
Jeg tror vi med "syke" barn må stole på legene som kjenner historien til barna våre.

Maiken: gutten vår har fått medisiner daglig siden han var under 6mnd. Rart at Marcel måtte vente til han var 12mnd. Ingen har sagt til oss at han ikke burde fått så tidlig [&:]

Smere:
Bivirkning på medisinene va at de hemma veksten, siden han ikke ble blå, valgte vi å vente til han var 1 år, ventolin gir jeg når han hoster på det værste og er tungpustet på kveld og natt. Ikke lenge til vi får medisiner, 9 november [:)] Men ulempen er jo at vi ikke kan gi vaksinen til han nå, siden han er konstant forkjølte.
Svinainfluensa har allerede kommet i barnehagen til han mellomste[:'(] Så med får vel svinå i hus snart.

Fastlegen våres har permisjon igjen, han skriver på en oppgave. Han er forsker i tilegg. Så vi har vært hos forskjellige leger hver gang på legekontoret. Flutide er det han også skal få. Ventoline har me som flytende, er det i spray også? vil heller ha d.
9 november skal vi inn å få flutide[:D]
Legene hører på lungene hans at han er tungpustet og pipelyd. Og at han er forkjølte med hoste som ikke forsvinner, og i tillegg har han atopisk eksem. atopisk eksem og astma henger ofte isammen. Men ska høre med vikaren om henvisning til sykehuset.
Kanskje jeg burde fått fortgang å begynt på flutide, å fått han vaksinert mot svinå siden den har nådd barnehagen til han mellomste.

Vi fikk 2 astmasprayer til Aksel. Ventoline som han skal bruke når han er forkjølt/syk, og Flutide som han skal bruke hver dag som forebyggende. Aksel fikk det når han var 10 mndr. Leger er jo forskjellige, så det kan være at deres fastlege vil vente med å gi prinsen din det[:)]

Skal dere inn til sykehuset for utredning?

Får ringe legen imårå..

Oi, hjelpes...
Hvis det er kommet i barnehagen deres kommer den vel snart hit også [:o]

Tror jeg ville ringt legen deres og hørt.
Det er jo litt spesiell situasjon akkurat nå for tiden. Ikke sikkert de få dagene har så mye å si for Marcel....

Vi bruker også Flutide og Ventoline. Begge på spray.

Back
Topp