Akkurat nå er jeg ganske redd jeg kan ha hatt en fostervannlekkasje.

Snurre

Glad i forumet
Januarskatter 2015
(Advarsel om utleverende og ekle beskrivelser)

Våknet supertrøtt i dag morges. Sønnen vår våknet og måtte tisse i natt kl 0200, og jeg fikke ikke sove igjen før 0500. ZZZZ... Sto endelig opp etter at klokka hadde ringt uendelig mange ganger, så trøtt i trynet som bare det. Så må man jo tisse sykt mye som alltid. Syns det lukta veldig merkelig da jeg skulle tisse, av truseinnlegget også, men tenkte at jeg måtte ha prompa uvanlig mye eller noe...hehe..
Skulle rett inn i dusjen, men så tok av trusa og reiste meg, og da rant det noen få dråper helt tynntflytende nedover låret. Tørket dem bort, så kom det ikke mer. Ble stående litt til, men det kom ikke mer.
Det kan jo ha vært veeeeldig tyntflytende utflod, en akutt urinlekkasje( ikke hatt det sånn før, av og til når jeg har nyst liksom) eller så kan det ha vært en lekkasje av fostervann. Jeg håper det første.
Ringte til føden, og hun ba meg om å se det an om det kom mer, for det ville det gjøre om det var vannavgang.
Jeg hørte på henne at om jeg kom så visste hun ikke hva de ville gjøre, hun sa flere ganger at "du er jo bare i uke 20"...
Nei, ikke tenke negativt, tenke at det var utflod eller urinlekkasje.
aldri har jeg håpet så mye på urinlekkasje...hehe...

Er på jobb nå, tror du at jeg får gjort mye her?

Uffda :( Ubehagelig. Men jeg tror nok helt sikkert at det er urinlekkasje eller tynt utflod. Har skjedd med meg et par ganger også, at jeg føler det har rent litt, men da har jeg vært ganske sikker på at det har vært utflod! Håper ikke du får noe mer <3

Vet du, det den jm gjorde der var helt feil. Du skal inn til sjekk. Det som er bra med fostervannshinna er at den lager ny. 20 uker er langt du er halvveis og bare 4 uker unna det at de gjør alt for å redde lille. Vet sy de har hjulpe andre med fostervannslekkasjer så tidlig som i uke 15-16. Ring jm di. Eller legen din.

Ha på truse innlegget og kom inn på sjekk. Fostervannet lukter veldig søtt har jeg hørt.

Mest sannsynlig (og håper veldig på det) at det kun er tyntflytende utflod. Ofte jeg plutselig ble søkk våt og tror jeg har tisser på meg. Stort sett er det bare utflod.

Lekker du hele tiden når du står, sitter og går så hadde jeg nok vært mer bekymret. Men du skal likevel inn til sjekk.

Så ring legen din eller jm din. :)

❤️Termin 17.jan.15❤️
❤️Nr 4 på vei :D ❤️

Uff :( håper det bare er tynn utflod. Kom deg på sjekk :)
Klem!

Fort gjort å lekke litt. Hvis du ikke har drevet med masse knipeøvelser blir muskulaturen slapp ved graviditet og det føles ikke som om man tisser på seg fordi man hele livet har hatt kontroll på det og må liksom "slippe opp" for å tisse. Nå er det andre tider en stund fremover. Bare å begynne å trene bekkenbunn. Følg med videre og reager om det skjer igjen.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Hmm...tenke tenke...

1. Mann skal bli storebror

Høres ut som slik jeg har det i ny og ne. Tynflytende utflod som renner utenfor bindet. Jeg bruker bind hele tiden grunnet utflod. Av og til mye, av og til lite. Varierer :-) men det skal sies det er veeeeldig tynt utflod.

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
I mitt forrige svangerskap (som var for et år siden), så var jeg plaget med mye utflod som begynte tidlig. Måtte bytte innleggsbind opptil flere ganger i løpet av dagen. Noen ganger så rant det nedover låret når jeg hoppet i dusjen om morningen. Det har en tendens til å hope seg litt opp inni der i løpet av natta :P hvis du tror det er fostervann så for all del så burde du inn til sjekk. Fostervann lukter vanligvis litt søtlig (litt sånn som sæd).

Jeg har ingen erfaring med dette, men jeg ville ringt legen for å være på den sikre siden:)

Sent from my iPad using BV Forum

Fort gjort å lekke litt. Hvis du ikke har drevet med masse knipeøvelser blir muskulaturen slapp ved graviditet og det føles ikke som om man tisser på seg fordi man hele livet har hatt kontroll på det og må liksom "slippe opp" for å tisse. Nå er det andre tider en stund fremover. Bare å begynne å trene bekkenbunn. Følg med videre og reager om det skjer igjen.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Jeg har lest andre teorier som sier at man ikke skal drive overdrevent kniping fordi det vil gi korte muskler som ikke er sterke muskler.
http://breakingmuscle.com/womens-fitness/stop-doing-kegels-real-pelvic-floor-advice-women-and-men
Jeg gjør heller dette http://www.katysays.com/you-dont-know-squat/+ tøyer muskler i tilknytning til bekkenbunnen+ trener.
For meg er dette helt logisk.

Jeg har hele graviditeten merket om jeg har lekket(v/ nysing uten å hold igjen), og det ville overraske om jeg gjorde det uten å merke det nå, men det er jo mulig.

Jeg ser an litt, men intensiv kniping har jeg faktisk ingen tro på.

Back
Topp