Akkupunktur

lykkelig90

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Noen som har erfaring med det for modning/fødsel?
Vurderer det litt, men kommer ann på pris.

Noen som har erfaring med det for modning/fødsel?
Vurderer det litt, men kommer ann på pris.

Ingen erfaring, men tenkte å ringe en klinikk i morgen å høre litt:) har også lyst å prøve det hvis det ikke er for dyrt, har ikke peiling på pris [emoji85]

Jeg tok modningsakupunktur sist fra uke 37 om jeg ikke husker feil. Først en gang i uken, så to ganger på slutten. Det var ganske dyrt (etter min mening), trooor jeg betalte 400 et eller annet per time. Vet det er flere jordmødre kommunalt som tilbyr det også, jeg ville nok sjekket om din jordmor kan hjelpe deg før du eventuelt oppsøker privat pga det økonomiske :)

Jeg fødte en dag før termin, og fødselen var meget effektiv. Umuuulig å si om akupunkturen hadde noen som helst virkning på det. Men det er gjort forskning som viser at det skal være med på å modne.

Jeg fik dette med nr tre (sistemann). Her har vil tilbud på sykehuset og det er så og si gratis tror jeg. Du betaler kun for nålene. Dog gikk jeg tre dager over med han i motsettning til de andre som begge kom over en uke før! Men var veldig moden da og hadde 4 cm ved termin uten rier, så modent ble det hvertfall og dette gjorde jo at fødselen bare tok 1 1/2 time. Så jeg vil si det modner, men gjør ikke nødvendigvis til at du føder før[emoji18]

Jeg fikk det i uke 37 i forrige sv.skap. Riene startet dagen etter og to dager etter var prinsessa ute. Vår kommunale jordmor tilbyr aku gratis. Hadde også masse energi den dagen riene startet. Vasket badet, gikk tur og spiste sterk middag, så flere faktorer her som kan ha påvirket kroppen til fødsel. Lille var iallefall godt utviklet og tydeligvis klar til å komme ut:)

Tror de tilbyr det på sykehuset her, Har en venninne som brukte det med god effekt.

Jeg skal igangsettes i uke 38 ca, og tør ikke begynne med sånt før uke 37, så tipper det er liten sjanse for at det har effekt for meg. Kanskje kan gjøre igangsettelsen lettere evt?

Har aldri prøvd det , men jordmor sa at hvis prinsessa ikke er kommet innn uke 37, så kunne hun starte med det på meg. Og etter hva jeg forstod så skulle ikke det koste noe som helst

Har aldri prøvd det , men jordmor sa at hvis prinsessa ikke er kommet innn uke 37, så kunne hun starte med det på meg. Og etter hva jeg forstod så skulle ikke det koste noe som helst

Heldig som har jordmor som kan sette nåler. Min gjorde ikke det så har bestilt privat, kostet 450 kr gangen. Syns det er litt dyrt så får se hvor mange behandlinger det blir:)

Har ikke prøvd modningsakupunktur, men prøvde akupunktur som smertelindring under fødsel.... merket fint lite til det :p tok dem ut og følte de bare var i veien for fri bevegelse

Har ikke prøvd modningsakupunktur, men prøvde akupunktur som smertelindring under fødsel.... merket fint lite til det :p tok dem ut og følte de bare var i veien for fri bevegelse

Jeg prøvde også som smertelindring. De satte masse nåler i hodet, ørene og panna mi og ba meg ligge helt i ro og gi det litt tid [emoji31][emoji38] jeg hadde egentlig troa på akupunktur, men hvem klarer å ta hensyn til nåler i hodet når man har riestorm og har nok med å puste liksom [emoji23]

Jeg skal på første time med modningsakupunktur idag.. har brukt litt akupunktur underveis i svangerskapet pga bekken og ryggplager. Jeg synes det har hjulpet litt, om ikke annet.. er 36+2 idag, så spent på om jeg er mottakelig for modningsakupunktur og. Hun skulle såklart sjekke først, om jeg har begynt å modne, eller om det er veldig umodent :-)

Jeg skal på første time med modningsakupunktur idag.. har brukt litt akupunktur underveis i svangerskapet pga bekken og ryggplager. Jeg synes det har hjulpet litt, om ikke annet.. er 36+2 idag, så spent på om jeg er mottakelig for modningsakupunktur og. Hun skulle såklart sjekke først, om jeg har begynt å modne, eller om det er veldig umodent :-)

Jeg sitter faktisk å venter på min første time til akupunktur:) er like langt som deg:) er det vanlig at de sjekker modning først? Trodde det kun var jordmor og leger som gjorde det. Er ikke helt forberedt på det[emoji85]

Er det bare meg som helst ikke vil føde før termin..? Det passer så dårlig å miste permisjonsdager. Og så er alle vi kjenner på ferie frem til noen dager før termin, så det blir vanskeligere med pass av storebror hvis jeg føder før. Så dermed tør jeg ikke modningsakupunktur tror jeg [emoji85]

Er det bare meg som helst ikke vil føde før termin..? Det passer så dårlig å miste permisjonsdager. Og så er alle vi kjenner på ferie frem til noen dager før termin, så det blir vanskeligere med pass av storebror hvis jeg føder før. Så dermed tør jeg ikke modningsakupunktur tror jeg [emoji85]
Eg håper på å føde i juni, for då får eg lenger permisjon :)

Jeg sitter faktisk å venter på min første time til akupunktur:) er like langt som deg:) er det vanlig at de sjekker modning først? Trodde det kun var jordmor og leger som gjorde det. Er ikke helt forberedt på det[emoji85]

Jeg har gått til kontroller hos jordmor under hele svangerskapet, og jordmora mi har akupunkturutdanning og. Så det er hun som skal sette det :-) hun ville sjekke først for å se hvor "aggressiv" hun skulle være. Jeg har en del plager om dagen, men alle prøver er fine, så hun lurer på om det er modningstegn. Men så er det ikke gunstig å evnt føde før 37+0 :angelic: men skal du til vanlig akupunktør, så sjekker de nok ikke.. :-)

Jeg har gått til kontroller hos jordmor under hele svangerskapet, og jordmora mi har akupunkturutdanning og. Så det er hun som skal sette det :-) hun ville sjekke først for å se hvor "aggressiv" hun skulle være. Jeg har en del plager om dagen, men alle prøver er fine, så hun lurer på om det er modningstegn. Men så er det ikke gunstig å evnt føde før 37+0 :angelic: men skal du til vanlig akupunktør, så sjekker de nok ikke.. :-)

De sjekket ikke, men begynte ikke veldig aggressivt:) var skikkelig deilig og ble avslappet i kroppen. Han sa at noen kjente at mini ville bli mer aktiv i magen, det gjorde ikke jeg da. Spennende å høre hvordan du føler det:)

De sjekket ikke, men begynte ikke veldig aggressivt:) var skikkelig deilig og ble avslappet i kroppen. Han sa at noen kjente at mini ville bli mer aktiv i magen, det gjorde ikke jeg da. Spennende å høre hvordan du føler det:)
Spennende. Er dette din første? Når tok du akupunktur? :-) hørt så mye forskjellig.. noen får veldig med kynnere, anre får urolig baby, noen får rolig baby.. så jeg må si jeg er spent :-) håper iallefall på å få slappet av den halvtimen :-)

Spennende. Er dette din første? Når tok du akupunktur? :-) hørt så mye forskjellig.. noen får veldig med kynnere, anre får urolig baby, noen får rolig baby.. så jeg må si jeg er spent :-) håper iallefall på å få slappet av den halvtimen :-)

Det er første ja:) tok i dag kl 10 og er 36+2. Han satte ikke så mange nåler nå i starten. Kun på armer og bein. Fikk hvertfall slappet godt av om ikke annet:) blir spennende og se. Kan ikke si jeg føler noe umiddelbare endringer [emoji12]

Back
Topp