Akkepunktur / fysioterapi ?

suprAnirac

Forumet er livet
Til dere med bekkenløsning,
 hvordan ville du beskrive dine smerter? Hva gjør vondt for deg? 

Har du vært hos fysioterapaut? Hva gjør de der?

Har du prøvd akkepunktur for smertene? Hva gjør du for å smertelindre deg selv?

Legen min tror nå jeg har bekkenløsning, hun sier smertene kan variere veldig fra person til person, derfor ble det ikke oppdaga før nå.. Jeg venter spent på fysioterapi timen. Lurer påhva hun sier og gjør.
Skal på fredag prøve akkepunktur (gratis Hamar sjukehus) mot smertene.

Hvordan vondt har du da?? [8|]

Smertene er nesten i fra halebeinet og litt oppover før det sprer seg som en "V" utover mot begge hoftene. I den "V" sitter det en nesten konstant "slitenhets-følelse" som "murrer" i fra svakt til sterkt, den bygger seg opp hvis jeg ikke endrer stilling.(enten jeg sitter rolig, eller er ute å går) Hvis jeg ikke lytter til den murringa, men fortsetter det jeg driver med, kan det bli fort sterke smerter.(enkle husarb. oppg.) Har også "stølhets" følelse i begge rompeballa, som nå sprer seg nedover låret. Venstre er verst. Fått mere og mere ubehag i lysken. I bevegelse kan jeg få stikkninger. Ved endel bevegelser får jeg sterke smerter helt plutselig, også i ryggen/bekkenet.

Jeg hadde mye sånn murring i et "belte" over ryggen tidligere ( rett over midjen), da jeg jobbet på småbarnsavdeling og det var mye løfting. Nå får jeg det sjeldent fordi jeg er nøye på hvordan jeg løfter osv. Den murringa kom av at jeg har skader på noen av ryggvirvlene, ikke fult skiveutglidning men småskader de ikke gjør noe med hvis det ikke forværrer seg. legen her mente at dette stammet fra tidligere svangerskap, og muligens type bekkenløsning.... Jeg har heldigvis ikke kjent noe særlig til dette enda, men har begynt å få stråling nedover skrittet/ innsiden av bena når jeg går...[8|]

kjenner det i korsryggen og hoftene nesten hele tiden.

når jeg gjør for mye,løfter litt gåt litt for langt kjenner jeg det ned over lårene,å stråling nede i livmorområdet og lengre ned i skrittet[8|]

føler meg svak i bena,klare ikke løfte den skikkelig i trapper.å må sette meg når jeg skal ha på meg sokker sko.av på med buksa.

ligger jeg for lenge gjør det vondt/tungt å snu meg.

håper dette går fort over etter fødselen for jeg føler meg hemmet av det![:@]

går ikke til fysio enda men håper å få kommet i gang snart!

Begynte med svikt i høyre fot, etterhvert kom smerter i begge hofter og bak på rompa og nedover utsia på lårene.
Når jeg var 3mnd på vei begynte jeg til fysio, der ble det varmebehandling, teiping og massasje.
Var ei nyutdanna fysio som ikke hadde peiling på bekkenløsning jeg gikk til tidligere.
Har gått med krykker og bekkenbelte siden uke 14, og nå er smertene uutholdelig både på innsiden og utsiden av føttene\hoftene.

Så i dag har jeg vært hos min nye fysioterapeut, og tilbakemeldinga der var IKKE bra.....snufs[:(][:(]
Bekreftet ihvertfall at jeg har en "kraftig bekkenløsning m. gangvansker", og i tillegg har eg fått betennelse (inflammasjon) i bekkenet pga av at jeg har stått, gått og belastet det for mye........[:(][:(]
Fikk streng beskjed om å ta det mer med ro, og å bruker krykkene inne i huset også for
å avlaste så mye som mulig.

Kan en forvente å bli bedre i bekkent/ få mindre smerter under svangerskapet? Eller må en bare passe på slik at det ikke forverrer seg?

Hei [:)]

Jeg har bekkenløsning,hatt fra slutten av 2 mnd. Har prøvd både akkepuntur og fysioterapi. Synes ikke helt at akkepuntur hjalp, men det er sikkert en blanding av det at jeg har vondt og det at jeg ikke har vært flink til å slappe av. Fysioterapi hjalp en del. Jeg har masse øvelser som jeg skal ta hjemme og mannen min masserer meg (lært hvordan han skal massere gjennom min fysioterepaut og lært det videre til min mann) Det synes jeg hjap altså [:)]

Ellers så har man vondt fra korsryggen og opp på rompa/rompeballene. Det stråler på en måte mot lårene noen ganger også... det er da man begynner å gå rart!

Lykke til så veldig mye, det er ikke noe godt, men det blir bedre når du får babyen ut hos deg [:D]

ORIGINAL: carina82

Kan en forvente å bli bedre i bekkent/ få mindre smerter under svangerskapet? Eller må en bare passe på slik at det ikke forverrer seg?

Legen min sa til meg her om dagen at han har aldri hatt en pasient som er blitt bedre i bekkenet, fordi man blir bare mere og mere gravid og tyngere [:@] Så det har litt å si, men det finns de som er heldige [:D]

Back
Topp