Airbag og bilsete

abandr

Første møte med forumet
Har ei lita jente på 10 mnd som sitter forover i barnesete. Har også kjøpt såkallet "pizzabil". Hvordan er det å sette barnesete foran i denne bilen? Det er airbag på begge sidene?

Trodde ikke det var så farlig så lenge hun sitter forover?

Stemmer, du må eventuelt ha en bil hvor airbagen kan kobles ut på passasjersiden. Men man anbefaler vel ikke barn forovervent i forsete før de er 4 år eller noe uansett ? Tror jeg......

Jeg trodde heller ikke at barn under 4 år burde sitte forovervendt??? Tar jeg feil?

Har også kjøpt såkallet "pizzabil".

AIRBAGEN KAN MEST SANSYNLIG SKRUES AV HVIS DET ER ØNSKELIG :)

jeg har lest at for barn under 160 cm (!) er det farlig å sitte i seter med airbag, da airbagen er tilpasset voksne. Skal visst være farligere enn å sitte uten airbag. Men i de fleste biler kan airbagen lett deaktiveres ved å fjerne en sikring eller noe. Kan fikses på verkstedet.

Vi byttet bilstol nå... å mitt ønske va jo selvfølgelig å ha setet fremover, me tanke på at de stort sett bare er oss to som er ute å kjører!

Men da vi va å sku kjøpe sete så ville han som skulle selge me stolen om å tenke godt etter... faktisk så er det utolig farlig om de skulle skje noe...

Fikk beskjed at vis vi kræsjet i 50 km\t så kunne de være dødelig for de som er så små [8|]

Vart til at me kjøpte et kombinert sete så vi kan snu etterpå... skummelt.. skal jo ikke så masse til for at ting skjer da [&:]

Litt ute av tema men... [8|]
Om bilen er av de nyere kan du stort sett bruke nøkkeln å koble ut airbagen på passasjer siden... om ikke, fikser de lett dette på verksted mot en del lapper [8D]

Det er forbudt med bakovervendt i forsetet,og er ikke anbefalt med forovervendt i forsetet...
Ang å koble ut airbag,så ja dette skal være kjapt og greit gjort...Men du må ha nytt vognkort hvor det står at denne airbagen og er koblet ut...

ORIGINAL: LinnHege

er det ikke litt virient med en unge på si 2 til 4 år å sitte mot setet? de blir jo ganske lange da så hvor gjør dem av beina da?? hmmm... får fetteren min er 3 år og han får ikke plass den veien...

Ingen av de største her får plass bakovervendt...[8|]
Så de har sitti sånn så lenge de har greid,mer eller mindre...

skal vel egentlig ikke sitte forover forran et så lite barn,men det er kanskje mulig å koble ut airbaggen forran?

vi har koblet ut airbagen på den ene siden... [:)] det fungerer bra

Back
Topp