Ahus, Riksen eller Ullevål?

Marie00

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Hei, er det noen som har flere barn som har lyst til å dele opplevelser dere har hatt med disse sykehusene? Bor i Oslo og skal søke fødeplass neste uke :) Ullevål eller rikshospitalet er nærmest, men jeg har hørt at de har lystgass på Ahus:joyful: Takk for alle tilbakemeldinger :)
 
Jeg har født på Bærum i 2002 og 2005- fantastisk! Og de har lystgass.... Fødte på riksen i 2009, helt OK, men de har ikke lystgass. Ville valgt Bærum fremfor AHUS selvom du bor i Oslo. Lykke til med sykehusvalg.
 
Jeg har født på Bærum i 2002 og 2005- fantastisk! Og de har lystgass.... Fødte på riksen i 2009, helt OK, men de har ikke lystgass. Ville valgt Bærum fremfor AHUS selvom du bor i Oslo. Lykke til med sykehusvalg.

Bærum ja, det hadde jeg ikke tenkt på :) Da fikk jeg litt å tenke på
 
Les litt på nettet om de. Har veldig god føde og barsel. Hvis dette klaffer for oss nå søker jeg til Bærum. lykke til med valget.
 
Jeg har bare erfaring fra Ullevål. Men de erfaringene er veldig gode! Fantastiske folk som jobber der, tett oppfølging og utelukkende positive opplevelser.
 
Jobber på Ullevål så valgte ahus for å ikke føle at jeg drar på jobb. Var ikke fornøyd med ahus! De gjorde mye feil og dårlige vurderinger. Søker Ullevål denne gang.

Og lystgassen hadde ingen effekt for meg så ville ikke valgt ahus eller Bærum kun pga det
 
Mener jeg har lest et sted at de har kutta lystgassen for en periode på Ahus? Noen som vet det?

Jeg har født på Riksen og var veldig fornøyd egentlig. Fødeavdelingen der er jo ikke så stor, og ikke barsel heller. Dermed får man ikke helt den samlebånd-følelsen jeg har hørt noen få på Ullevål.

Men, man bor på dobbeltrom da - og de har ikke barselhotell. Så ingen overnatting for pappaen - og ingen besøk opp til avdelingen for noen andre enn far og søsken.

På barselhotell får man jo enerom og plass til far, mens på vanlig barsel på Riksen får man litt tettere og lettere tilgang på hjelp.
 
Jeg skal søke til Bærum, har født fire unger der og håper at denne blir også født der. :-)
 
Jeg hadde ingen god opplevelse på Ullevål pga den dagen vi kom var det vist helt kaos der. Så fikk lite hjelp og støtte og de gjorde valg som jeg ikke forstår i ettertid. Men kjempefint barsel hotell og snadder mat.
 
Jeg hadde ingen god opplevelse på Ullevål pga den dagen vi kom var det vist helt kaos der. Så fikk lite hjelp og støtte og de gjorde valg som jeg ikke forstår i ettertid. Men kjempefint barsel hotell og snadder mat.
God mat på barselhotellet? Det er ikke vanlig sykehusmat der alltså?! Høres spennende ut. Maten på ahus likte jeg ikke, men måtte være på barsel og ikke hotellet. Kanskje noe med det?..
 
Jeg hadde okse Hunger etter fødsel så kan jo hende det ikke var like godt for andre. Hi hi. Og så var det gedigne porsjoner og dessert
 
Barselhotellet er en stor grunn til at jeg har lyst til å søke Ullevål. Så tror kanskje det blir det. Selv om Bærum høres bra ut blir det kanskje litt langt å dra dit for kontroller før fødsel. Antar at man har ultralyd osv på det sykehuset man får fødeplass?
 
Fikk brev fra Ullevål om fødeplass i går:smiley-bounce012 Har ikke no anna valg da æ får tett oppfølging av de:)
 
Barselhotellet er en stor grunn til at jeg har lyst til å søke Ullevål. Så tror kanskje det blir det. Selv om Bærum høres bra ut blir det kanskje litt langt å dra dit for kontroller før fødsel. Antar at man har ultralyd osv på det sykehuset man får fødeplass?

Hvis du har et normalt svangerskap er det bare én kontroll på sykehuset før fødsel, den ordinære ultralyden rundt uke 18, og eventuelt overtidskontroll hvis du går langt over termindato. Så det er ikke sånn at du skal dit haugevis av ganger :)
 
Hvis du har et normalt svangerskap er det bare én kontroll på sykehuset før fødsel, den ordinære ultralyden rundt uke 18, og eventuelt overtidskontroll hvis du går langt over termindato. Så det er ikke sånn at du skal dit haugevis av ganger :)

Jeg har visst en cyste på den ene eggstokken :( så jeg fikk beskjed av gynekologen om at de kanskje vil følge litt ekstra med. Skal til Ullevål nå på mandag for første sjekk der og er kanskje naturlig at jeg holder meg der hvis de vil at jeg skal komme flere ganger. Får se på mandag... håper at alt står bra til der inne i alle fall
 
Jeg har visst en cyste på den ene eggstokken :( så jeg fikk beskjed av gynekologen om at de kanskje vil følge litt ekstra med. Skal til Ullevål nå på mandag for første sjekk der og er kanskje naturlig at jeg holder meg der hvis de vil at jeg skal komme flere ganger. Får se på mandag... håper at alt står bra til der inne i alle fall

Ja da er det kanskje flere kontroller ja, uten at jeg vet helt hva den cysten medfører.
 
Jeg har visst en cyste på den ene eggstokken :( så jeg fikk beskjed av gynekologen om at de kanskje vil følge litt ekstra med. Skal til Ullevål nå på mandag for første sjekk der og er kanskje naturlig at jeg holder meg der hvis de vil at jeg skal komme flere ganger. Får se på mandag... håper at alt står bra til der inne i alle fall
det trenger jo ikke være noe alvorlig. jeg har hatt cyster før, men da har det bare vært greit å følge med på de, og se at de ikke endrer seg i størrelse. godt du blir undersøkt nå da:)
 
det trenger jo ikke være noe alvorlig. jeg har hatt cyster før, men da har det bare vært greit å følge med på de, og se at de ikke endrer seg i størrelse. godt du blir undersøkt nå da:)

Nei, det gjør vel ikke det :) takk for beroligende ord. Ble bare litt overrasket. De fant den da jeg var hos gynekolog for å sjekke termin og fikk liksom ikke så mye info, var litt forfjamset. Uansett glad jeg fikk time på Ullevål ganske kjapt.
 
Jeg hadde ingen god opplevelse på Ullevål pga den dagen vi kom var det vist helt kaos der. Så fikk lite hjelp og støtte og de gjorde valg som jeg ikke forstår i ettertid. Men kjempefint barsel hotell og snadder mat.
Jeg var på Ahus, og var veldig fornøyd. Men må le av kantinen på barselhotellet i etterkant, første dagen vi skulle spise fikk jeg sei med stekt løk og kålstuing hahah, et par av de tingene man kanskje ikke burde spise når man ammer :p Jeg tenkte ikke på det i det hele tatt, og gaflet i meg hahah :p Det gikk fint da ;) Det skal sies at det er ikke bare nybakte mammaer som spiser der, så de serverer nok ikke baaaare ta-hensyn-til-babyen-som-drikker-morsmelk mat :)
 
Back
Topp