Dette høres mer og mer merkelig ut. Nesten som to helt ulike sykehus. Jeg må virkelig vært utrolig heldig tror jeg. Alt handler jo om folkene på vakt uansett retningslinjer, og du kan dessverre ikke truffet på de beste i staben.
Etter fødsel fikk vi 3 timer på fødestuen med far. Etter det fikk vi et enerom på barsel i noen timer på morgenen etter fødselen, slik at jeg kunne slappe litt av før vi dro og de rakk å sjekke bebis. Mannen fikk følge oss inn på rommet og dro så og sov hjemme et par timer, mens vi ammet og koste oss før vi fikk en deilig 17-maifrokost.
Vi måtte så vente på «transport» ned hvor bebis måtte ligge i seng og bagasjen i kurv under. Jeg fikk ikke lov å bære noe. Så måtte mannen komme inn døren på baksiden (inngang ungdomsavdelingen inng 3) og ta over bagasjen.
Følte nesten rutinen var litt «amerikansk» og ventet nesten på rullestol, for de var så nøye på rutinen og at jeg ikke måtte løfte noe etter fødselen.
Men utover det, håper jeg du var fornøyd med oppeholdet. Fantastisk sykehus å føde på