Ahhhhhh....!

Puffen

Elsker forumet
Hvorfor kan ikke folk som blir invitert i bryllup respektere at brudeparet ikke ønsker at gjester skal komme i hvit, sort eller rødt??? Okey, sort går ann hvis det er bunad! Pokker heller!

gjelder det mennene også??

Om brudeparet ikke ønsker det burde de kanskje skrevet det i invitasjonen om det er såpass viktig....[8|]

er vanlig med bunad i bryllup. Er ikke alle som drikker seg møkings da...

Og i de bryllupene jeg har vært i,så er det mange som har bunad på i kirken og under middagen,og skifter til festen.

Rødt betyr jo fra gammelt av at hun har ligget med brudgommen...hehe.

En venninne av meg var forlover,og hadde øpå rød kjole. det så morsomt ut når man tenkte betydningen...

Mange bunader er jo sort rød og hvit, og litt kjipt hvis man ikke har lyst å kjøpe en egen kjole bare for ETT bryllup liksom... Ofte har man jo en sort kjole hengende og da...

Jeg ville nok ikke nektet noen å komme i bryllupet om de ikke fulgte alle kleskoder, men hadde jeg vært invitert hadde jeg nok bare funnet noe annet jeg hadde, hvis jeg ikke gadd å kjøpe ny kjole...

Bunad i bryllup er da ikke noe rart... Mange som bruker det...

da må man skrive det i invitasjonen da. så kommer vell ikke så mange i di fargene?
mennene må jo få gå i sort dress?
hadde fritt valg av klær og farger vi:P
så lenge folk ikke kommer i brudekjole kan det være det samme for meg;)

Skjønner deg godt. Bunad går jo bra, men vi var i ett bryllup i sommer hvor damen til forloveren gikk med knall rød kjole!!!

bunader er jo i forskjellige farger...ikke bare sort... og hadde det vært så strengt at jeg hadde vært nødt til å kjøpe meg ny kjole hadde jeg heller latt være å gå i bryllupet...
og hva med herrene da?? det vanligste er jo svart dress da...

ikke drikke med budnad?? hehe.. oii!  det har jeg gjort endel ganger veit jeg...

ORIGINAL: [K]

Om brudeparet ikke ønsker det burde de kanskje skrevet det i invitasjonen om det er såpass viktig....[8|]

[:D]Klart man kan drikke med bunad! Er jo et gammelt norsk festplagg - og vi spøtta ikke i glasset i gamle dager .. Altså ,ikke dritings i bunad - men en "tanke animert" er jo bare gøy.
Adg. farger i bryllup.. Tja ,om det er spesielle ønsker fra de som skal gifte seg ,så må man jo opplyse om det. Men,det er bare bruden som stiller i hvitt i ett bryllup! Selv giftet jeg meg i bunad ,og mange av gjestene kom i bunad. Kjempestas!![:D]
Rødt ville jeg ikke brukt i et bryllup ,men sort? Tja ,om kjolen hadde vært "riktig" så.

ORIGINAL: Murmeldyr88

bunader er jo i forskjellige farger...ikke bare sort... og hadde det vært så strengt at jeg hadde vært nødt til å kjøpe meg ny kjole hadde jeg heller latt være å gå i bryllupet...

Den "regelen" med ikke svart,rødt eller hvitt gjelder damene.
Hvitt fordi det er bruden sin farge
Rødt fordi det betyr man har lagt med brudgommen
Svart fordi det betyr sorg

Men jeg mener dette er fra gamledager,og at man skal gå i det man føler seg vel i,så lenge det ikke er i samme stil og farge som bruden....Det er liksom hennes dag.
Hvis dere skjønte den?

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: Murmeldyr88

Den "regelen" med ikke svart,rødt eller hvitt gjelder damene.
Hvitt fordi det er bruden sin farge
Rødt fordi det betyr man har lagt med brudgommen
Svart fordi det betyr sorg

Men jeg mener dette er fra gamledager,og at man skal gå i det man føler seg vel i,så lenge det ikke er i samme stil og farge som bruden....Det er liksom hennes dag.
Hvis dere skjønte den?

Det er jo helt sinnsykt om noen faktisk går etter de reglene der enda..hahhaahhhaha må le jeg altså[:D][:D]

Akkurat som om det ikke koster nok å gå i et bryllup! [8|]Trodde de der farge reglene var fra gammalt av jeg!

jeg kommer til å bli fornærma hvis noen kommer i rødt, sort eller hvitt i mitt bryllup, så ja jeg forstår frustrasjonen din!

ORIGINAL: 3xS

jeg kommer til å bli fornærma hvis noen kommer i rødt, sort eller hvitt i mitt bryllup, så ja jeg forstår frustrasjonen din!

Men du vil vel påpeke dette i innbydelsene da?

enige der, men er vel ikke så mange som er klar over fargene rød og sort....selv synes jeg at rød ikke er så farlig, men at man unngår sort og hvitt føler jeg skal være en selvfølge!!

Satser på turkis ell noe til bryllupet jeg skal på i juni[:D]

Ok hvitt er jeg med på (selv om jeg ikke hadde brydd meg, var ei med hvit kjole i vårt bryllup, knallfin var hun) Men hvorfor ikke sort og rødt? Skal det være noe tema?

ORIGINAL: Selina

ORIGINAL: 3xS

Men du vil vel påpeke dette i innbydelsene da?

nei, jeg ser på det som en selvfølge at folk setter seg litt inn i "normer og regler" for et bryllup når man skal i et. handler om respekt for brudeparet[:)]
men tror at nesten alle som kommer i vårt bryllup kjenner meg såpass at dem vet at dem skal holde seg unna dem fargene[:)]

Back
Topp