Agria dyreforsikring - fornøyd?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Enda en tråd[8D][:D]

Var i kontakt med If.. der har jeg bilen forsikret og datteren min,.. tenkte da at da vil dyreforskringen kanskje bli billig.. i og med at jeg da blir totalkunde (det blir man med 3 forsikringer).. men de skulle ha 3200 kr i året for dyreforsikringen (den dekket da 13000 ved død og 20 000 ved veterinærutgift)

Ringte så Agria.. det skulle de ha 2 149 kr i året.. da var det inkl 13000 ved død.. og 30 000 kr ved veterinærutgifter inkl medisiner

Nevnte dette for If... at agria var så mye billigere.. og da sa han IF mannen at ja.. Ageria er billigere.. men de hørte ofte med kunder at de var billig.. men ikke så bra ved veterinærutgifter..

Hva er din erfaring?

Agria sa de hadde direkteoppgjør med veterinærene.. noe som jeg er litt avhengig av.. da jeg vil slite med store utgifter på en gang..

Jeg har Gjensidige, og er knallfornøyd med de. Ikke svar på spørsmålene dine, men tenkte jeg kunne reklamere litt for de som vi har brukt i snart 6 år UTEN problemer, og vi har en hannkatt som sloss = mange forsikringsoppgjør. Ikke dyre heller, lurer på om det er ca 3000 vi betaler, for to katter og en hund.

ORIGINAL: frøken85

Jeg har Gjensidige, og er knallfornøyd med de. Ikke svar på spørsmålene dine, men tenkte jeg kunne reklamere litt for de som vi har brukt i snart 6 år UTEN problemer, og vi har en hannkatt som sloss = mange forsikringsoppgjør. Ikke dyre heller, lurer på om det er ca 3000 vi betaler, for to katter og en hund.

Okay.. da skal jeg ringe de da.. men vet det er mange forsikringsselskaper som ikke ønsker å bare forsikre et dyr..

[:)]

Vi har Agria. Har hatt bruk for derer hjelp og fått det innen rimelig tid. Godt fornøyd, vi[:)]

ORIGINAL: Amy09

Vi har Agria. Har hatt bruk for derer hjelp og fått det innen rimelig tid. Godt fornøyd, vi[:)]

Har dere fått direkteoppgjør? Altså bare betalt egenandel.. også har veterinær fått tilbake resterende fra Agira?

ORIGINAL: frøken85

3300 kr i året skulle Gjensidige ha..

Hadde direkteoppgjør, ja. Vi betalte enenandelen, det ble sendt regning og kopi av journalen til Agria. Problemfritt for oss[:)]

Jeg har jobbet i if og har ingen problemer med å si at du burde gå for agria.

Er suuuuper fornøyd med Agria. Har hatt direkteoppgjør to ganger. Den ene regningen var på 17 500 for en operasjon i kneet. Jeg betaler 3000,- i året og det har jeg absolutt tjent på til nå. Veldig behjelpelige der og aldri noe problem med tilbakebetaling når det har trengtes.

Har en Pomeranian som er forsikret med:
Livsforsikring
Veterinærforsikring
Spesial

Anbefaler også rehabilitering, siden jeg ikke hadde det så måtte jeg ut med en del tusen på svømmerehabilitering.

Hvor gammel er hunden? er endel av forsikringene som kun dekkes hvis hunden har vært forsikret fra 3 mnd alder.. For eksempel når jeg måtte trekke noen melketenner så gikk dette på forsikringen siden han var forsikret fra han var 8 uker.

Vi hadde Agria, og skal aldri ha dem mer. Vår hund ble påkjørt like før jul, desverre fikk vi beskjed av noen andre at hunden lå død ved veien. I og med at vi fant henne død, fikk vi ingenting igjen på forsikringen, hvilket vi hadde gjort dersom vi hadde funnet henne i live, men måtte avlive henne på grunn av skadene. Anbefaler IKKE agria. De dekker heller ikke keisersnitt nr 2, osv.... Mye tillegg der som ikke kommer frem, og du tror alt er i orden. Vi hadde SM1 forsikring på vår forrige hund, og fikk igjen hver krone da denne døde. Ikke spør hvorfor vi skiftet forsikring, for vi angrer veldig....

Tror dette blir som å spørre om folk er fornøyd med Canal Digita/Viasat osv.. Du vil alltid få forskjellige svar [8D]

Men, jeg kan jo fortelle om min mening om Agria.

De er rimelige, kjapp i behandling, lite rot, har dyktige behandlere. Har absolutt INGEN negativ erfaring med dem, og jeg har MANGE dyr forsikret der [:D]

ORIGINAL: FreCe

Er suuuuper fornøyd med Agria. Har hatt direkteoppgjør to ganger. Den ene regningen var på 17 500 for en operasjon i kneet. Jeg betaler 3000,- i året og det har jeg absolutt tjent på til nå. Veldig behjelpelige der og aldri noe problem med tilbakebetaling når det har trengtes.

Har en Pomeranian som er forsikret med:
Livsforsikring
Veterinærforsikring
Spesial

Anbefaler også rehabilitering, siden jeg ikke hadde det så måtte jeg ut med en del tusen på svømmerehabilitering.

Hvor gammel er hunden? er endel av forsikringene som kun dekkes hvis hunden har vært forsikret fra 3 mnd alder.. For eksempel når jeg måtte trekke noen melketenner så gikk dette på forsikringen siden han var forsikret fra han var 8 uker.

Hunden er ikke født enda[8D][:)]

Ja, rehabilitering hadde jeg også behov for da min hund på nesten 10 år røyk leddbådet i kneet.. men det dekket ikke forsikringen (If).. så det er noe å tenke på å ta med faktisk. Takk for tips[:)]

Kommer til å forsikre hunden med èn gang jeg har fått han[:)]

ORIGINAL: gamle3barnsmor

Vi hadde Agria, og skal aldri ha dem mer. Vår hund ble påkjørt like før jul, desverre fikk vi beskjed av noen andre at hunden lå død ved veien. I og med at vi fant henne død, fikk vi ingenting igjen på forsikringen, hvilket vi hadde gjort dersom vi hadde funnet henne i live, men måtte avlive henne på grunn av skadene. Anbefaler IKKE agria. De dekker heller ikke keisersnitt nr 2, osv.... Mye tillegg der som ikke kommer frem, og du tror alt er i orden. Vi hadde SM1 forsikring på vår forrige hund, og fikk igjen hver krone da denne døde. Ikke spør hvorfor vi skiftet forsikring, for vi angrer veldig....

Var vel noe av dette IF hintet om... at de kan være vanskelige i noen tilfeller.. SM1 forsikring.. hva er det da?

ORIGINAL: Joyfull

Tror dette blir som å spørre om folk er fornøyd med Canal Digita/Viasat osv.. Du vil alltid få forskjellige svar [8D]

Men, jeg kan jo fortelle om min mening om Agria.

De er rimelige, kjapp i behandling, lite rot, har dyktige behandlere. Har absolutt INGEN negativ erfaring med dem, og jeg har MANGE dyr forsikret der [:D]

ha ha[:D] Ja, det er sant det[:)] Men håper alikvel at folk kan dele erfaringer..

Greit å få litt erfaringer.. for da vet jeg hva jeg skal spørre forsikringsforetaget om.. om de dekker ved sånn og sånn skade osv osv..

jeg har hørt litt negativt om agria, men har aldri brukt de selv så kan ikke svare på det. det eneste jeg kan svare på er at jeg er veldig fornøyd med Dnb Nor og Gjesidige som jeg har nå. Har hatt IF men de har rotet/løyet så masse at  jeg anbefaler de ikke til noen. If har også tendensen med å komme med argumenter som at "våres forsikring er mye bedre, vi er mer etablert" osv når vi kommenterer at det er billigere andre steder.

ORIGINAL: Søte frøken

Jeg fikk ikke igjen på forsikringen jeg hadde krav på. Så jeg hater agria [:@][:@]

Usj[&:]

vil du gjøre en fortelling kort?

Jeg har forsikret alt annet enn dyrene mine i If, og dyreforsikring gjennom Agria. Er strålende fornøyd med service, men har ikke fått brukt den så langt!

Vi skal ha tegne forsikring hos agria på de tre kattene våre....
hadde først tenkt å bruke gjensidige.. men de ville ikke forsikre kattene med mindre det var rasekatter.. og vi har 3 helt vanlig huskatter.
Pratet med veterinæren vår om dette, og hun kunne anbefale Agria på det sterkeste.

Har gjensidige. Koster akkurat det samme i året og agria.
Da bikkja skada seg, fikk vi penger på konton etter 3 dager!!

Back
Topp