Afripan

Da jeg var hos fastlegen forje uke pga kvalme (hatt hyperemesis i 2 svangerskap før) så sa hun at nå ble Afipran frarådet. Det er postafen og phenergan som er anbefalt. Og hvile da.
Jeg har prøvd begge. Føler de hjelper minimalt på kvalmen, men nå har jeg heldigvis ikke begynt å spy enda. Men kvalmen er konstant.
Også blir jeg ganske trøtt av begge ;)
 
Da jeg var hos fastlegen forje uke pga kvalme (hatt hyperemesis i 2 svangerskap før) så sa hun at nå ble Afipran frarådet. Det er postafen og phenergan som er anbefalt. Og hvile da.
Jeg har prøvd begge. Føler de hjelper minimalt på kvalmen, men nå har jeg heldigvis ikke begynt å spy enda. Men kvalmen er konstant.
Også blir jeg ganske trøtt av begge ;)

Ja men som legen jeg var hos sa så det kun testet på dyr og har ikke studier bevist på mennesker. Sykehus etc gir ut dette, og mange som tar.
Har hatt 3 svangerskap med ekstrem kvalme og fikk zofran sist men får ikke dette nå.
Ikke begynt å kaste opp enda jeg heller, takk og lov. Men hadde litt den følelsen i dag. Værste dagen hittill. Kvalmen sitter i her konstant også, utrolig slitsomt.
Har phenergan men tørr ikke ta siden jeg er alene med ungene.
 
Brukte det sist svangerskap. Hadde null effekt på kvalmen, men ble veldig svimmel og ekstremt sliten og trøtt
 
Jeg har brukt Afripan i noen dager nå. Føler de fungerer bra. Blir ikke like trøtt av dem som av postafen og klarer nå å fungere greit om dagen og om kvelden:happy:
 
Back
Topp